{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Cerwin vega 1215 ???
  • #1   27. mar 2014 på 1215se spiller 12 tommer os mellemtone og slår de hurtigere hvor 12tommer i mkii spiller mere dyb bas 1215 se spiller noget mere lys i lyden og kan spille højer en mkii hvor mkii er noget mere dyber i bassen og dominerne på det området men dog os det mere dyber i selve lyden smiley

  • #2   28. mar 2014 BEGGE 12" basser spiller nøjagtigt ens på BEGGE modeller.


    Eneste sådan vildt lydforskel er mellemtonen på de 2 har lidt svært ved at høre den diskant bag på.

    Mk2 er klart min favorit.


  • #3   28. mar 2014 MK2 er bedre i mine øre pga. de bedre mellemtoner.

  • #4   28. mar 2014 gubby-rep, i se mk1 spiller 12" også mellemtone området. dette ligger du måske ikke mærke til på afstand men tæt på gør du.

  • #5   28. mar 2014 Rene.

    Du mener ikke at en A/B test mellem de 2 modeller hvor de kun havde monteres deres 12" basser. Og hvor de blev testet med en tonegenerator

    At det ikke er nok til at finde ud af de spiller nøjagtigt ens ??



  • #6   28. mar 2014 jeg Har ikke lyttet tæt på mk2 angående om den går lige så højt men ved mk1 vil du opleve at der ingen mellemtone område er til stede hvis ikke du tilslutter terminalen til begge basser.

    lige som at-80. og det gør at i mine øre lyder bassen hurtigt anstrengt da den skal dække over et så stort frekvens område. jeg Har både 1215se stående og at-80 så hvilke test du har lavet er mig ligegyldigt da jeg ikke snakker om at 12" spiller ens men et faktum som jeg ved er til stede. det samme galte for michael t's 1215mk1 men den dag hvor vi lyttede efter det manglede 12" i hans mk2 have skiftet kantophæng så af gode grunde testede vi det ikke på dem.


  • #7   28. mar 2014 Så nu har du pluseligt ikke sagt at 12" i 1215mk1 spiller højere Hz end 12" i 1215mk2

    Sjovt du ikke kan stå fast ved det. For du var 100% sikker. I det det står i papirerne at den ene spiller længere ned ( men vis man læser alt med ) så nej.

    Kent han var sikker på de ikke gjorde. Derfor jeg sagde vi sagtens kunne lave en A/B test. Og det viste sig så de spillede helt ens.


  • #8   28. mar 2014 Ifølge papirene så spiller 12" højere i mk1 på det ene sted og læser man teksten så er data ens.

    mk1 er opgivet til både at have en delefrekvens der hedder 100/3000 som er den jeg mener er korrekt. mk1 lyder som om der er monteret 3 diskanter.

    Samtidig er de også oplyst ifølge teksten til at 12" er delt ved 600hz dvs 100/600/3000 hvilket jeg mener er inkorrekt.

    Ifølge papirene er mk2 delt 100/600 og ja resten kan jeg ikke huske i hovedet men ud fra dette så vil jeg mene at delefiltre ikke er ens for de 2 med 12"eren. Hvis 12"eren derimod spiller ens i begge modeller hvilket jeg stærkt tvivler på så gør det kun mk2 ringe også. tag evt en 122w4 enhed og smid i begge modeller og så finder du hurtigt ud af hvor kedelig mk1 er da der i denne ikke vil være noget mellemtone område tilstede mere da 122w4 ruller af ved 250hz.

    Michael T har selv lavet testen mellem mk1 og mk2 hvor han sagde at han syntes at han fik mere ud af basserne i mk2 i forhold til mk1 da de ikke blev så hurtigt anstrengt dog var jeg ikke selv til stede.


  • #9   28. mar 2014 12" i de to modeller spiller i præcis samme frekvensområde, vi testede dem med en tone generator, ved 600 hz var der kraftigt signal, en oktav højere var output tydeligt reduceret, ved næste oktav yderligere et fald, næste oktav var den sidste hvor lyd fra 12" kunne høres.

    Ørets følsomhed er størst i mellemtone området, og særligt ved lave lydtryk, hvilket var hvad vi lytte ved, (da jeg ikke har nogen lyst til at høre på en sinustone ved højt lydtryk).så hvor stejl afskæringen for 12" er, vil jeg ikke gætte på.

    Bas gengivelsen fra de to modeller er ens, konstruktionen på de to udgaver i bassen er jo ens, og der benyttes samme enheder. Hvis man har oplevet en forskel i bassen fra de 2 modeller, kan det jo skyldes forskellig placering af højttalerne, eller måske forskel på hvor frisk/stram kantophæng, centerstyr/spider på basenhederne har været på de to modeller.



  • #10   29. mar 2014 da jeg havde begge mine sæt var der ingen tivl om at 12tommer i 1215 se spiller i et noget højer frekvens område i forhold til mkii dog kunne 12 tommer i 1215se holde til lidt mere i peak da den ikke blev beslastet på samme måde som i mkii hvor den spiller noget dyber da jeg en dag havde en ven på beøsg og vi snakket om forkellen på de 2 modeller vi hørte musik og ville ha en afgørelse satte vi begge sæt til på samme tid hvor bas enheder hvor serie forbundet på min 2.6kw og diskanter og mellemtoner var serie forbundet min 0.8kw kunne man tyde lige se at 12tommer i 1215se slog noget hurtiger og høre det og i mkii var 12 tommer noget dyber og kraftiger og suget skum propperne løs det gjorde de ikke i 1215 se smiley men det kan da godt være begge mine sæt bare var magiske hvem ved smiley

    sange vi brugte til at teste på

    http://www.youtube.com/watch?v=Xu0ErGtsDeU

    http://www.youtube.com/watch?v=eGKMKjJthVU

    http://www.youtube.com/watch?v=pukyRPpR8jg


  • #11   29. mar 2014 Michael, som jeg skrev, har jeg testet dem en tone generator (sinustone) ved de specifikke frekvenser. Så ved f.eks 2400 Hz, har jeg lyttet til en ren sinustone på præcis 2400 hz og intet andet.

    At du skriver, at dine sæt måske bare er magiske, er jo noget pjat og under dit niveau, jeg har jo ikke testet dem for at genere dig, men for at få klarhed over om der skulle være forskelle på hvor højt op i frekvens 12" går på de 2 modeller.




  • #12   23. okt 2017 Er der nogen af jer der er isteresseret i et sæt 1215 se?

    Vh. Simon.


Kommentér på:
Cerwin vega 1215 ???

Annonce