{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.322 visninger | Oprettet:

CV ingen bas - sprunget delefilter?? {{forumTopicSubject}}

Hej HFG
Jeg har købt to stk. Cerwin-Vega cd70 højtalere billigt som skulle bruges til en allweekender fest som de klarede ganske godt indtil en skrugede fuldt op for min Acurus A250 forstærker, og nu siger basserne ikke så meget mere ... smiley

Sikringerne er tjekket og dette er ikke problemet, men hvis jeg spiller på lav volumen spiller alt som det skal men når jeg skruer en smule højere op ( dette svarer til normal musiklytning i et lille værelse.. Lavt bare som baggrundsmusik) så dør bassen og der kommer skurende lyde og det lyder næsten som en kortslutning.

Jeg ved at svingspolerne er skæve, men kan det omtalte problem skyldes en "nedsmeltning" af spolerne?

og ville dette typisk være i Bassen eller i delefilteret?
Jeg regner med at få det reperetet hos Bassrep, men vil gerne have lokaliseret problemet inden smiley

Med godt håb, William


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV ingen bas - sprunget delefilter??
  • #1   4. apr 2011 et delefilter kan NÆSTEN ikke tage skade

    det lyder til at svingspolerne er færdige


  • #2   4. apr 2011 Okay, rart at vide med delefilteret.
    Så vil jeg også tro at det næsten kun kan være svingspolerne, hmm.


  • #3   4. apr 2011 vidste du at de var skæve inden det skete, eller efter?

  • #4   4. apr 2011 Jeg vil osse mene at problemet skyldes fejl på enhederne. For som MAJIK er inde på går et delefilter sjældent i stykker på den måde at det springer eller smelter.

    At få lavet spolerne kan godt være en ret så vanskelig opgave, men har du prøvet at skubbe membranerne ud og ind? Hvis ja så kan du høre om de skraber imod noget, og hvis det er tilfældet, så er enhederne brændt af eller spolerne er defekte.


  • #5   5. apr 2011 Det der undre mig mest (Allan A) er lige præcis at basserne ikke lyder defekt når man skubber på dem, de føles sunde og friske. Den ene var skæv i forvejen, det vidste jeg, så den skraber på når jeg skubber, men det har ikke været noget der har ført til problemer med bassen selv under rimelig kraftigt udslag.

    Mht at det kan være filteret (Lars C) hvordan ville jeg så kunne tjekke det? først og fremmest kan jeg jo se om om der er noget der ser helt helt forkert ud, ellers kan jeg vel måle på komponenterne? Er der noget jeg kan være opmærksom på der?

    Det gik galt til festen da den musikafspiller der kørte blev skruet lavt ned og en af mine venner bragede fuldt (ja, Fuldt) op for forforstærkeren hvis dette kan resulterer i "meget kraft men stadig tilpas volumen"?? Altså at højtalerne har fået en heftig omgang watt men uden de voldsomme udsving da volumen kun har svaret til hvad der blev spillet hele aftenen?


  • #6   6. apr 2011 Ingen grund til at lade være med at kigge på det i hvert fald smiley



  • #7   7. apr 2011 Nu har jeg haft dem skilt ad, og det ser ikke ud som om der er fejl på delefiltrerne.

    Jeg prøvede lige at koble bassen til min forstærker ved svag volumen og der kan jeg tydeligt høre at den "klikker" og svingspolen og magnet støder på hinanden.
    - jeg går ud fra det er dét der sker i hvert fald.


  • #8   7. apr 2011 det var jo det vi sagde

  • #9   7. apr 2011 Majik: Ja, men det er værd at tjekke alligevel når budgettet er skrabet. De opfører sig ikke som man skulle tro når de er koblet til delefilteret nemlig.


Kommentér på:
CV ingen bas - sprunget delefilter??

Annonce