{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

Var en tur i AV-Connection {{forumTopicSubject}}

Ja mig og et par kammerater tog turen på 230km, for og lytte til noget andet end Hifiklubbens grej.

Dagens mest imponerende lytte indtryk var Monitor Audio Gold GX 200, trukket af Primare I32. Sikke en fantastisk diskant de havde. Gav en følelse af tilstedeværelse af kunstneren.

Link til højttalerne:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5717&ML=1856

Forstærker:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5660&ML=1190

Dagens bedst til prisen/bang for the buck var System Audio Saxo 30. Vil mene de udkonkurrerer Dali's Zensor 5 totalt, som koster det samme. Virkelig imponerende neutral og ren lyd til prisen. Var mildest talt vildt imponeret.
Link:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4532&ML=1217

De blev trukket af en lille Rotel integreret. Der var overraskende god/fyldig bas i det lille setup, så vi troede der var tilsluttet en subwoofer, men det var der altså ikke.

Og så til dagens største skuffelse, her vinder helt klart Klipsch Reference RC 64 II center højttaler! Her er tale om en såkaldt highend center højttaler til 10000,- bobs, der ikke engang formåede og gengive stemmer nogenlunde naturligt. De lød vildt skingre, og vi var nærmest ved og holde os for ørene. Det var en lettelse og få skruet ned for filmen. Vi troede i første omgang det måske var surround receiveren der var justeret helt hen i vejret, og prøvede og køre pure direct på denne, men det gjorde bare lyden endnu værre. Så alt i alt, vil jeg mene denne center kun kan konkurrere med mærker som Cerwin Vega og den dur. Den kan spille meget højt, men lyder desværre ikke særlig godt, og det er for dårligt til denne pris!
Link:
http://www.av-connection.dk/?PGr=5244&ML=1886


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Var en tur i AV-Connection
  • #1   12. maj 2013 Virkeligt irriterende der ikke ligger butikker som Tapeconnection og AV-Connection på vestsjælland for så havde jeg uden tvivl købt derfra isedet for HifiKlubben smiley

  • #3   13. maj 2013 Fedt med noget feed back ! smiley Godt at høre ldit om hvad i blev præsenteret for smiley

  • Ronni S
    Ronni S Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   14. maj 2013 Hej Thomas og tak for dit besøg i vores butik, og indlæg her på siden, det er jo altid rart at høre lidt om hvad folk syntes om os og vores grej. I den forbindelse skal du have mange tak for de pæne ord om de fleste emner smiley

    Som generel info vil jeg blot nævne, at folk altid er velkommen til at komme forbi vores butik uanset om det er Sønderborg eller Odense, men hvis I kommer lang vejs fra eller blot vil se/lytte på meget, så er det altid en god ide at give os besked inden, evt. om hvad I kunne tænke jer at lytte til. Således har vi meget lettere ved at være forberedt og evt. have flere ting klar, og ikke mindst personale der har god tid til at hjælpe. Jeg håber dog I følte jer fint behandlet, taget i betragning at min kollega også havde andre at hjælpe, da I var der.

    Jeg kunne forstå på min kollega at I primært lyttede selv og det også gik fint på den måde, men havde jeg vidst I kom, så havde jeg klart ville vise jer de nye SVS Ultra højttalere også, da de virkelig fortjener et lyt og knap er så kendte endnu.

    Den primære grund til at jeg lige tillader mig at svare på tråden, er naturligvis også lige for at runde den mindre pæne omtale af Klipsch højttalerne. Det er naturligvis et spørgsmål om smag og behav, og det er ganske korrekt at de er meget kraftige/pågående/levende i diskanten. Klipch lyden er designet primært til store biografer (hjemmebiografer) og live musik, da de modsat langt de fleste andre højttalere på markedet er lavet med horn-diskant, det giver altid meget output. Deres primære konkurrenter er naturligvis Cervin Vega og JBL, så det er naturligvis også dem de bør sammenlignes med, og deres mest solgte højttalere koster jo også kun 1/3 del af dem vi har i biffen. Vi har nu iøvrigt været meget glade ved netop det store system i vores demobiograf, og at det ikke er så detaljeret, kan jeg nu ikke forstå, det syntes vi nu nok de er, og gør det altid godt til specielt actionfilm... men nok om det, jeg ville blot lige uddybe det lidt.

    I samme forbindelse, vil jeg lige kort høre om der er stemning for et demo arrangement, f.eks. i vores Odense butik med netop de nye SVS Ultra højttalere, samt naturligvis subs? Det er som sagt et højttalermærke der bør overvejes, da det er bang-for-the-buck over hele linjen, og det er jo kun os der forhandler det... så må vi vel også hellere gøre noget for at få det lidt mere udbredt? smiley

    Mvh. Ronni Søby
    AV-Connection A/S


  • #6   14. maj 2013 Ronni S

    Se og få en butik på Sjælland vi er ved og drukne i Hifiklubben smiley


  • #8   14. maj 2013 Ronni

    Ja kunne godt ha set det smarte i og ringe i forvejen, især nu når vi kørte så langt efter det. Men det var ikke mig som arrangerede turen, jeg blev bare lige inviteret med i sidste sekund.
    Ja undskyld for kritikken af Klipsch center højttaleren. Nu hvor jeg læser det igennem, kan jeg godt se det godt kunne ha' været skrevet i en pænere tone. Men vi var alle 3 enige om, den ihvertfald ikke faldte i vores smag. Men skulle valget ligge mellem Cerwin Vega og Klipsch, faldte det helt sikkert også på Klipsch. Fronterne (RF-7'erne) gjorde det ganske udemærket.

    Jeg kunne sikkert godt samle en lille flok som ville med til demo aften i Odense. Vi kom iøvrigt til og snakke om hvilken af de 2 butikker der er størst, er det ikke den i Odense?


  • #9   14. maj 2013 Hvis jeg får en besked, eller bemærker noget sted, at i laver et event med demo af diverse udstyr i Odense, så kan i være 100% sikker på jeg dukker op !
    (Bor i Svendborg)


  • Ronni S
    Ronni S Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #11   15. maj 2013 Mange tak for tilbagemeldingerne, så vil vi da helt sikkert arbejde videre med det, og vi skal nok prøve at få det informeret godt ud på diverse nyhedssider, når vi har sat en dato for SVS demo arrangementet.

    Med hensyn til butik på Sjælland, så er det noget vi har ønsket os i mange år. Men tiden taget i betragning, det hårde konkurrencepres fra alle sider, gør bare at det er ekstremt svært at få en fysisk butik til at løbe rundt med radio, Tv, hifi og hjemmebio udstyr (husleje, lønninger, forsikringer mv. er killere...). Af disse årsager er det ikke noget vi er klar på lige pt. smiley Men hold ud, det skal da nok komme engang, hvis tingene ikke udvikler sig til det værre på sigt.

    Ronni, AV-Connection


  • #12   15. maj 2013 Jeg har lige fulgt lidt med her på side linjen.

    Jeg bor ikke så langt fra AV-Connections butikker og har også efterhånden smidt mange penge hos jer (er super glad for mine ting og jeres kundeservice er topklasse i forhold til mange andre steder). Jeg synes det kunne være rigtig fedt med nogle demo aftener, også med andre ting i sælger.
    Vi kommer;-)


  • #14   20. aug 2013 Magasinet "input" har iøvrigt lige testet System Audio Saxo 50, op imod Dali Ikon 5 og B&W DM684, hvor SA'erne vandt stort.

  • #15   20. aug 2013 Undre mig ikke, Thomas ^^ smiley

  • Ronni S
    Ronni S Tilmeldt:
    maj 2013

    Følger: 1 Svar: 3
    #16   14. okt 2013 Hej

    Som lovet, så har vi nu fået sat et spændende SVS demo arrangement på benene d. 6. november:

    http://nerds.dk/news/?nid=2529
    https://www.facebook.com/events/462871140492809/

    Mvh. Ronni, AV-Connection


  • #17   14. okt 2013 En onsdag? Det jo lille kone aften!?! smiley

    Ej men så må jeg nok melde pas, med den lange køretur jeg har.


  • #21   14. okt 2013 Har nu også lidt langt... Ser lige om jeg kan komme.. smiley

    Er der mulighed fra at få demo på lidt flere ting, hvis man møder op lidt før? smiley
    Kl 16-17 eller deromkring? smiley


Kommentér på:
Var en tur i AV-Connection

Annonce