{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.939 visninger | Oprettet:

Dennis P
Dennis P
Tilmeldt:
6. jan 2007
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8

Hvilke Højttalere {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen.

Da kæresten og jeg har købt nyt hus sammen og nu efterhånden er færdige med at renovere, skal der findes et passende kompromi mht. højttalere i køkken/alrum.

Krav til højttalerne er at de skal være stilrene og ikke klossede (Altså kvinde venlige smiley

De skal køre sammen med en medie server, tilkoblet touch skærm og skal sådan set kun varetage baggrundsmusik / hyggemusik men kan evt. understøttes af en sub, for at opnå et fornuftig lyd billede når man har gæster.

Må gerne være aktive, men ingen krav.

Har selv overvejet Beolab 4000, men da jeg ikke hverken er milionær, eller B&O fanatiker, høre jeg gerne andre forslag, som sådan løner sig lidt op af B&O's stilrene design. - Gerne til billigere penge smiley

Og ja, ved man ikke kan fa super kvali for ingen penge, men somsagt skal der opnåes et kompromi, hvor alle er tilfredse smiley

Kom frisk med bud på hvad det kunne være!


Kommentarer på:  Hvilke Højttalere
  • #1   9. aug 2011 hmm hvis du lagde nogle billeder op af rummet...

    men måske nogle pod speakers?


  • #2   9. aug 2011 måske et sæt Dali Zensor 1... ?? 1700kr for et sæt... tag en lytter før du gør noget som helst...

  • Sten P
    Sten P Tilmeldt:
    feb 2006

    Følger: 1 Emner: 31 Svar: 176
    #3   9. aug 2011 evt b&w xt2

  • #4   9. aug 2011 bare tag i hifiklubben og lyt... der er selvfølgelig også meget andet end det hifiklubben har at byde på, men de har stadig Dali og B&W som er nogle ganske udemærket producenter...

  • #5   9. aug 2011 mit sæt jamo evt...???

  • #6   9. aug 2011 Ronni S
    hold nu salg i marked... !


  • #7   9. aug 2011 hvad har du af budget til højttalere?

  • #8   9. aug 2011 Et sæt B&O CX100 eller måske CX50. Nu ved jeg ikke hva amp du vil bruge, hvis de skal være passive. Muligvis Beolab 4000 koster, men de ligger fra 4000 for et brugt sæt op op. Og du får meget lyd for pengene, plus de er aktive som du gerne vil have dem.

    Og hvis man siger 4 eller 5000 for sådan et sæt, jamen så nærmer man sig prisen for et nyt sæt højttalere fra f.eks. Hifiklubben i den bedre ende af deres produkter


  • #9   9. aug 2011 Uhh ja heller ikke noget dårligt valg. Havde fornøjelsen af at lytte til dem i lørdags da jeg var med en kammerat derinde

  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #10   9. aug 2011 Hejsa allesammen.

    Tak for allerede mange gode svar.
    Har kigget på flere forskellige højttalere f.eks. Zensor 1.
    Ville dog gerne have nogle i et lidt mere utrationelt design, som f.eks. Beolab 4000's bladform eller ligende.

    Budgettet er ikke fast, men da rummet som sagt er til hygge musik, og vi har rigeligt med andre højttalere til alt fra film til halbal, er lydtrykket og kvalitet (Skal dog IKKE være noget plastic kabinet halløj) lidt en anden sag her, da der som sagt skal indgåes et kompromi med konen omkring design smiley


  • #11   9. aug 2011 han spurgte jeg svarede mikkel p...

    intet andet der.


  • #12   9. aug 2011 du kunne måske købe nogle Beolab 3000 eller Beolab 5000.... Det er en god højtaller som efterhånden har en del år på bagen.... men de er aktive og spiller rigtig rigtig godt.... og har et flot design som du efterlyser

  • #13   9. aug 2011 fås også i nyere version som hedder Beolab 4500

    link ses her: http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=799


    de fås til priser omkring 4000 brugte for et sæt.... http://www.dba.dk/bo-beolab-4500-blaa-135-w/id-76101550/


  • #14   9. aug 2011 Ville tage Beolab 4000

  • #15   9. aug 2011 Beolab 4000 er en mere moderne højtaller som spiller rigtig godt.... men der er mere dybte og fylde i bassen på Beolab 4500 da denne højtaller bruger hele væggen til at gengive og fremhæve de dybeste frekvenser.... eneste minus er de helst skal hænge på en massiv væg "murstens væg" smiley

  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #16   9. aug 2011 Mit problem er at, vi gerne vil have højttalere, som enten hænger tæt til vægen (Som f.eks. Beolab 4000, 4500 osv) eller som har et mere utroationel design, så de gerne må kunne ses (som f.eks.Scandyna Drop)

    Har arbejdet som montør for Expert / B&O, og har monteret mange forskellige typer højttalere, og ingen tvivl om at hvis pengene var til det, satte jeg fluks Beolab 3 op, men synes det er lidt et overkill, for at kunne høre baggrundsmusik under middagen smiley

    Beolab 4500, 3000 og 5000 er desværre ikke mine favoritter, rent design mæssigt, men ja, noget mere bund end Beolab 4000.

    Så tanken er nok lidt jeg gerne vil finde noget der minder om Beolab 4000, men som ikke er B&O (er som sagt ikke B&O fanatiker, så er også åben for alt andet.) men hvor prisen er inden for et budget, hvor det ikke bedere kan gå at købe et par brugte 4000'er

    Har også lidt overvejet en Beolab 3500, eller en anden billigere soundbar til at hænge på væggen.
    Nogen erfaringer?


  • #17   9. aug 2011 mener at du med Beolab 3500 skal bruge et b&o produkt for at styrer højtalleren.... da det er en dicideret linkrums højtaller.... så er sikker på det kræver B&O i hovedrummet....

    Ret mig hvis jeg tager fejl..... hehe


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #18   9. aug 2011 Mener at man med en loddekolbe og et diagram over stikket, godt kan lave det så man kan koble den til et normalt line signal.

    Er dog lidt i tvivl om hvorvidt volume kontrollen virker optimal, nu du siger det.


  • #19   9. aug 2011 aner intet om denne højtaller.... men designet er hvertfald alternativt....

    (link fjernet)


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #20   9. aug 2011 Hehe, ja den var ihvertfald alternativ smiley Koner kræver dog væg højttalere, ellers havede jeg taget 6000'er eller 8000'er fra B&O

  • #21   9. aug 2011 de kan faktisk væghænges som noget nyt.... smiley

    BeoLab 8000-2

    http://www.beoforum.dk/viewtopic.php?p=502

    BeoLab 6000-2

    http://www.beoworld.org/news_view.asp?id=40


  • #22   9. aug 2011 Modsiger du ikke lidt dig selv?

    Du havde taget Beolab 8000, hvis du måtte for konen, men er ikke B&O fanatiker, så kigger hellere efter noget andet.


  • #23   10. aug 2011 Der bliver snakket meget om b&o, en mulighed kunne jo også være en Beosound 8 den er perfekt til hyggemusik i et køkken også er den vild flot i hvid, vægmonteret på en hvid væg smiley
    Og det der så er lidt smart i den opsætning du vil lave, er at den tænder automatisk når der kommer signal på line indgangen.
    Men det bliver måske lige lidt nok lyd i forhold til de andre højttalere du overvejer.


  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 8
    #24   10. aug 2011 Rhino:
    Hehe, tror ikke lige det var det hun tænkte da hun sagde væg højttalere, vist nærmere nogle der ikke fyldte så meget smiley
    Har set væg beslaget til 6000'eren, ser super godt ud,
    Synes dog personligt at 8000'eren stadig er pænest på foden.

    Allan A:
    Som jeg hele tiden har skrevet, er indlæget lavet for at få inspiration til at tænke i andre baner. Ellers havde jeg nok bare købt et par 4000'er. Har som sagt arbejdet med meget B&O, og har ikke meget at udsætte på dem, men da mit sind altid er åben for nye indput, vil jeg ikke kalde mig fanatiker.
    Heller ikke selvom jeg godt kan lide 8000'erne smiley

    Martin N:
    Har set Beosound 8, men dels synes jeg ikke den passer ind i mit projekt, da jeg pga rummets størrelse, gerne vil have længere afstand mellem højttalerene, men ikke mindst synes jeg lyden er rent udsagt elendig ift. pris og B&O's andre produkter. Køn - Ja, men synes bestemt ikke den lever op til forventningerne, rent lydmæssigt


Kommentér på:
Hvilke Højttalere

Annonce