{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.862 visninger | Oprettet:

Andreas S
Andreas S
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

cerwin vega 1215 vs. cls 215 {{forumTopicSubject}}

Hej kan ikke vælge mellem disse to højttaler.
Ville gerne høre om der er nogen som har minuser for dem begge og fordele:-)
håber i vil hjælpe da jeg står og skal have nyt anlæg og kan ikke vælge

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning inde og ude 1.500 kr.
  • Montere 2 vinduer på Liselejevej 8a 2.300 kr.
  • Skifte patron i Børma-greb 1.000 kr.
  • Jeg kan ikke låse min udestuedør, tror den er sunket lidt 540 kr.
  • Tilslutning af el komfur - autoriseret elektriker 500 kr.
  • Kanalsøgning på tv 640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  cerwin vega 1215 vs. cls 215
  • #1   18. dec 2012 med det spørgsmål sys jeg du skal tage cls 215, og lade en anden lidt mere erfaren mand tage sig kærligt af de 1215

• #2   18. dec 2012 Godt ord Patrick D!

Andreas:
    1215 slår CLS215 på ALLE punkter. 1215 er blandt mange CV-folk, kendt som noget af de bedste CV nogensinde har lavet. De nyere serier er mere kendt for det omvendte.
    Hvis det er muligt for dig, kan du prøve at høre på begge modeller. Det er trods alt dig der skal købe dem.

• #3   18. dec 2012 Det er din mening. Ikke min.
    Synes 1215 levere mere dybbas end CLS-215.

Synes nu også de kan spille højt. Ved ikke om de kan spille ligeså højt som CLS-215 - har ikke hørt begge for fuld skrue.

• #4   18. dec 2012 Synes bare generelt bassen er lidt mere dominerende og federe i 1215, end i CLS-215.

Sjovt. Jeg har både haft 1515 og 1215. Synes ikke der er så stor forskel på hvor højt de kan spille. 1515 spiller højere, men synes bare ikke det er med så meget igen.

• #5   18. dec 2012 2 bi-ampede Acurus A250.

Kan være jeg gør det hvis jeg er i nærheden smiley

• #6   18. dec 2012 Nu er der heldigvis også forskel på Hi-Fi og PA smiley

Will do - thanks

• #7   19. dec 2012 ramus tager sgu hatten af for dig endelig en der kan med ordenlige seriøse argumenter og en der ved at hifi og pa ikke høre sammen smiley har både hørt cls og xls og de ligger da på ingen måder eller i nærheden af samme liga som 1215. 1215 lyder bedre og har en meget bedre og klar bass og tager til hver en tid 215 i lydstryk vis jeg husker rigtigt er 1215 opgivet til 131db smiley og med hensyn til dc1515 vs 1215 ja så laver dc1515 et meget lidt kraftiger lydtryk men 1215 laver helt klart mere rystelser efter min menning og de begge sæt er hørt i sammen rum på en sansui ba5000 og vi var 7 der nået frem til samme vurdering..

• #8   19. dec 2012 Jamen tak tak smiley
    Siger ikke at PA og Hi-Fi ikke kan høre sammen (eller spille sammen), det kan bare ikke rigtig sammenlignes synes jeg.

1215MKII er opgivet til at have en følsomhed på 100dB (Måske lidt højt sat).
    Desuden er de opgivet til at kunne klare en vedvarende belastning på 500 watt, og en spidsbelastning på 1000 watt.
    Hvis vi regner lidt frem:
    100 dB = 1 watt
    103 dB = 2 watt
    106 dB = 4 watt
    109 dB = 8 watt
    112 dB = 16 watt
    115 dB = 32 watt
    118 dB = 64 watt
    121 dB = 128 watt
    124 dB = 256 watt
    127 dB = 512 watt
    130 dB = 1024 watt

De kan i teorien altså spille 127 dB vedvarende, og ramme 130 på spidsen.

1515 er opgivet til 600/1500 watt med en følsomhed på 103 (nok også for højt sat). Det bliver 131 dB vedvarende. I teorien.

Efter min mening er 1515 generelt bassvag, hvis ikke man bruger en EQ. Det er bedre med 1215, men bruger dog også en EQ her. Det er en af grundende til at jeg aldrig vil have 1515 igen, i stedet for mine 1215. Er glad for mit 'bytte'.

• #9   19. dec 2012 igen godt argument smiley er nu os rigtig glad for mine 2 sæt 1215 har måde 1215se og 1215 mk2 smiley

• #10   19. dec 2012 Kunne nu godt tænke mig at prøve at høre dem begge. Har altid gerne ville høre forskellen.
    Men mon ikke jeg får fingrene i et sæt MKI på et tidspunkt smiley

• #11   19. dec 2012 de har hver deres få fordele men ik det overdrevet vilde hvor man bare tænke wow ved ik helt og kabinette er i samme opbygning altså 2 kammer en til hver bass smiley

• #12   19. dec 2012 Jeg holder også her med Rasmus, 1215 er for en samler ment i den forstand at det er nogle man skal passe på, sørge for at holde liv i dem og ikke mishandles.
    cls-215 er der nok af og blandt cv intuiaster(staves?) så er det ikke en populær højtalere så dem vil vi hellere anbefale til en nybegynder men derfor er det selvfølgelig dit eget valg smiley

• #13   19. dec 2012 jeg har lige købt set sæt 1215 mk 1, som er næste ny renoveret, som får kraft af en Cerwin vega 2,6KW. forstærker, og er du sindsyg hvor de spiller godt!.
    ikke mindst at de kan spille høj, men også give den rigtigt god lyd!.

men vil også lige sige, at under renoveringen blev der udskiftet nogle enkle komponenter i delefilteret, til en forbeding.

jeg er også enig i at 1215 er for samlere, da jeg selv er stor CV. Fan. og har ønsket denne højtaler i lang tid.

men vil igen spørge, hvad skal højtaleren kunne?, for der jo andre opsætninger, der kan gøre det evt. bedre.

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    dec 2012

#14   19. dec 2012 Jeg har et par cls 12 og elsker lyden og bassen men den spiller bare ikke højt nok længere. Så er ude efter noget der spiller højere og.vis jeg kan finde det os bedre:-) pg mange tak for hjælpen

• #15   19. dec 2012 Nu spiller jeg så højt at den ikke rammer de gule felt på forstærkeren, for så forvrænger højtaleren lyden. Og det har den prøvet engang og der masser af kraft bagefter der stadigvæk.

• #16   19. dec 2012 jamen tillykke med det....

men du må da lige definere det du skriver noget bedre tak...

for enten har du en dårlig hørelse, eller så kan du ikke definere tingene ordenligt.

• #17   19. dec 2012 der er jeg uenig....

den kan godt levere til mere end 12", for de kan sagtens levere til mine 1215. og til et sæt al 1000.

• #18   19. dec 2012 fuldt ud så enhed enten forvrænger eller når den er lige ved at forvrænge?...

• #20   19. dec 2012 chr wedel, selv med en lille forstærker kan du med lethed få dine højtalere til at forvrænge for ikke at sige at det er endnu lettere. når en højtalere forvrænger så betyder det ikke nødvendigvis at højtaleren har nået sit max men at forstærkeren har.

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    dec 2012

#21   19. dec 2012 Vis det er til nogen hjælp skal de kunne stille og rent nusik og spille højt og lyde godt på samme tid

• #22   19. dec 2012 daniel. jeg var også helt betaget af PA engang, på med en kæmpe forstærker og af sti afsted det gik, forhelved det spillede højt og gav en masse tryk, men go lyd? det var en by i rusland, og inden du siger det sikkert var en billig forstærker, så var det altså en AB precident series 900A. har hørt 2 mærker indenfor PA som fejede benene væk under mig, ohm og k-array, DE kan lave GOD PA lyd, og er helt klart et lyt værd, men stadig ikk det samme som hifi. jeg har hørt en brokoblet nad med 400 watt spille mod en 1000watts monacor PA forstærker, jeg behøves ikk sige hvem der vandt den kamp vel? hvis du tror PA tager du fejl!! og ja det var på samme højjtaler, faktisk på nogle af de dc 1515 du har vi prøvede det på ( inden du købte dem af min fætter ) går man efter en god lyd og ikke bare bas, ville jeg af de her 2 højttalere, helt klart vælge 1215, da jeg ikk syntes de nye vega´er er 5 potter pis værd. husk det hele er min egen mening om tingene.

tag forbehold for tryk fejl smiley

• #23   20. dec 2012 ved skam godt de langt fra er nye, og ved os godt de er lavet i dk, de er lavet på dali fabrikkerne smiley

jeg har bare fået den opfattelse af at du nærmest forguder 215 frem for 1215, hvor jeg da helt klart ville være omvendt, det de 215 spiller højere kan jeg sagtens undvære, frem for den gode lyd smiley

jeps han fik dc12 sin vej smiley så det er ham smiley

• #24   20. dec 2012 ja han er sku fin nok, det aner jeg intet om, ved bare han havde dem i en del år, og havde nogen inden dem også. men han har fået fat i en sub da de dc12 ikk var nok ud til udstuen smiley

forguder er måske meget sagt, i mine øjne gør du dem bare større og bedre en de er, hørt med mine ører smiley

jeg vil så sige at der er mange cerwin vega´er jeg ikk kan holde ud at høre musik på, de alle gode til fest, men få til musik, og mange virkelig kræsne lyttere vil slet ikk høre ordet cerwin vega smiley

• #25   23. dec 2012 OG SÅ FOR LIGE AT VENDE TILBAGE TIL STAKELS ANDREAS S....

Du skriver at du vil spille rent og stille musik, men samtidig højt. Hvad er højt? Skal de også kunne bruges til festbrug når vennerne er forbi eller skal du bare kunne fyre op for et nummer uden at være bange for at brænde den af?

Jeg har 2 små standerhøjtalere fra B&W og de kan spille rigeligt højt til at jeg ikke gider høre på det, og så lyder de helt fantastisk. Men hvis der skal spilles umtsiumtsi til en fest så står det jo hurtigt klart at basserne ikke kan følge med, så er CV klart et bedre valg. Personligt bliver jeg bare træt af at høre CV på lav volumen fordi de bare ikke spiller ligeså rent som mere hi-fi-henvendte højtalere. Bare meget værd at overveje dit højtalervalg hvis du kun selv skal lytte på dem, for så er to 15" altså en seriøs omgang man aldrig udnytter fuldt ud alligevel, så kan en mindre model med en enkelt 12" sparke og trampe dig i mellemgulvet med bedre lydkvalitet til billigere penge som du så kan bruge på en lækker forforstærker og effektblok.
    Blot lidt eftertænksomme ord.

• #26   23. dec 2012 Og Daniel bare rolig, folk læser hvad du skriver og er ikke i tvivl om hvad du mener. Det kan bare godt løbe de fleste mennesker koldt ned ad ryggen, når du konstant vender tilbage til hvor meget folk fejllæser dine beskeder, fordi du hele tiden hiver det frem igen og igen gang på gang istedet for at komme videre. Det er lidt som at snakke med en stædig prepupertets unge, sorry men kan vi ikke bare rykke videre i kontekst istedet for at svælge os i hvor vigtigt det er, at den ene beskrevne højtaler kan spille 2dB højere end den anden. Det er da også virkelig vigtigt ja.. Og hvis nogen alligevel spiller sine 1215, 1515 eller 215 fuldt ud når man går rundt i sutsko på sit værelse burde man måske overveje at købe et K1 anlæg istedet hvis det kan spille højt nok..

• Andreas S
    Andreas S Tilmeldt:
    dec 2012

#27   23. dec 2012 William jeg har en clsc 12 og syntes spille rent nok men vil gerne kunne bruge dem som fest højtale..

Og gubby vi har højt du ikke er så vild mes 1215..

• #28   23. dec 2012 nej vi ved godt at dc er det eneste rigtige right smiley

• #29   23. dec 2012 Jeg er enig, 1215 kan ikke spille nær så højt som f.eks 1515, men de lyder bedre. Hvis du havde skrevet på kinesisk, kunne jeg forstå, flere ikke forstod hvad du skrev.

• #30   23. dec 2012 kent n det kan du sgu argumentere bedre... synes det er det gode ved dig det er du kan finde ud af argumenter og definer ordenlig derfor er det cool at havde en debat med dig fordi det er seriøst og ik teenager snak smiley

• #31   23. dec 2012 michael, jeg mener skam, at 1215 lyder bedre, men den kan ikke spille tilnærmelsesvis så højt som 1515.
    Det med kinesisk, synes jeg nu selv var meget sjovt : )

• #32   24. dec 2012 gubby-rep hvor henne referere jeg lige til dig ??? smiley nej savnet bare et feedback fra kent n fordi jeg synes han er en cool person at havde en debat med that is it smiley og hvor var det lige jeg refereret til jeg var med til at argumenter jeg roste ham sgu netop lige for han for god til at at argumentere...

tilbage til kent n smiley
    jeg synes 1215 i bassen og gå meget mere dyber og krafitger i bassen end dc1515 okay dc1515 spiller lidt højer en 1215 mener heller ik så meget man tænker holy s... har hørt begge sæt på en ba5000.

• #33   24. dec 2012 hvor er det lige jeg snakker forbi ??? med hensyn til teenager snak hentyder jeg sgu ik en skid til dig synes bare det er latterlig at så mange teenagerog andre hele tiden tror dc1515 er det vildste af det vilde det synes jeg ikke de er og det er min menning.. hvor henne gir jeg kent rent har heel tiden sagt at dc1515 spiller lidt højer en 1215 men ik overdrevet meget efter min menning

• #34   24. dec 2012 Jamen jeg er enig, og uden at læse tråden igennem igen, er jeg sikker på at Gubby også er, 1215 har en klart dybere og kraftigere basgengivelse.

At 1515 kan spille højere er vi så også enige i, jeg vil heller ikke sige, man tænker holy s... som du skriver, men det er stadig en hel del. Specifikationerne på de 2 modeller, siger i alle de nr af Audiovisen jeg har læst, at 1515's følsomhed er 7 db højere. Nu er specifikationer jo ikke "guld", de skal tages med et (stort) gran salt.
    Min opfattelse (som self kan være forkert), er at 1515 samtidig kan tåle en god del mere end 1215, selvom begge er opgivet til samme max peak.

• #35   24. dec 2012 hvor henne har jeg sagt 1215 spiller højere en dc1515 link lige smiley har nævnt i sjov for længe siden at mine 1215 tog dine dc1515 ved sgu da godt 1215 i slår ik dc 1515 i lydtryk.. jeg vil ingen ting så ??? og du må os havde en jul daniel smiley

• #36   24. dec 2012 Michael, der kom nogle indlæg inden jeg fik sendt mit, men du kan sikkert se var mit indlæg, svar på det mht basgengivelsen fra de 2 modeller.

• #37   24. dec 2012 kent n 1215 se/ 1215mkii er opgivet til 100db 1m kan k finde nogen orginal specs på dc1515 men mange skriver 103db 1m ved godt begge er opgivet til samme peak men tror sgu ik 1215 kan klare 1500watt på toppen smiley mon ik horn diskanten hjælper en del til at ramme de 3 db mere bare mit gæt synes nu os dc1515 diskanten minder meget om cd90/380 se mkii diskanten bare i en støbning ved bare ikke om det er mig smiley

http://2.bp.blogspot.com/-v8-BPXS7Bx4/UGtLvz6IMYI/AAAAAAAAAUs/faYPmHK2Mbw/s1600/CV+1215.+1.

http://media.beta.photobucket.com/user/cvreimers/media/brochure.jpg.html?filters[term]=cerwin%20vega%201215%20mkii&filters[primary]=images

• #38   24. dec 2012 Faktisk er 1215 opgivet til 96 db i samtlige numre af Audiovisen, jeg har læst.
    På papirerne der følger med 1215 står der dog 100db.
    Personligt hælder klart jeg mest til 96 db måske endda lidt lavere, da AL1000/1002 spillede hørbart højere, dengang jeg sammen med 2 andre brugere
    herinde fra lavede A/ B test på dem og andre CV modeller,.

• #39   24. dec 2012 Har lige tjekket dit link til 1215 specs, det er nok fra Audiovisen 27 udgave, allerede i nr 28, var følsomheden ændret til 96 db.

Så jeg havde overset det ene nummer : )

• #40   24. dec 2012 Du godeste, i nummer 28 opgives både 96 db's følsomhed i specifikations siderne bagerst, men også 100 db,inde i bladet. Man skal sandelig have "tungen lige i munden" når man læser HFK's gamle numre af Audiovisen igennem.

• #41   24. dec 2012 jeg har set lidt billeder fra jeres test damn må havde været en hyggelig dag smiley 96db er vis lige lavt nok sat eller ved bare ikke om det mig smiley

• #42   24. dec 2012 Det var super hyggeligt, jeg tror vi brugte omkring 10 timer, lige pludselig var klokken 23.00. Tror Rasmus og Philip først var hjemme, et godt stykke over midnat.

I den direkte sammenligning mellem 1215 & AL1002, spillede AL'erne markant højere - det var et være renderi frem og tilbage, for at fortage niveau tilpasning, så de spillede lige højt, og kunne sammenlignes på lydkvaliteten.
    Jeg kan ikke lige, her og nu, huske følsomheds opgivelsen for AL1002, men mener den er opgivet til 95 eller 97db.

• #43   24. dec 2012 Irriterende at CV's specifikationer var så forskellige og nogle gange urealistiske dengang!

• #44   24. dec 2012 Forresten tak for billedet Michael! - det havde jeg ikke set før.

• #45   24. dec 2012 det var lidt vi skal jeg dele ud af hinanden viden og erfaring smiley rasmus jeg den eneste der synes at dc1515 diskanten minder meget om cd90/380se mkii diskanten bare i en anden støbning = en anden plastik form smiley

• #46   24. dec 2012 Helt enig smiley

Jo den har den samme spidse metalting i midten. Så vidt jeg husker er HF7'eren i 1515 ikke helt så skinger. Nu er det dog ikke stykke tid siden jeg lyttede til et sæt 1515, så kan godt være jeg husker forkert.

• #47   24. dec 2012 hehe sad bare og studset meget over det smiley cd90 diskanten og jo ervos lige præcis en af cerwin vegas kraftigste diskanter efter min erfaring af dem jeg har prøvet smiley

Kommentér på:
cerwin vega 1215 vs. cls 215

Annonce