1.356 visninger
|
Oprettet:
Skulle man ikke lige prøve.... {{forumTopicSubject}}
en rør slæde...
http://www.hifigalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=6813
Måtte finde alle mine analog kabler og skidt og skrammel frem igen... Havde jo ellers indstillet mig på at Lyngdorfen skulle stå for al digital fortolkning hjemme hos mig. Meen et godt tilbud, man næsten ikke kan sige nej til
Cambridge cd'en kan da heldigvis fungere som DAC for min PS3 og DAB osv. og helt uden evner er den jo heller ikke, men skal nok se, om jeg ikke kan finde en fed DAC et eller andet sted, i stedet for?
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Sati'en lyder slet ikke af vat-tæppe på nogen måder, den har en smule blødhed nede i bassen, men diskanten ringer rigtig fedt, og lydbilledet er stor og luftig.
TDA2200 forstærkeren var også mega stor i lydbilledet, og meget større end eks. TDA2175, så det er ikke fordi det er så voldsom en ændring på det område.
Bassen er noget mere fremhærskende og svulmende. Men slet ikke til bulder siden, den har fin styr på det!
Lyden er generelt mere glat, og sprød, hvor lyngdorfen måske godt kunne være lidt grovkornet nogen steder. Men det er jo analog vs. digital om, igen...
Og så mangler jeg self. den skide remote
jun 2006
Følger: 6 Følgere: 5 AV-enheder: 2 Emner: 6 Svar: 353
jun 2006
Måske er den lille uden på, Men mine arme er 10cm længere nu, efter at ha slæbt den ind
Glas pladen den står på, er sunket 4mm. på midten, så den er ikke for børn!
jun 2006
Hvis man skal beskrive mine lydmæssigt kan jeg fortælle dig at hvis man lukker øjnene tror man at det er en transistor-bestykket forstærker pga. den kælderdybe og sten-faste bas der ikke er opsvulmet på nogen måde.
Så kommer mellemtonen og diskant der er helt som de bedste på markedet. Kanon dybde/højde/bredde perspektiv (på fuld højde med Mark levinson og Gryphon dog med mere "krop" bag stemmerne og mere fokus på det musikalske frem for det analytiske - man kan sagtens sidde og pege instrumenterne ud i perspektivet de virker bare en kende større i billedet end transistor-highend. Hvilket gør at man flytter fokus fra at fin-analysere til rent faktisk at høre musik) selv helt oppe i diskant overtonerne matcher den fuldt ud transistor-bestykkede forstærker kombinationer i 100.000-150.000 kr-klassen.
Så jeg føler virkelig jeg har fået det bedste fra 2 verdener. Hvis man blindteser mit anlæg vil jeg vove den påstand at 8 ud af 10 ville tro det var transistor bestykket pga bassen - det er kun når man kommer til at nærlytte man tænker "kan det virkeligt passe at man kan få sådan en mellmtone og diskant fra transistorer" og nej det kan man så ikke he he!
jun 2006
jun 2006
Hørte Satien op imod et mega OTL 170watt klasse A setup, med 8 udgangsrør i hver mono blok. Der var virkelig en verden til forskel i bas området... Jeg tror aldrig jeg har hørt så dyb bas, hverken fra transistor, pwm eller rør, før!
Men det er jo et eller andet sted klart nok, for udgangs trafoerne virker jo som båndpas filtre, uanset hvor meget man end, vender og drejer det. Men OTL'erne spiller jo direkte ud i højtalerne, og det lader sig høre!
Satien er til gengæld mere sprød i lyden.
Skulle man ikke lige prøve....