{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Nye kabler {{forumTopicSubject}}

Så blev det vist også min tur til nye højtaler kabler... Eller det vil nu rettere betyde at jeg efter de har lagt i skuffen i et halvt års tid, så har jeg endelig fået taget mig sammen til at købe nogle termineringer til dem, og lodde dem på smiley

Kablet er Kimbers 8TC i en Special Edition udgave. Kablet er et flettet kabel af 16 ledere kaldet Varistrand™, som er det Kimber kalder deres ledere bestående af 7stk. Hyper Pure cobber ledere i hver sin størrelse, så man opnår en samlet leder med hele 7 forskellige størrelse kobber tråde... Dem er der så ialt 16 af ialt, som er flettet på en speciel måde med en meget stor vinkel, for at undgå skineffekt.

Hver enkelt leder er isoleret med noget helt rent og farveløst teflon, som er påført ved en meget lav temperatur. Selve flet kablet er åbent, så der er luft omkring det, da dette har den laveste di-electric som er praktisk mulig at opnå i et normalt hjem smiley (Vakum var self. det mest optimale, meeen det kan også blive for besværligt...)

Selve lyden passer helt fenomonalt til mine højtalere, og efter jeg engang for længe siden har haft lånt et sæt Kimber 4TC, så har jeg bare været vild med dette kabel. Lyden er en smule mørk, men meget slank og præcis. Det man måske lægger mest mærke til, det er bassen, som er utrolig kontant, men stadig med en blød og rund klang, og den bliver ikke antrengene.
En anden ting, det er liniariteten i kablet, det lyder lige godt og lige markeret op igennem hele frekvens spektret, hvilket nok på tilskrives disse Varistrand ledere...?

Men specs'ene siger jo også at det er meget liniert, med en afvigelse på kun ½dB. på spektret fra DC-300Khz. for et 2,5m kabel, i den normale udgave, og det kan kun være bedre for SE'eren.


Kablet har ikke spillet mere end et par timer endnu, og jeg ved det åbner mere op indenfor de første få timer, så det er helt sikkert ikke det bedste jeg har opnået endnu, og jeg er endda meget tilfreds allerede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye kabler
Kommentér på:
Nye kabler

Annonce