{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.134 visninger | Oprettet:

CV Thermo Vapor Suspension info. {{forumTopicSubject}}

Det er flere gange blevet spurgt i forum, bla af mig selv, om der virkelig var gas (Thermo Vapor Suspension) i de Cerwin Vega S1 og S2, der blev solgt i DK.

Ingen har rigtig kunne svare på dette, men nu har jeg fundet info, der VAR gas i de S1 og S2, der blev solgt her i landet.

Jeg har fundet en dansk test fra 1979, af Cerwin Vega S1, og der var en ca. 6 liters pose, med en gasart, som er 7 gange tungere end luft. (gassen Xenon er vist 7 gange tungere end luft)

S1 blev solgt sammen med CV's bas excavator, som afskærer frekvensen med 18db/okt under 30Hz. Ydermere kan den sættes til at hæve/booste området fra 30Hz og til 50Hz med 10db, eller 5db ved 32Hz.

Cerwin Vega opgav selv, at ved brug af excavatoren, fordobledes den effekt højttalerne kunne tåle.

Og en lille side bemærkning ;
Jeg har selv et par 12TR, som benytter samme diskant som S1, og det er helt klart en af CV bedste diskanter.

Er der nogen, der har spørgsmål til S1 så vil jeg gerne prøve at besvare dem.


Mvh. Kent.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CV Thermo Vapor Suspension info.
  • #1   11. mar 2009 Tak for god info der Kent smiley

  • #2   11. mar 2009 Kent N.

    Jeg har S1, og vil gerne have så meget info på dem som muligt. Jeg har dog ikke haft dem lukket op for at se om der lagde en gaspose indeni dem.

    Tror jeg faktisk ikke der gør. har haft basenhederne ude, for at dreje dem en omgang, så logoet kom til at vende som på en gulvmodel.


  • #3   11. mar 2009 Jeg vil osse meget gerne læse den test af S1, hvis du kan sende den til mig.

    Jeg er den eneste herinde på galleriet som ejer et sæt.


  • #4   11. mar 2009 Allan A:
    Har du specifikationer på dine S1? Ellers kan jeg godt hjælpe med det hvis det er..


  • #5   11. mar 2009 Rasmus M.

    Ja jeg har specifikationerne på dem, men kunne godt tænke mig at læse den test som Kent har fundet. Kunne være rigtig fedt.

    Den skulle osse næsten ind på VegaWorld og ligge


  • #6   11. mar 2009 Allan A

    Jamen det kan jeg da godt forstå du vil smiley

    Jeg har noget tekst om S1 fra Cerwin Vega.. Bare en smule om hvordan den er bygget op osv.. Hvis du er interesseret?


  • #7   11. mar 2009 Bestykningen i S1 er Bas : 122S4
    mellemtone MF61, diskant 1'1 voice coil super Dhorm.

    S1 og 12TR er bestykket med samme ml.tone og diskant.

    Ved testen målet man en +1,5db output m/gasposen i kabinettet vs ingen gas.

    Ved lave styrkenivauer, var der ikke den store forskel på basgengivelsen med og uden gas, men ved højere volume, var bassen mere fast, når gasposen var i kabinettet.


    Citat " PÅ stororkestret program materiale gør S1, et bedre indtryk end de andre Cerwin Vega vi har hørt - måske lige med undtagelse af 12TR"

    "Gengivelsen er imponerende og forvrængningsfri og 35ow klarer S1'erne uden problemer"

    På målekurver kan ma se impedansen dykker til ca 2,25 Ohm omkring 100Hz og den ligger også omkring 2,5 ohm ml., 10.000-20.000Hz. Den aller øverste bas og mellemtone området ligger mellem 5-9 Ohm.

    Den fik i det hele taget i rigtig fin bedømmelse !


  • #8   11. mar 2009 Rasmus M, jamen det er jeg helt sikkert, du sender det bare i en PB.

    Kent N.

    Er der en hjemmeside hvor man kan læse sig igennem hele teksten?


  • #9   11. mar 2009 Allan : så snart jeg får en "Print - scan - kopi" maskine, skal jeg nok maile din en kopi af testen. Men jeg har MEGET tomme lommer iøjeblikket. Så der går desværre nok 2 mdr, før jeg får købt en, men jeg lover ikke at glemme dig !

  • #10   11. mar 2009 Kent, ahh okay smiley Jamen det er helt i orden

    Har selv meget tomme lommer pt, efter mit køb af det nye anlæg.


  • #11   11. mar 2009 Så er der PB Allan

  • #12   11. mar 2009 Tomme lommer er folkets fjende !

    Mine tomme er dog helt selvforskyldt, stoppede i sommers fra en meget vellønnet men kdelig tjans, så vellønnet at jeg kunne nøjes, med at arbejde 12-14 timer pr uge ! Sideen har jeg levet af hvad jeg lagde til side, men de sidste 4 mdr, har kassen været tom. Burde nok have tilmeldt mig et jobcenter, så jeg kunne have fået nogle mønter af det "offentlige" . . HVEM SAGDE DOVEN ! ! ; )


  • #13   11. mar 2009 Kent - ja puha.. får selv "mønter fra det offentlige" lige pt, men kan sku ikke lade være med at købe nyt grej smiley

  • #14   11. mar 2009 Jeg går pt på sygedagpenge, så jeg ved udemærket, hvad man har at leve for hehe

  • #15   11. mar 2009 ja præcis.. jeg får 5900 kr FØR skat, simpelthen til grin. ja det er sku ikke meget med de høje huslejer i kbh-området... de må vel regne med at unge ikke har regninger at betale, siden at man får det dobbelte når man er over 25 år. omkring alt lovgivning så er man voksen når man er 18, men så snart de skal punge ud, ja så er man først voksen når man er 25.. nå men tror ikke det er denne tråd som jeg skal ud med alle mine frustrationer i smiley

  • #16   11. mar 2009 Til sammenligning, har jeg fået kr 0,00 de sidste 7 mdr, så det er mig der løber med titlen "Kongen af de tomme lommer"

    Nå tilbage til S1, testholdet gav følgende "karaktere"
    Basgengivelse ; Særdeles tilfredsstillende. (5)
    Mellemtone : Udmærket / Særdeles tilfredsstillende (4-5)
    Diskant : Udmærket (4)
    Impulsforarbejdning : Særdeles tilfredsstillende (5)
    Stereoperspektiv : Særdeles tilfredsstillende (5)
    Pris / kvalitet : Særdeles tilfredsstillende (5)
    Og det var til en stk pris på 4195,- da Audionord et par år senere, begyndte at sælge pr.postordre faldt prisen til 2625,- pr stk !

    Højst opnåelige karakter var forresten 6 = Maximalt opnåeligt efter dagens standard. En karakter, der meget sjældent blev uddelt.


  • #17   11. mar 2009 heh ja okay, men jeg måtte så også sælge min alle mine aktier og leve for dem først, da man kun må have 10.000 i formue.. smiley

  • #18   11. mar 2009 Ja i dag er det hårdt, at være ung og uden job, især hvis man er ufaglært.

    Synes osse det er tuil grin, at fordi jeg går sygemeldt, at jeg mere eller mindre er nød til at opsige alle mine udgifter for at have råd til huslejen.

    Det kan ikke være meningen.

    Men som Philip osse udtrykker det så er det som om, at man skal være 25, for at kunne rangstatus.

    Kent N.

    Jamen så kan jeg vist være ret godt tilfredse med mine S1´ere.


Kommentér på:
CV Thermo Vapor Suspension info.

Annonce