{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.980 visninger | Oprettet:

Cv A2.6Kw mk2 på prøve {{forumTopicSubject}}

Hvis i kigger i min profil kan i da lige se at jeg har en Cv A2.6Kw MK2 på prøve her i weekenden. syntes lige i skulle se den smiley og her er hvad jeg syntes om den, i må også gerne kommenter hva i mener om den? hvis i har lyttet til den.


Nu har jeg fået lov til at låne en Cerwin Vega A2.6KW2 effektblok, fra Hi Fi Klubben i Vejle.

Jeg må sige det er noget af en klos den vejer ca. 20kg. Så den er ikke så let at flytte på. Men en effekt på 2x450Watt Sinus i 8Ohm, og 2x700Watt Sinus i4Ohm.

Det er blevet koblet på min NAD C372 og mine AL1002. Fik sat det hele op og sat til, effektblokken fik selvfølgelig lov til at trække mine basser, og NAD’en mine diskanter og mellemtonen.

Jeg fik tændt for det hele og fik lidt lyd ud igennem. Startede med at spille noget Anne Linnet – Tusind stykker. Bassen var sat på halv og det samme med diskanten. Effektblokken blev skruet helt op, på begge kanaler for ikke at jeg skal til at stille på den, så jeg kun havde min volumen knap, startede med at spille på kl. 9, lige med det samme kunne jeg hører at mine basser havde fået meget mere fylde og der var meget mere kontrol over dem, skruet lidt mere op, så den ramte en 10 stykker. Og der var knald på, det var helt utroligt, bassen var meget mere stram og fast, i forholdt til da det var min NAD som skulle trække dem. Men efter noget tid hvor jeg havde spillet lidt med nogle forskellige nummer. Så tænke jeg på at det var tid til at stille lidt på bassen, den blev så skruet om på kvart over, det gav et enormt spark i bassen, men det lød alligevel rigtig godt, der var slet ikke nogen slinger i valsen der, spillede videre, så satte jeg noget Boney M på og spillede med dem, Boney M er noget rigtig godt gammelt musik som jeg godt kan li. Lyden havde masser af fylde, det hele klingrede bare sammen, det kunne virkelig mærkes i brystkassen.

Var lidt i triviel om hvordan det ville lyde sammen, da jeg havde fået nogle forskellige ting at vide om CV’s nye effektblok, men er da ikke rigtigt blevet skuffet, det lyder faktisk rigtig godt sammen, ind til videre, men har jo måttet dæmpe mig lidt, da jeg stadig bor hjemme, og mine forældre ikke syntes så meget om at de kunne hører det i resten af huset. Men må faktisk sige at der egentligt er blevet gjort et godt stykke arbejde i denne effektblok, den har masser af kræfter, at gøre godt med. Den holder styr over de kraftige 15” bas enheder. Den giver dem noget at leve af, lige som de gerne vil have.

Må nok sige at jeg måske ændre mit valg af forstærkere til et par CV effektblokke af denne størrelse, da jeg faktisk mener at det giver en rigtig god lyd sammen. Og plus at der er masser og kræfter. Men lille minus er dog at man ikke kan slukke den via en fjernbetjening, og at der er blæsere i den. Men de blæsere kan man dog ikke hører når man spiller musik. Så det gør dog ikke mig noget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cv A2.6Kw mk2 på prøve
  • #1   19. jan 2008 http://www.hifi-musik.dk/?page=visanmeldelse&id=100
    Læs den igennem....


  • #2   19. jan 2008 enig, brug hellere pengene på en RIGTIG forstærker der KAN det de siger den kan, for den er er noget skrammel, har hørt den nu

  • #3   19. jan 2008 "Selv gud kan ikke tilgive så ringe et produkt."

    Men hvis du kan lide lyden, så skal du da bare købe den smiley


  • #4   19. jan 2008 Av den sved Andreas!!

  • #5   19. jan 2008 Som jeg selv har sagt til Mark, så skal han købe sig noget som spiller meget bedre..

    Jeg var den tidligere ejer af disse Al1002´er

    Og der brugte jeg mine Acurus A250 som jeg har tilbudt ham og købe smiley


  • #6   19. jan 2008 Køb de Acurus, der får du SÅ meget bedre lyd for pengene!! Acurus rykker for vildt på AL, det tror jeg godt at Thoft vil give mig ret i

  • #7   19. jan 2008 Ejj .. Lykkegaard ... den anmeldelse ville jeg havde linket til! smiley Jaah .. i har værtfald hver jeres mening må man sige! smiley

  • #8   19. jan 2008 Hmm..

    Vil skam rigtig gerne have Thoft's forstærker sæt, men denne her er også kun på prøve. for ville hører hvordan den lød..


    Men i den test som der bliver linket til. jeg syntes så ikke den har så mange problemer med at holde styr over bassen. men skal selvf. ikke kunne sige om det er fordi at jeg kun har en NAD C372 og har spillet med ind til videre. men efter jeg fik sat CV A2.6Kw mk2'eren på. og fik det til at spille. kunne jeg med det samme hører at der var meget mere kontrol over basserne, end der var før, selv om NAD'en efter hvad jeg har hørt fra stort set alle dem jeg kender, at den skulle have mange kræfter, men Cv'en har altså noget mere, og det er virkelig mærkbart og hørtbart,


  • #12   19. jan 2008 Anders A.

    Tak for de gode ord. men syntes i den anmeldese at det som bliver sagt, kan ikke rigtigt tro på det. det var så en Mk1. men det her er en mk2, og den har sku fuld kontrol over det, man skal jo heller ikke voldtage sine højtalere. der skal jo også spilles med måde, sådan som det er gået ind til videre, så lyder det faktisk rimelig godt. bassen er jo blevet meget mere stram og fast. så er egenligt rimelig tilfres med den.


    Michael G.

    og tak til dig for det du har skrevet.


    Jeg mener personligt, at denne forstærker, ikke er helt ringe. den yder nu meget godt,

    sådan som det er lige pt. har jeg ikke rigtigt så mange penge at gøre godt med. og når jeg har spurgt og hvad folk mener om nogle ting er det kun dårligt det kommer med, og siger at jeg skal finde noget så ligger i overklasse af pris, som jeg ikke rigtigt syntes jeg vil give. eller Acurus, som jeg sådan set også gerne vil have. men ind til videre har jeg ikke kunne finde et sted hvor jeg kan købe dem fra ny af, som jeg helst gerne vil. så det er sku ikke nemt at finde tingene, og denne Cv effektblok spiller faktiks rimeligt i forholdt til hvad jeg har hørt det skulle være. såh.


  • #14   20. jan 2008 Michael G.

    Nej har ikke hørt specialt mange mærker nej.
    men vil sige den er ikke så ringe som mange siger, efter hvad de har læst.

    Ja jeg vil sku også gerne prøve noget andet. ,men det skal stadig ligge i en rimelig plads klasse, så man ikke skal spare vildt meget sammen, så det kommer til at koste røven ud af bukserne. men når folk ikke kan komme med noget ud over det, så jeg jo nød til at prøve noget selv. og nu blev det så lige denne som var inden for række vide, så lånte den bare.

    og det med brugt, kan måske godt betale sig, nogen gange. men har bare et princip at jeg helst gerne vil købe nyt. sådan er jeg bare. men hvis folk ville fortælle mig hvor man kan eks. vis kan købe Acurus fra ny af ville det også være en stor hjælp, eller give link til nogle sider andet en hifiklubben. men nej i stedet kommer der en masse lort. når man prøver at få hjælp.


  • #16   20. jan 2008 Lad dog folk have deres egen mening dem der synstes det er så dårligt så det da godt i ikke skal høre på det.

    Og til dig Lykkegaard .hvorfor skal du altid lukke lort ud / smartass pis når det noget angående cv. utroligt! har set adskillige inlæg du har fyret et eller andet af i man ikke kan bruge til en skid folk laver ikke deres cv inlæg for at du skal komme og sige det dårligt vi har fattet din mening så accepter dog andres smiley

    Mark M fin anmældelse ^^


  • #17   20. jan 2008 Sonny J: Se PB.

    Tror forresten også at personlige angreb er forbudt i forummet.


  • #19   20. jan 2008 Anders A >> Hvordan kan han sige, at den spiller godt, hvis han ikke har hørt særlig mange andre mærker. Man bliver jo nød til at kende andre produkter i samme pris-klasse. Han samligner jo med en NAD.!? Og han skriver også selv, at han ikke har hørt særlig mange mærker.

  • #21   20. jan 2008 Michael G.. Hør nu her, nu er jeg stor Crown fan.. og kan kun sige at den der Crown er det værste som crown har lavet. Køb dog hellere en brugt Crown Macro-tech 2400 til 6500-7000 kr eller en Crown macrotech 3600 til 8500-9500kr..

  • #22   20. jan 2008 Mark.

    Acurus kan ikke købes nyt længere!
    Derfor de er så sjældene efterhånden.

    Som sagt er vi nogle som har prøvet en del mærker efterhånden, og lyt nu lidt til hvad vi skriver.. Du skal ud og prøve nogle flere mærker, før du forelsker dig i et bestemt produkt!

    Da jeg havde dine Al1002´er var det Acurus A250 jeg synes lød bedst til dem, så derfor købte jeg dem. Du skal prøve mange flere mærker.. Med hensyn til at købe brugt, så giver jeg Michael G 100% ret. Et godt produkt burde jo hellere ikke gå istykker efter de 2 år, men man kan selvfølgelig være uheldig..


  • #24   20. jan 2008 Anders A

    Ja det jo rigtigt det er mig som skal lytte til det, og det er jeg jo ogå glad for hehe. men vil stadig gerne hører andres meninger, men som du siger kan jeg jo stadig godt syntes det lyder godt forholdt til hvad jeg ellers har hørt.

    Sonny J

    Mange Tak.


    Simon V

    Kan jo godt syntes at den lyder godt unden at have hørt så mange andre mærker, som f.eks, det som der bliver linket til, det syntes jeg så bare ikke rigtigt passer for kan sku godt hører når det ikke lyder godt.

    * Thoft *

    Okay. Var rart at vide de ikke kan fås nye længere.
    Har jo heller ikke sagt at jeg har forelsket mig i denne forstærker endnu, jeg syntes bare at den har en rimelig god klang sammen med mine AL1002'er, men vil selvf. stadig gerne hører mere, og har stadig lang tid at prøve forkskelligt i.
    nej det budrte det jo ikke. men sådan er jeg jo bare. og har skam også kigget en del på brugt markedet, det er slet ikke det.


    Michael G

    ja der er rigtig mange muligheder uden for hifiklubben. men du kunne jo evt. komme med lidt linlks til forskellige steder man kan købe noget. Ole C, har f.eks givet mig en masse links. men det var nu til de rigtige dyre mærker. og det var ikke lige nu.


  • #26   20. jan 2008 Michael G. Gør jeg skam heller ikke har sku søgt rigtig meget. og tak for det.
    men det er fuldstændig de samme links som jeg fik af ole c.


  • #30   20. jan 2008 Michael G.

    Okay. men tak for det, men f.eks en crown XTI(xxxx) serie. kender du noget dem dem, eller de lidt billgiere corwn modeller? eller XS serien? har nok bare ikke mulig for at få en på prøve med den, men kan jo være heldig.

    men Mine AL1002 spiller faktisk rigtig godt. men det med den CV effektblok, må sige der er en del støj på som jeg først har opdaget nu, da det ikke har stået stille særlig længe af gangen uden musik, men det noget jeg kan overleve hvis det skal være. men skal stadig have prøvet andre forstærkere.


  • #31   21. jan 2008 Altså, jeg synes bare ikke man skal blande PA og hifi sammen..

    Nu har jeg tilfældigivs fingerne i begge grupper, da jeg har meget med disko og gøre, men har trods alt også haft en del hifi igennem tiden.. Jeg faldt for Acurus, netop fordi de havde den fede råstyrke, og en klang der overgår langt det meste jeg har hørt! Det er min mening, og siger slet ikke at i andre skal synes så meget om Acurus.

    Men jeg ved jeg ikke er den eneste der siger at Acurus og al1002 spiller alt for sygt sammen!



  • #32   21. jan 2008 *Thoft* det kan du have ret i. men siger jo heller ikke at jeg vil købe den. havde den bare på prøve. for at hører noget med nogle flere kræfter ind den NAD jeg har. den er blevet afleveret igen.

  • #33   22. feb 2008 --> Michael G
    Altså.. Dig kan jeg ikke engang tage seriøs? Du baserer dine udtalelser på had mod Hi-Fi Klubben.. Du aner jo slet ikke hvad det er du snakker om?
    Hold kæft du er dum at høre på? Du siger NAD kun er et reklame stunt? Og ikke en god solid vare? Jamen lille ven.. Lad nu være med at snakke om noget du ikke ved noget om.! Der er ren og skær konspirationsteorier..!
    Du siger at NAD bare bliver markedsført og markedsført.. Hvor mange reklamer er det lige man har hørt fra NAD? Det eneste man hører er test, hvor de iøvrigt klarer sig glimrende.. Eller erfaringer.. Altså..
    La' nu bare vær'..!

    -->Mark M
    Jeg synes at Cerwin Vega forstærkeren er en ganske udemærket drengerøvsforstærker..! Hvis man bare gerne vil have høj lyd, så finder du ikke nogen nye produkter til 7000 kr der så meget som når den til anklerne..!


  • #34   22. feb 2008 Hva der er sq kommet liv i en gammel debat her smiley

    Christian R .... Jeg giver dig ret NAD er simpelhen bare toppen af poppen , et atomkræftværk med uanede kræfter der bare kan det hele .... Ups der løj jeg vist lidt smiley

    et lille eks. Nad 218 THX trækker (dynamisk) 250w i 8 Ohm . men kun 660w i 2 Ohm .... Det er i mine øjne ikke en strømstærk forstærker .
    Det kan selv min 20 år gamle pioneer forstærker gøre meget bedre .




  • #35   25. feb 2008 Ja, det kan godt ske at den kan ifølge papiret..
    Men når det kommer til stykket så er det en anden snak..

    Alt det der sony og pioneer kan jeg slet ikke tage seriøst længere..

    Ikke efter jeg skulle låne mine kammerats "2x350" watts forstærker, og så spille på mine højtalere til nytårsaften, men vi blev nødt til at sætte min gamle NAD T751 på hvad 5x50 watt til, for at det bare kunne være lidt højt, og lidt fornøjligt at høre på..!

    Det er sku da kun til at grine af..!


  • #36   28. feb 2008 Ja jeg giver dig fuldstændig ret , der er meget man kun kan grine af .

Kommentér på:
Cv A2.6Kw mk2 på prøve

Annonce