{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.968 visninger | Oprettet:

Dali 18 {{forumTopicSubject}}

Hej jeg overvejer et skift fra mine ikon 6 mk1, primært fordi jeg ikke synes mellemtonen er tilstede.
Jeg har læst mange rosende ord om dali 18 mk2.
Men er de så gode?
Jeg har læst at de både er lavet med audax og vifa diskant, er den ene bedre end den anden?
Prisen for et sæt er nogenlunde den samme som ikon 6.
De skal trækkes af min marantz nr1608 på beskedne 50w 2ch.
Kan det gå an? Jeg spiller aldrig højt musik da der er børn i huset og planen er at der kommer en effektforstærker til at hjælpe.


Kommentarer på:  Dali 18
  • #1   5. aug 2021 Vi skal have Søren på banen han har sådan et sæt smiley



    Kenneth


  • #2   5. aug 2021 Nu da du er på banen kenneth.
    Hvordan streamer du din musik fra tidal?
    Jeg plejer at bruge heos fra mobilen men jeg læste lidt på nettet i dag og fandt en app der hedder mconnect som streamer via dlna i en højere kvalitet end heos.
    Det skal jeg prøve at rode lidt med.


  • #3   5. aug 2021 Jeg kender ikke Dali ikon 6 mk1 så ??
    Dali 18mk2 kender jeg kun med Audax diskanten, læser man rundt om på nettet så er det den de fleste fortrækker frem for Vifa diskanten.
    Dali 18 mk2 har en rigtig god bas set i forhold til hvad højtaleren koster, den største problem er nok også mellemtonen som godt kan virke lidt klemt.
    Hvis lidt "gør det selv" ikke afskrækker dig så er et af problemerne at der mangler udfræsning bag mellemtonerne noget jeg i øvrigt selv skal have lavet på mine.
    Man kan finde fine eksemplar på nettet til hvad ? 2000kr og tror ikke det er muligt at finde bedre højtaler i det prisleje.
    De 50 watt er jo nok hvis ikke der spiller særligt højt, så du kan sagtens nøjes med den.

    Du skriver mellemtonen ikke er til stede i dine nuværende ikon 6 mk1 du har tjekket at de spiller (kan jo være gået i stykker)

    Hvordan er højtalerne stillet op i rummet ? det har rigtig meget at sige (rummet / akustik / opstilling / lytteposition) er nok det vigtigste af alt i HiFi


  • #4   5. aug 2021 Jamen det kan jeg da godt fortælle dig Tidal er det fedeste specielt hvis man har Hifi/Master abonnement der kommer nemlig mere og mere musik i master kvalitet og det er jo studie kvalitet er jeg ihvertfald blevet fortalt men jeg streamer ved at have sat en Argon Dac1 til min mini PC med USB og så phonokabler fra Dac`en over i forstærkeren var det svar nok? smiley så installerer man jo bare Tidal på PC`eren og man kan jo så åbne programmet når man vil høre musik Tidal i den kvalitet jeg snakker om koster 201,- hver 30. dag og de hæver fra ens kort men bemærk hver 30. dag jeg har haft det i flere år nu og det spiller bare ydermere kan man jo installere Tidal Appen på telefonen og høre det på sine hovedtelefoner hvis man lyster


    Kenneth


  • #5   5. aug 2021 #3
    Ikon ht har ikke en dedikeret mellemtone men 2 bass/mellemtone.
    Jeg havde før ikon et sæt 850 som jeg enligt var glade for men jeg ville bare gerne prøve ikon.
    Det første jeg lagde mærke til ved det skift var at der mangler rigtig meget mellemtone og det savner jeg.

    Jeg har en vinkelstue.
    Den store del af stuen hvor tv og lyd er placeret er ca 30 kvm og spise afdelingen ca 15 kvm.
    Ht står op ad vægen med ca 2-2.5 meter imellem sig.
    Jeg sidder midt for dem ca 5 meter derfra.
    Jeg har desuden en ikon sub til at hjælpe dem.


  • #6   5. aug 2021 #4
    Nå okay så er streaming over wifi ikke så relevant for dig.
    Jeg har også tidal hifi og bruger normalt heos til at streame fra mobilen.
    Det er dog begrænset til hifi via heos så vidt jeg ved.
    Jeg prøvede lige med Mconnect app'en hold da op det kan høres.


    profilbillede
  • #7   5. aug 2021 Ja det er da fagre nye verden forstår ikke helt? Streame over Wifi hvordan det??
    Jeg er vidst ved at blive gammel der er noget af det nye jeg ikke helt forstår smiley


    Kenneth


  • #8   5. aug 2021 Lidt ligesom at caste til en chromecast smiley

  • #9   5. aug 2021 Jamen altså hvad sender Wifi`et til? smiley Forklar mig lige hele vejen fra starten og til slutningen hvordan du hører musik ligesom jeg fortalte dig smiley


    Kenneth


  • #10   5. aug 2021 Fra mobil direkte ind i min marantz.
    Den er også på nettet smiley


  • #11   5. aug 2021 Hmm ok forstår det bare ikke er også ved at være gråhåret så det passer jo nok meget godt men vi lader den bare ligge der men når jeg hører musik på mine bøffer så hører jeg det jo over mobilen via bluetooth men mobilen er jo også på wifi så jeg ikke bruger data smiley


    Kenneth


  • #12   5. aug 2021 Okay jeg kan godt prøve at gå lidt mere i detaljen.
    Jeg tager min telefon og henter en app i dette tilfælde vælger vi heos.
    Første gang jeg bruger den logger jeg ind på tidal via heos app'en.
    Nu kan jeg så høre alt det musik der er på tidal fra min telefon.
    Jeg skal så forbinde min mobil til forstærkeren, når de er forbundet vælger jeg bare det musik jeg vil høre og det bliver spillet på forstærkeren.

    Det er kun første gang man skal logge ind og forbinde dem med hinanden.
    Fremover behøver man kun sin mobil, når man vælger et nummer og trykker play tænder forstærkeren selv og spiller musikken smiley


  • #13   5. aug 2021 Jamen hvordan er mobilen og forstærkeren forbundet? Jeg hører bare musik på telefonen fra Tidal appen som jeg jo har hentet smiley


    Kenneth


  • #14   5. aug 2021 De er forbundet over wifi.
    De er begge på samme wifi netværk.
    Det er i princippet det samme som med en chromecast.
    Der opretter man også forbindelse via wifi da både chromecast og mobil er på samme wifi netværk kan men sende forskelligt data over netværket som fx musik eller film fra netflix.


  • #15   5. aug 2021 Hmm ok fagre nye verden smiley

  • #16   5. aug 2021 Men det er altså Heos appen Marantzen skal bruge for at du kan vælge musik fra telefonen???

  • #17   5. aug 2021 igen kender heller ikke Dali 850 Men i mange tråde rundt omkring har bruger skrevet at Dali 18mk2 er bedre end 850 og til indkøbsprisen på ca. 2000kr for et velholdt sæt så kan du jo altid prøve, du skal jo nok kunne sælge dem igen uden det store tab hvis de ikke er optimal hos dig.

    Jeg vil anbefale, hvis du har mulighed for det at du holder 2.5 til 3 meter mellem højtalerne og vinkler dem lidt mod lytteposition og afstanden fra dig til højtaler er ca. det samme som afstanden imellem dem.
    Kan du sætte højtalerne så de har en afstand til bagvægen (vægen bag dem) på 75 - 100cm og så langt fra sidevæge som muligt, men forsøg dig frem.

    Jeg kunne godt tro din sub er unødvendig med et sæt Dali 18mk2


  • #18   5. aug 2021 #16 ikke nødvendigvis.
    Man kan også bruge spotify, der er bare ikke lavet nogen opdatering til forstærkeren så man kan bruge tidals app.
    Derfor kan man bruge heos eller Mconnect.


  • #19   5. aug 2021 #17
    Nej jeg tænker heller ikke jeg får meget brug for sub'en, kun til film 5.1 ch.
    Jeg har ikke alt for meget plads til at rykke dem men jeg kunne nok få 2,8 meter imellem dem hvis den ene kommer til at stå op ad (side) væggen.
    De kommer til at stå for tæt på bagvæggen men det kan ikke være anderledes.
    Jeg er ikke bange for at lave lidt, og en udfræsning bag mellemtonen er vist det mindste problem.


  • #20   5. aug 2021 Et spørgsmål som nok giver sig selv når jeg har fået svar smiley
    Hvad er formålet med skumpropperne til bass hullerne?
    Jeg er bestemt ikke skremt af prisen, fra 500 - 1500 på dba lige nu er jo ikke en formue.
    Men som udgangspunkt skal jeg gå efter audax diskanten, er der andet man skal være opmærksom på med dem?
    Burde man få renoveret delefilterne nu de er så gamle?


  • #21   5. aug 2021 Skumpropperne dæmper
    Her under ser du kurver med/uden i både den øverste og den nederste.

    Kan ikke anbefale en højtaler placering tæt op ad sidevæg, men har du ikke andre muligheder så er det jo sådan det er smiley


    profilbillede
  • #22   5. aug 2021 Ja man må bruge hvad man har efter bedste evne.
    Så, skal det forståes sådan at hvis man har skum propperne i kan de komme lidt tættere på bag væggen?
    Fordi så skal jeg nok lede efter nogen der stadig har begge propperne


  • #23   5. aug 2021 Du kan lave propperne selv du skal bare have fat i noget skumgummi og så kan du skære dem ud propperne det er ikke noget problem smiley


    Kenneth


  • #24   5. aug 2021 Er det her sæt mk2?
    https://www.dba.dk/hoejttaler-dali-18-passiv/id-1081854973/


  • #29   5. aug 2021 Hej thomas.
    Tak for billederne, jeg havde selv forsøgt at finde billeder af mk1 men jeg kunne ikke finde nogle så super du lige har sendt dem.
    Dali 850.
    diskant kan jeg godt give dig lidt ret i men det kommer nok også meget an på hvad der har trukket dem og hvilke øre der lytter.


  • #30   6. aug 2021 Som kurverne også viser så er effekten af at sætte skumprop i nederste port ikke så stor, så jeg vil også anbefale øverste port.
    I min Gildesal på 80kvm 2,7m til loft var det en fordel uden prop, men kan godt forstille mig at det er et + i et 30kvm rum, hvis du selv laver skum propperne, så lav 4 så kan du jo altid forsøge dig frem der er ingen facitliste om det er bedst uden eller med evt. i begge porte for det vil komme an på opstilling, rum og akustik der hvor de skal spille.
    Men kan klart anbefale at placering & akustik er noget man tager alvorligt hvis man vil have det bedste ud af lyden (det er langt det vigtigste)
    https://www.youtube.com/watch?v=lbLVjHfHahg
    https://www.youtube.com/watch?v=4paIPqORvdc

    Man behøver jo ikke at købe i dyre akustiske plader for man kan sagtens lave nogle selv.
    https://www.youtube.com/watch?v=tLk6fQVcoSw

    Skum propperne i Dali 18mk2 er 4,5 - 5cm (laver du dem tykkere vil virkningen være større


  • #32   6. aug 2021 #30
    Ja jeg har tænkt på sådanne akustik plader i nogle år efterhånden, jeg skal bare lige have overbevist min kone.
    #31
    Ja det var derfor jeg tænkte at jeg skal gå efter en original prop, så jeg får den rigtige tæthed i skummet.


  • #33   6. aug 2021 #32 du ville ikke kunne høre forskel på propper lavet original eller lavet af den her https://www.harald-nyborg.dk/produkt/muresvamp

  • #34   6. aug 2021 okay tak søren.
    i første omgang vil jeg finde nogle dali 18 mk2 der er tæt nok på til jeg gidder at køre efter dem.
    og så finde ud af hvordan det hele spiller sammen med/uden sub, og rykke så meget rundt jeg kan.
    jeg har ikke rodet med højtalere før så jeg spørger lige igen.
    bør jeg få set delefilterne efter? de er jo ved af ældre dato.
    sidder der spoler,modstande eller andre dimser på/ved enhederne der bør ses efter?


  • #36   6. aug 2021 Hvis nu jeg tilfældet er at jeg får købt et sæt med en eller flere dårlige spoler, er det så noget man selv kan lave?
    Og kan nye originale spoler købes?


  • #37   6. aug 2021 Hvis en spole er røget af printet så vikkel den op igen, så stramt som muligt og giv den en gang 2 komponent lim som det her https://www.harald-nyborg.dk/produkt/droppen-rapid-epoxy-lim-24ml
    Når det er tør så lim spolen fast på printet igen her kan du brug noget i stil med det her https://www.harald-nyborg.dk/produkt/droppen-tough-as-nails

    Men tag nu ikke sorgerne på forskud, jeg har i tidens løb kun set billeder af et sæt hvor de var faldet af, så tror ikke det sker tit.


  • #39   6. aug 2021 Nej det var skam heller ikke for at tage sorgen på forskud.
    Jeg var bare lidt nysgerrig på om det er noget man selv kan uden alt muligt specielværktøj (jeg har jo ingen erfaring selv)

    Jeg har en usagt plan om at købe et set i rimelig original stand, som kosmetisk ikke behøver at være perfekte da børn slider på alt.
    Når de så er blevet lidt større vil jeg sætte dem i kosmetisk pæn stand.

    Men indtil da må de gerne lyde godt.
    Jeg er ikke bange for selv at prøve at reparere så længe man kan købe reservedele eller man kan vikle en spole om uden specielt værktøj.


  • #40   6. aug 2021 Man kan godt få nye spoler / jernkerner, her skal man så bare vide værdien mH og spolens tråd diameter fra den originale.
    Men det er letter at fikse den der er monteret vil jeg jo mene.


  • #42   7. aug 2021 Det var dog en flot kat er det din Thomas? Troede du havde hund eller du har måske både hund og kat????



    Kenneth


  • #44   7. aug 2021 Ok Thomas fedt mand de er vildt flotte sådan nogle katte



    Kenneth


  • #46   7. aug 2021 Jeg tog lige køreturen idag 2 x 80km og købte det sæt 18 mk2 jeg linkede til forleden.

    Nu kan jeg godt forstå hvorfor de får ros de fleste steder smiley



  • #47   7. aug 2021 Du fik ret Søren, subwooferen er blevet flyttet ind på rode værelset.
    Ham jeg købte dem af havde 500w til hver højtaler fra noget dyrt vincent grej.
    De kunne spille meget høj men jeg synes at den lille marantz hjemme hos mig lyder mange gange bedre til dem.
    Jeg er ikke selv helt sikker på hvordan "energy use" skal forstås men det virker ikke som om de er så tunge at drive som folk siger.


    profilbillede
  • #48   8. aug 2021 Jeg har oprettet et fotoalbum af delefilterne.

  • #49   12. aug 2021 #48 hvad mener du så om de Dali 18mk2 ?

  • #50   12. aug 2021 Jamen du fik jo ret i at jeg ikke behøver en subwoofer længere.
    De går overraskende dybt, ikke helt så dybt som min sub men da der nu er 2 højtalere giver det en meget bedre fordeling i rummet.
    Jeg kan give dig ret i at mellemtonen kan lyde lidt "klemt" eller indelukket til tider, men den gør det nu meget godt.
    Diskanten er også godt med, den bliver ikke skinger, men jeg synes den kan være lidt lav til tider og knap så detaljeret som jeg har været vant til.

    Alt i alt skal jeg nok bruge lidt mere tid til at vænne mig til dem, de spiller bedre for hver gang jeg høre dem.


  • #51   12. aug 2021 Hvor meget effekt har du til dine dali 18?

  • #52   12. aug 2021 Fandt du forresten en "nem" måde at fjerne lidt materiale bag mellemtonen?

    Der er da også lige sket lidt hva?
    Thomas er blevet væk.
    Søren har fået nyt profil billede.
    Og Kenneth har skiftet identitet.


  • #53   12. aug 2021 He he yeah smil Emil smiley Søren har skiftet billede fordi jeg spurgte ham om han ikke kunne sætte et billede på af sig selv så satte han et billede på af en gremlin men ville så åbenbart ikke beholde det synes bare det er noget sjovere hvis man kan se hvordan i ser ud smiley


    Kenneth


  • #54   12. aug 2021 Hehe..
    Jeg har endnu ikke fræset væk bag mellemtonen, har ikke haft tid og der kommer også til at vente et stykke tid.
    Jeg har nogle forskellige forstærker. Havde min Parasound HCA-2200mk2 på som er en rigtig god forstærker meget strømstærk og på ca 2*250Watt 8ohm RMS
    Den spiller rigtig godt med Dali 18mk2 og kan nikke genkendende til dine oplevelser med lyden.
    Men har ikke spillet så længe uden miniDSP og det ændre jo en del.
    Ideen er på sigt at min ny renoverede NAD C272 skal bruge på dem og de skal stå i stuen. har en NAD 106 som jeg vil bruge som kontrolforstærker... men er ikke helt tilfreds med lyden, tænker jeg vil prøve at recap den på et tidspunkt for at se om det hjælper.


  • #55   12. aug 2021 En ting jeg ikke fik nævnt ift lyden er at jeg synes at bassen godt KAN blive for dominerende nogle gange.
    Men de har et godt punch ved stortrommer og lignende.
    Det lyder til at være en god forstærker den parasound.
    Jeg skal se om jeg kan finde noget inden for mit budget, da jeg er lidt nervøs for at smadre en diskant når jeg er alene hjemme smiley

    Med fare for at gøre det til en helt anden tråd.
    Hvis jeg har en effektforstærker, kan jeg så tilslutte det til basserne og min sorround reciver til mellemtone/diskant altså bi-amp på den måde?


  • #56   13. aug 2021 Hvis bassen er for dominerende kan det måske afhjælpes hvis du har mulighed for at højtalerne står mere frit (længer væk fra bag/side væge)
    Man kan godt bi-ampe hvor både surround og effekt bruges, men vel ikke anbefale det.
    problemet kan være lydforskellen mellem de 2 forstærker som kan være generene i og omkring delfrekvensen mellem de 2 forstærker.
    Men du kan jo altid prøve det og se om det duer.
    Hvilke forstærker har du ?


  • #57   13. aug 2021 Jeg har en lille marantz nr1608 2x50 watt.
    Jeg ville købe en Marantz mm7025 2x125 watt på den blå avis, men den blev solgt lige for næsen af mig.

    Jeg kan ikke flytte dem mere (min kone bestemmer også lidt)
    Det kan være jeg skal kalibrere en gang mere med audyssey.


  • #58   13. aug 2021 Jeg kommer lidt til kort når vi snakker surround receiver har ikke brugt det meget og det er lang tid siden og dem jeg har hørt har ikke været noget at råbe hurra for i stereo..
    Hvis ellers din nuværende er fin nok kunne du vel invester i en effekt forstærker og bruge den sammen med din receiver ?
    Nu kender jeg slet ikke alle NAD forstærker men den C272 jeg selv har tænker jeg ville gøre det godt på Dali 18mk2 men ikke noget jeg har prøvet endnu.


  • #59   13. aug 2021 Hvis ellers din nuværende er fin nok kunne du vel invester i en effekt forstærker og bruge den sammen med din receiver ?

    Ja det er også det der meningen.
    Jeg tænkte bare at en Marantz reciver kunne gøre det godt sammen med en Marantz effektforstærker.

    Jeg skal da prøve at se lidt på nad.


  • #60   13. aug 2021 Skal det forståes sådan at hvis man har en surround reciver det ikke er alt for god i stereo, at benytte en effektforstærker til stereo vil give et bedre stereo lydbillede?
    Jeg troede at alt lydbehandling kom fra forforstærker og ikke fra effektforstærkeren.


  • #61   13. aug 2021 grunde til jeg nævner NAD er at min opleves lidt til den lyse side og med fin detaljering hvilket jeg tænker modvirker den lidt fremtræden bas og måske giver lidt flere detaljer i den øvre ende (noget af det du selv nævner)

    Kender ikke Marantz forstærker, har aldrig ejet en.
    Men var lige inde på DBA og se hvad der var og blev lidt chokket over de brugt priser smiley
    En meget gammel 2200 til 4800kr det er vel en slat mere end den kostede fra ny og langt "overpriced" så er der en 218 som er et muskelbundt men tror stadig tror stadig en C272 ville være at fortrække pga den lidt lyser spille stil.


  • #62   13. aug 2021 #60 det er et sammenspil mellem kontrol og effekt, men ganske korrekt syntes tit der fokuseres for meget på effekt forstærker og for lidt på kontrolforstærkeren da den er lige så vigtig hvis ikke mere.
    Hvis man går meget op i musik og hi-fi så ville jeg klart anbefale en ren stereo opsætning for bedst mulig lyd.


  • #63   13. aug 2021 Ja jeg ved godt at en stereo forstærker er bedre til stereo end en surround reciver, men vi har jo også et surround setup til når der skal ses film, og min lille marantz surround receiver er faktisk ret god i stereo.
    Den har gode detaljer og et meget bredt lydbillede sammenlignet med andre sorround recivere.
    Jeg havde ikke set så meget efter nad da jeg synes at der er stor forskel på hvordan de lyder, og jeg har ikke den store erfaring med dem.
    Ja næsten alt brugt er alt for dyrt pt.

    Men hvis udgangspunktet som mit er at jeg har en sorround reciver, ville en 2 ch forstærker så give en bedre stereo opløsning hvis fronterne kun bliver trukket af den?
    Alt er naturligvis relativt, men hvis jeg nu havde en nad c272 ville det så udelukkende være dens lyd jeg vil høre? (hvis jeg ikke bi-amp'er med min marantz)


  • #64   13. aug 2021 Nej det vil jo blive en sammen blanding mellem din nuværende Marentz og effekt forstærkeren men det vil være svært at spå om uden at have prøvet det af.
    Men det er jo klart hvis den effekt du sætter på lever 150watt i 8ohm og er en bedre og mere strømstærk forstærker så vil der komme noget mere gang i Dalierne og dermed bedre lyd.
    Eneste grund til jeg nævnte NAD C272 er som skrevet at jeg selv har en og den opleves som en forstærker der er lidt til den lyse side og rimelig detaljeret som jeg tror kunne passe godt til højtalerne.


  • #65   13. aug 2021 Det skal jeg huske i min søgen.
    Jeg tror at nad c272 og marantz er meget tæt på at have samme lydbillede.
    At der er for meget bass kan vel også skyldes en meget dårlig akustik i min stue.
    Jeg har store vinduer i hele den ene side.


    profilbillede
  • #66   13. aug 2021 på billedet ser det ud som om højtalerne står helt op ad bagvægen...
    Beklager men det er et kæmpe problem.
    Er skumprop i øverste basport ?

    Det er jo et problem at konen ikke vil.... men prøv lige at trække de højtaler ud fra vægen så der er ca 1m fra bagkant højtaler til bagvæg vinkel højtaleren let mod lytteposition og hør dem så i den opstilling.

    Jo dine vinduer er akustisk noget bæ, et tungt gardin kan afhjælpe lidt på det


  • #67   13. aug 2021 Jeg prøvede lige at rykke lidt på det.
    Jeg fik dæmpet bassen en del bare ved at vinkle den højtaler man kan se på billedet ca 5 grader mere.
    Jeg tror faktisk ikke jeg skal røre for meget ved det nu smiley
    Ja skumpropperne sidder i de øverste huller, de har aldrig været ude.


  • #68   13. aug 2021 Da bas portene vender bag ud så skal der være en vis afstand til vægen bag dem og de på billedet 5-10 cm er alt for lidt... hvis dine højtaler kabler tillader det så prøv at rykke dem min 75 gerne 1 meter ud og lyt (du vil få et mindre chok
    De kan jo altid stilles tilbage igen.


  • #69   13. aug 2021 Diskanten fik helt nyt liv smiley
    Nu synes jeg kun det er mellemtonen der mangler lidt, det kan være jeg fræser ud bag dem i weekenden smiley
    Hvis du vil have en reference så prøv at lytte til toto - i will remember.
    Det lyder meget tæt på perfekt her hjemme.


  • #70   13. aug 2021 Jeg kan ikke rykke så meget på dem både fordi kablerne er for korte men jeg skal også til at have mikrofonen frem igen og måle ud.
    Der er 15 cm til væggen bag dem.


  • #71   13. aug 2021 det er jo godt du er mere tilfreds, MEN opstillingen & dit akustiske miljø er til bundkarakter ked af det men det er fakta.

    I et godt akustisk rum og stillet godt op vil dine højtaler spille meget bedre end det de formår nu, hvis højtalerne kunne komme 1 meter væk fra muren så ville det give en helt andet bas og sikkert også hjælpe på opløsningen i nedre mellemtone, du må jo afprøve det en gang.


  • #72   13. aug 2021 Ja uden tvivl det er helt modsat af optimalen.
    Ja det skal da prøves en dag, jeg har rigelig med kabel liggende.
    Jeg skal have nogle akustik paneler op på sigt, men det kan nok ikke blive meget bedre lige nu.

    Jeg skal nok lige rykke lidt på dem igen nu blev den lidt for meget diskant smiley


  • #74   13. aug 2021 Et par meget interessante videoer.
    En meget behagelig mand at lytte på.
    Jeg skal lige se hvad han ellers har lagt op på YouTube.
    Den klassiske melodi skal jeg have prøvet at lytte ordenligt på i morgen.


  • #75   13. aug 2021 https://youtu.be/c3EL7OBi5Gw
    Denne også meget interessant.


Kommentér på:
Dali 18

Annonce