{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skulle man prøve at opdatere de gamle dali 18?
  • #1   22. nov 2021 Ideen er jo ikke dum, meeen det ligner mest af alt en typisk amerikansk reklame for hans egen produkt..
    Som en skriver så er den bedste metode jo at lodde højtaler kablet direkte på filteret, det er jo så ikke så nemt på Dali 18II men på Dali 40 er det faktisk ikke så problematisk da filteret sidder i bunden bag en plade og fjerner man de elendige terminaler der er monteret så er hullerne der endda smiley


  • #2   22. nov 2021 Men så er der jo terminalerne på forstærkeren også..Ja og det indvendige i samme.
    Vi kan jo blive ved smiley
    Tænker lidt.
    Hvis man havde en dedikeret lytte rum som er så perfekt som muligt og udstyret der efter, så ville kabler og stik have en større betydning, men de fleste er jo lammet af den stue som vi jo typiske har vores HiFi stående i med de akustiske udfordringer det giver og ja konen også hvis en sådan have smiley En del gør endda intet for at akustikken bliver så rigtig som det nu er muligt, hvor er vi så henne ?
    Jeg er af den overbevisning at der er forskel på kabler og stik spørgsmålet er om vi har rummet og udstyret til at kunne udnytte det ? og i givet fald hvor meget.
    Nok derfor mange entusiaster må opgive på de vigtigste punkter da det typisk ikke er foreneligt med rummet vi bruger, ej heller konen, så må vi jo ty til de små ting der ikke syner men som heller ikke normalvis giver noget vider.
    Det er sku godt min kone er noget mere forstående end de flest smiley


  • #3   22. nov 2021 https://www.youtube.com/watch?v=7M1YsZW_S0A
    https://www.youtube.com/watch?v=s6oaZfRFznk

    Jeg er dog ikke enig med Poul i at akustik kommer på en 3 plads.. for det hjælper ikke du sætter gode højtaler eller elektronik i et rum der akustisk set er dårligt, jeg er enig i at det ikke behøver at være dyrt men ville nok sætte akustik som en delt 1 plads sammen med højtalerne.


  • #4   22. nov 2021 Ja min overskrift blev lidt for specifik, da terminering også er på forstærkeren
    Spørgsmålet jeg stiller er mere generelt, forstået på den måde at vi fx gerne vil købe fornuftige kabler måske sølvbelagt clearwater smiley , så vil vi vel også gerne have en god terminal?


  • #5   22. nov 2021 Ud fra mine friske erfaringer med at få et stereo setup op og køre synes jeg ikke man kan gøre det op på den måde.
    Selvfølgelig kræver god lyd en god akustik og gode ht osv men hvad jeg har opdaget er at efter jeg fik den parasound og et ordenligt signal kabel har jeg MEGET nemmere ved at placere ht og vurdere hvordan jeg får det bedste ud af mit rum.
    Så jeg er enig med dig i at rummet er mindst lige så vigtigt som ht, det er bare svært at få noget ud af det hvis udstyret heller ikke er i orden.

    Og så tror jeg man skal huske på at de generelt har store huse og stuer i staterne.


  • #6   22. nov 2021 Helt enig i at "elektronikken" bag højtalerne også skal være af god kvalitet, men lad os sige at man har et rimeligt rum og man skal bruge 5000kr for at den er super akustisk set, det vil give meget bedre lyd end hvis du har et halvdårligt rum uden tiltag hvor du smider en 30000kr forstærker ind i billedet. ergo vil jeg bruge 5000kr på akustikken og så 25000kr på forstærkeren, det er der jeg vil hen med det..

  • #7   22. nov 2021 Ja teoretisk set er jeg enig.
    Mange af os har jo bare en stue og en kone der ikke tillader de store akustiske ændringer.
    Paul siger fx køb de bedste ht du har råd til.
    Der må han snakke nye ht da fx vores dali 18 følger godt med de nye og kun koster 1500-2000 så det kan man bøje lidt.


  • #8   22. nov 2021 Ja jeg er helt sikker på man får mere vellyd for pengene ved at købe brugt.
    Man skal jo heller ikke glemme at han er forretningsmand så han vil nok ikke anbefale at købe brugt, i øvrigt er PS audio udstyr jo ikke i den billige ende så tænker ikke han beskæftiger sig meget med billigt udstyr...

    Man behøver jo ikke være et geni for at finde ud af hvor lidt HT man får for 2000kr = stort set intet.


  • Preben H
    Preben H Tilmeldt:
    jun 2021

    Følgere: 1 Svar: 10
    #9   25. nov 2021 det syntes jeg helt klart du skal gøre hvis du syntes det er sjovt, men bedre lyd for du altså ikke på den måde

  • #10   25. nov 2021 #9 hvad skal vi gøre ? forstår ikke lige hvad du mener

  • #11   25. nov 2021 Uanset hvordan jeg kunne finde på at ændre terminalerne vil jeg kun gøre det hvis jeg synes det er sjov. t ( jeg synes det er sjovt )
    Om det reelt giver noget kan jeg ikke sige, men placebo skal ikke undervurderes smiley


Kommentér på:
Skulle man prøve at opdatere de gamle dali 18?

Annonce