{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.631 visninger | Oprettet:

Hvilke højttalere? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi folk smiley

Jeg er rimelig nybegynder til alt det her hifi.
Jeg kunne godt tænke mig nogle nye højttalere, jeg høre meget blandet musik, men mest l.o.c, suspekt og ligende.

Lige nu lyder mit setup som følgende:
Dali concept 6
Dali concept center
De trækkes af en Harman Kardon avr 7000

Jeg kunne godt tænke mig nogle større højttalere, med mere bas, men er lidt usikker på hvilke, er bla. Blevet tilbudt et par dali 850'er til 1500kr

Håber i kan hjælpe smiley


Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke højttalere?
  • #1   22. mar 2013 Og har dette nogen betydning for lyden?

    profilbillede
  • #2   22. mar 2013 Nej det har ingen betydning og kan forsigtigt trækkes ud igen med en støvsuger smiley

  • #3   22. mar 2013 Okay, men vil dali 850 være et godt valg?

  • #4   22. mar 2013 Jeg er mere eller mindre slet ikke inde i dali så kan ikke råde dig til så meget men der er meget info derude på nettet for der er flere som har stået i samme situation som dig. Men lige umildbart ville jeg vælge 850 da det er en model som jeg syntes er en del mere nævnt som at de skulle spille godt og have godt med bas så længe du fodre dem med nok watt og concept serien ja den har jeg ikke hørt noget godt om endnu og mange siger at de spiller dårligt sammenlignet med mange andre dali'er men som sagt min viden er yderst begrænset indenfor dali smiley

  • #5   22. mar 2013 dali 850 er en god model spiller godt og rent og klare en del smæk i røven men dog kan diskanten kan være lidt trælst den spiller en takt højer end mellemtonen efter min vudering det er det eneste minus ved 850 så der var en i odense der har et par 109 til til salg de skulle være ret bass stærke og så de os med nyt ophæng smiley

    http://www.dba.dk/hoejttaler-dali-109-500-w/id-89772624/


  • #6   22. mar 2013 Vil min forstærker godt kunne trække et par dali 109?

  • #7   22. mar 2013 Det ville være at fortrække at have en større forstærker til dem eller en effekt blok. Kan ikke finde ud af hvor mange watt rms de er på men de er rated 20-500 watt med en følsomhed på 93 db så den burde nok kunne hive liv i dem men der er mere at hente smiley

  • #8   22. mar 2013 den skal nok kunne trække dem okay men skal du udnytte dem fuldt ud ville en effekt forstærker nok være en god ide og de gælder os 850.. faldt lige over dem her er helt klart en super god model fra jamo der både kan spille rent men os med en god bass har selv haft sådan et sæt:)

    (link fjernet)


  • #9   22. mar 2013 Kunne sikkert også være en mulighed, har også tænkt lidt på b&w eller cerwin Vega smiley

  • #10   22. mar 2013 Altså mit budget ligger nok omkring 3000-4000kr til højttalere smiley

  • #11   22. mar 2013 Christoffer, for at bedre at kunne hjælpe dig med et valg så er det bedre at du får hørt nogle forskellige mærker så du kan afgøre med dig selv hvilket mærke du holder dig til for der er stor forskel på de 3 nævnte mærker og det er dine ører som afgøre hvilke du skal vælge smiley En skam du bor på fyn for ellers ville jeg gerne have givet en demo på hvordan nogle af cv's modeller lyder og så kunne du jo finde en med nogle dali'er som du kunne tage hen og lytte til og det samme for B&W for så kan du bedst afgøre hvad der passer ind i dit smiley

  • #12   22. mar 2013 Okay, tak for tilbudet rene, men ja der er ikke stykke vej, kender desværre ikke nogen der rigtig har nogle fede højttalere andre end eltax og ligende..

  • #13   22. mar 2013 Det var så lidt smiley Hehe ja så er det lidt svært at finde ud af hvad man er til når folk omkring sig har eltax og lignende smiley

  • #14   22. mar 2013 Det er jo det, synes bare at dem jeg har nu er lidt for skinger og savner også noget mere punch

  • #15   22. mar 2013 Det er jeg overbevist om at 850 kunne hjælpe en del på:) Men ja igen så kan man ikke bare sådan definere sine krav til hvordan man ønsker at det skal lyde men man kan derimod høre når det lyder rigtigt i ens øre smiley

  • #16   22. mar 2013 Lige præcis, det er derfor det er så svært at vælge smiley

  • #17   22. mar 2013 Efter nye højttalere kommer det næste "problem" med valg af ny forstærker smiley
    Men det skal bare være en stereo


  • #18   22. mar 2013 Ville nok vælge en effektforstærker og beholde din h/k forstærker hvis den har preout for så er du også mere fremtids sikret i form af hvis du får større og mere krævende højtalere, at du så har de watt til rådighed men også fordi at 850 gerne vil have nogle ordenlige watt smiley

  • #19   22. mar 2013 Har bare ikke rigtig brug for en surround forstærker og når du siger ordentlige watt hvad tænker du så?

  • #20   22. mar 2013 Nej men den kan også bruges som forforstærker hvis den har preout men ellers er der mange andre forforstærkere derude.

    http://www.dba.dk/effektforstaerker-carver/id-90561746/

    http://www.dba.dk/effektforstaerker-nad-216th/id-90578867/

    http://www.dba.dk/effektforstaerker-yamaha-m65/id-90532203/

    http://www.dba.dk/effektforstaerker-denon-poa/id-90297071/

    Det er ca hvad jeg havde i tankerne hvad angår effekt smiley


  • #22   22. mar 2013 Det har den også, du skal blot pille de "lus" ud bag på smiley

  • #23   22. mar 2013 Kan være jeg skal starte med at købe en effektforstærker.

  • #24   22. mar 2013 Er godt nok i tvivl om det skal være 850'erne eller 109'erne

  • #25   22. mar 2013 Den forstærker du har nu, er rigelig fin til de højtalere!!
    Harman har endnu ikke lavet en surround forstærker der er lige så kraftig.
    Den yder 110 watt i stereo og med 75 ampere bag..
    Det er et kraftværk på 24 kg!!
    Tro mig den kan sagtens slæbe de højtalere..


  • #26   22. mar 2013 Hvilke højtaler snakker du om Stefan? smiley

  • #27   22. mar 2013 Stefan , ja det er en af de gode og stærke men derfor er 110 watt stadig ikke for meget til et sæt 850 for at tage et eksempel.

    Og ja den kan sagtens "slæbe" dem men der er stadig forskel om de bare spiller eller om de bliver trukket fuldt ud smiley


  • #29   22. mar 2013 Whazz, det er nemlig rigtigt smiley

  • #30   22. mar 2013 jeg har selv ejet en AVR7000 og spillede med den i stereo på et sæt JBL SVA-1800 (2x8" basser + horn) det gik ganske fint, som Stefan siger så er den super strømstærk, og det er klart det vigtigeste element når du skal trække en højttaler, strøm strøm og atter strøm, fuck watt jeg kører med 5x120 watt og min forstærker knuste min fars nærige pioneer lx 75 med 180+ watt... så hæng dig ikke i de watt opgivelser..

    dog må jeg tilslutte mig Rene og sige en effektforstærker er en dejlig ting. men behold din avr 7000, find de højttalere du vil have også kan du altid lege med effekttrin. din avr7000 har som udgangspunkt rigeligt "drive" og som sagt kan jeg varmt anbefale JBL SVA-1800 og SVA-2100


  • #31   23. mar 2013 Jack, som jeg også skriver så kan hans H/K sagtens hive dem og mange andre i gang men alt efter hvilke højtalere han ender med så kan han have mere glæde af en effekttrin og nej jeg ved udemærket godt at watt ikke er alt og at hans H/K den laver de watt som er oplyst hvorimod mange andre mærker ikke gør smiley

  • #32   23. mar 2013 jeg er osse helt enig med dig misforstå mig endelig ikke Rene, jeg syntes, som du osse selv skriver han skal beholde sin HK og evt købe en effektblok, pointen, med mit indlæg var nu i bund og grund bare det, også osse for at bringe JBL på banen, da jeg selv har haft lige præcis samme forstærker. men med et sæt jbl sva-1800 og det spillede sgu dejligt.. smiley

  • #33   23. mar 2013 Hehe misforstår dig skam ikke eller måske en lille smule jack men det er på plads nu smiley

    Jeg har hørt godt om jbl men aner intet om dem så derfor har jeg ikke bragt det på banen selvom de ser lidt fede ud men så er det godt at du har lidt viden ( ment på den måde at jeg ikke ved hvor meget du ved om jbl men bare du kan et model navn i hovedet så ved du mere end mig) og derfor kan bringe det på banen smiley


  • #34   23. mar 2013 hehe det var godt smiley kunne måske godt se mit indlæg kunne tages lidt negativt (det var absolut ikke meningen) og det undskylder jeg for smiley men ja vi er for at hjælpe hinanden og ikke at jeg ved meget om JBL, men jeg ved at det jeg selv havde og JBL SVA serien lyder super godt:) jeg kender derimod intet til Dali så om det spiller bedre/dårligere end de omtalte Dali 850ére skal jeg være svar skyldig smiley tænkte bare det var rart med lidt flere inputs. så han havde chancen for at prøve lidt forskelligt. hehe

    fortsat rigtig god aften til jer alle:)


  • #35   23. mar 2013 Jack, det er let at misforstå en anden over besked lige så vel som at formulere sig på en forkert måde der er ment anderledes end den forståes men så længe man kan snakke fornuftigt med hinanden så kan alt løses smiley Hehe jeg ved heller ikke meget om dali, dog kunne jeg skrive en del om cv men gider bare ikke virke som den person der prøver på at lokke andre på cv vognen for det er ikke min hensigt overhovedet men derimod at man får det anlæg som behager en om det så er eltax. Håber også at jeg har virket meget neutralt smiley
    Men jo det er altid dejligt at få inputs fra andre, ikke fordi at det giver et mindre udvalg af højtalere til trådstarter men så har man flere mærker at vælge at give en lytter til selvom alle mærker nok er en lytter værd smiley

    Tak og i lige måde smiley


  • #36   23. mar 2013 jeg er helt enig med dig, det handler om at lytte og lytte og jo mere man får lyttet til jo mere sikker er man på man er endt op med det rette udstyr:) men syntes da sagtens du kan promovere CV, du har dem jo og kender til dem, så hold dig ikke tilbage med det rene, for det er jo en lækker højttaler til lige nøjagtig det han søger smiley

    Så Christoffer, rådet bliver her fra 2 ældre rotter er (Rene og undertegnet) - lyt til alt hvad du kan komme i nærheden af, Dali, CV, JBL audiovector osv osv, du kan få rigtig meget godt højttaler for dit 4000 kroners budget:) og det vigtigeste er dine ører er tilfredse smiley og selvom rene ikke siger det så tag især et lyt på CV der er en super bund i og de er sindsygt gode til HipHop som du selv skriver du høre - by the way, god stil med suspekt, det lytter jeg selv en del til. smiley


    håber du finder den rette højttaler og vi glæder os til at høre samt se hvad du er endt op med.


  • #37   23. mar 2013 Mange gange tak til jer begge to, er utrolig glad for at folk gider at tage sig tid til at hjælpe, et STOR tak skal der ihvertfald lyder herfra!

    Ja, suspekt er sku ik så ringe end da : p


  • #38   23. mar 2013 Jeps, desværre får jeg ikke lyttet til så meget andet end cv da jeg ikke kender så mange andre der har stor interesse for hifi og dem jeg kender som bare går lidt op i lyd, ja de har cv efter de kommer hos mig og lytter for ellers har jeg altid mod på at lytte til andre mærker for at danne et indtryk af hvordan de forskellige spiller selvom jeg nok ikke skifter mærke smiley Hehe ja kunne jeg måske godt men syntes for tit at man støder på folk som har meget imod cv og mener at det er techno højtalere samt på ingen måder kan spille pænt og derfor holder jeg mig mere tilbage indtil der kommer et direkte spørgsmål om cv smiley

    Og cv kan spille så meget andet end hipHop for ikke at sige at jeg syntes at de gør det utrolig godt indenfor alle musik genre ( alt efter model) smiley Nå ja så er der også en suspekt lytter her smiley Ikke fordi at jeg hører det meget for det har jeg ikke helt tid til med en så bred musik smag smiley


  • #39   28. mar 2013 Evt. Link?

  • #40   28. mar 2013 Okay, tak smiley

  • #41   28. mar 2013 Andreas, jeg har linket til den længere oppe smiley

Kommentér på:
Hvilke højttalere?

Annonce