{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.354 visninger | Oprettet:

''Bule'' i diskanten på B&W CM8 :( {{forumTopicSubject}}

Hej Hifigalleri,

Igår da jeg var på vej i seng, opdagede jeg, at der var kommet en lille bule i den ene af mine CM8'ers diskant smiley

Som i kan se på billedet er bulen, heldigvis ikke særlig stor, så jeg ville høre om det er noget man selv kan rette ud, ved at pille diskanten ud, eller om jeg skal en tur i Hifiklubben og have en ny diskant? Hvis ja, har i så en anelse om hvad sådan en koster?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ''Bule'' i diskanten på B&W CM8 :(
  • #1   23. feb 2013 Jeg ville tá en støvsuger med variabel volume/hastighed, og så lave et mundstykke der går ned i sugerør's størrelse. Og så få suget bulen ud.. (Gir forkerte billeder i hovedet haha)

  • #2   23. feb 2013 Tak til jer begge to for svarene smiley men okay, dvs. At i ikk synes at jeg skal begynde at pille diskanten ud, og så om kan rette det inde fra?
    Men det lyder jo da også meget nemt med en støvsuge smiley


  • #3   23. feb 2013 Du skal IKKE prøve en støvsuger, B&W's diskanter er lavet i aluminium og når der først er kommet en bule så får du den aldrig væk, det eneste du ville få ud af at prøve med en støvsuger ville være en større skade.

    Det eneste du kan gøre for at lave det lidt pænere er da tage diskanten ud og så skrue den fri hinanden MEGET forsigtigt og så bruge noget hårdt og rundt til at trykke på bagsiden for at presse bulen ud.

    Som det er nu påvirker det ikke lyden nok til at det vil kunne høres men kan du ikke leve med bulen er den eneste rigtige løsning en tur i hifiklubben, eller at bestille en ny direkte fra B&W, måske kan du nøjes med at kun købe selve membranen/domen da magnet delen ikke fejler noget?

    http://www.bwgroupsupport.com/parts/price-avail


  • #4   23. feb 2013 Var ikke klar over at man kunne skille enheden ad i to dele.. Så ville jeg nok os gøre det.. :0)

  • #5   23. feb 2013 du kan ikke bare afmontere diskanter og så rette dem ud fra bagsiden, der kræver det at du skal skille hele diskanten ad og have dome og svingspole væk fra magnetsystemet

    LEV MED DET, eller køb et nyt sæt.


  • #6   23. feb 2013 Så var det sgu godt, jeg ikke hæv støvsugeren frem endnu hehe smiley

    Men FFDP, hvad hedder den del inde på siden? For for at være hel ærlig, så har jeg ikke ret meget forstand på det - Vil bare gerne have god lyd smiley

    Og så til *Ronnie*, som FFDP siger kan det så lade sig gøre at købe, eller få Hifiklubben til at købe selve dome'en og så få dem til at skifte den? Eller er jeg tvunget ud i at købe en hel ny diskant?


  • #7   23. feb 2013 Det bare ring og hør dem ad, du får enten et nej eller ja smiley

  • #8   23. feb 2013 Jeg har selv været det igennem men min var meget mere trykket ind. Med din ville jeg ganske forsigtigt trykke rundt om bulen hele vejen rundt med en finger. Så tror jeg at den popper ud. Min havde 2 store buler, den ene klarede jeg som ovenstående og den anden med tape. Men bagefter lignede den et stykke krøllet sølvpapir og jeg købte en ny i hfk. De koster altså 700 bobs og får den komplet

  • #9   24. feb 2013 Som Søren også skriver så er det altså ikke noget man bare lige gør pænt, jeg ville leve med det, jeg tror simpelthen ikke på at du kan høre forskellen, men jo vist det er ikke pænt smiley Jeg lever selv med en lille bule i min ene dm685 og en ny diskant koster 600-700kr fik jeg at vide og så vil jeg klart hellere gemme de penge, til hvis en dag der kommer en pilfinger og trykker den helt ind.

  • #10   25. feb 2013 Hvis det havde været en hvilken som helst anden diskant end en Alu-dome, så ville jeg også have forsøgt med en støvsuger der kan skrues LANGT ned i sugestyrke, og lave en "kobling med noget lige så småt som et sugerør, men ikke blive suget sammen på samme måde.

    Men fordi det er et metal, er den umulig at rette ud så den bliver pænere.
    Jeg ville tro, som andre skriver, at du ikke kan høre en forskel nu... Men jeg vil tro hvis du retter på den, og den kommer til at ligne en sommerhat, i forsøget (som kan gå mere galt end det er), så er resikoen for at lyden BLIVER hørbart ringere...

    Du kan evt. teste de 2 højttalere op imod hinanden ved først at høre den ene på din højre ELLER venstre kanal på din forstærker, og dernæst den anden højttaler på SAMME kanal smiley

    Håber det gav lidt ideer smiley


  • #11   25. feb 2013 Tak til alle sammen for de gode ideer samt råd smiley Jeg har prøvet med tape som blev nævnt, længere oppe og det har faktisk kunne lade sig gøre, dog er det ikke helt pænt hehe. Så var lige et smut forbi Hifiklubben idag, og der fik jeg at vide at en ny samt montering vil løbe op i 900 kr. Hvilket jeg ikke synes er helt galt smiley

  • #12   25. feb 2013 Du kan som sagt få den til 700kr og så monterer den selv

  • #13   25. feb 2013 Jeg lige præcis, men har det også bedst med at det er ''professionelle'', der montere smiley Så vil sgu gerne betale de 200 kr. ekstra, for de så ordner det smiley

  • #14   26. feb 2013 Det styrre du jo selv, men det er bare 4 umbaco skruer, og to ledninger der har kabelsko på... smiley
    Hvis man er MEGET "uheldig", så er kabelskoene loddet på højttalerens terminaler... smiley


  • #15   26. feb 2013 Jeg tror heller ikke at der er nogle "prof" højttaler montører i Hifiklubben!

  • #16   26. feb 2013 Tror Søren har ret ;0)

  • #17   26. feb 2013 Så det i siger, er at jeg selv sagtens kan skifte den?

  • #18   26. feb 2013 Det sværeste du kan komme ud for er, at du skal varme kabelskoen med en lodekolbe imens du trækker kabelskoene af, på højttalerterminalerne... smiley

    Jeg ville ALDRIG betale mig fra at få en så let opgave løst... smiley

    Så heller gemme de 200kr, til højttalerkabler eller andet udstyr ! smiley


  • #19   26. feb 2013 Du kan Jo lige pille skuerne ud, og se om den kun sidder fast med kabelsko. Gør den det, er det plug and play.. Bare du sætter ledningerne på den nye, som de sad på den gamle. Og tager man enheden ud inden man får den nye, er det bare at tá et billede så du kan huske hvor ledningerne sidder. Der er kun tale om to ledninger.

    Det er muligt at mellemtonen (enheden under) overlapper diskanten, så den skal ud først.. Men det er der nok nogen her i tråden der ved mere om..

    Forvent en arb. Tid på godt 15min. Det er incl en kop kaffe.. Hvis stik ikke skal loddes på. Skal de loddes, på man påregne 20min alt incl. Det er hurtige penge sparet ;0)


  • #20   26. feb 2013 Der findes eksempler på, at folk også har kunne rette dem ud, med et stykke tape.... Men lige så snart membranen har fået sådan en skade, eller deformering, så kan du vinke farvel til specs! Membranens opbrydnings mønster er fuldstændig ændret, og du får den aldrig til at opføre sig rigtig igen.

    Så mit bud er også at købe en ny smiley

    Med hensyn til lodning, så tror jeg ikke det bliver nødvendigt. Det ser ret meget ud som om, at den er med kabelsko.


    profilbillede
  • #21   26. feb 2013 På mine AudioVector er det også med kabelsko, men de havde ovenikøbet en klat lodetin imellem ! smiley smiley

Kommentér på:
''Bule'' i diskanten på B&W CM8 :(

Annonce