{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.100 visninger | Oprettet:

Jamo Classic 10 spørgsmål... {{forumTopicSubject}}

hej, jeg sætte lige mine jamo classic 10, til en gammel onkyo reciever her igår (bi-wire), i stedet for min harman kardon, da den mangler dynamik og power. men altså, skulle jo så prøve at teste hvordan onkyoen klarede de classic 10'er. og det lød jo meget bedre! og det var som om at alt det med havde hørt om højtalerne, kom til live nu! smiley (mig glad)...men kom så også til at ligge øre til en ordentlig røvfuld portstøj!:S...nogen der ved om det er generelt for højtaleren? eller som ved hvad jeg kan gøre ved det?...for det lyder virkelig dårligt! :'(...og det skal lige siges at højtalerne ikk var overbelastet, da selve lyden stadig var ren, og basserne blev holdt rimelig godt på plads af forstærkeren. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamo Classic 10 spørgsmål...
  • #1   14. jan 2009
    det er fordi de er konstueret "forkert" såe simpelt. portstøj indikeret at lufthastigheden på porten er for høj, det eneste du kan gøre er enten at sætte et rør i med "trompet form" eller også så lave et rør med en større diameter og lidt længere.. men der er ikke noget at gøre ellers, andet end at købe noget andet bedre.


  • #2   14. jan 2009 du kan proppe noget akustisk dæmpematriale ind i porten, ikke presse det ind i porten, men skære det ud så det passer som en slags pølse, så kan porten stadivæk ånde gennem dæmpematrialet, men lufthastigheden bliver væsentligt nedsat. Men du mister også lidt af dybbassen, men får muligvis en noget pænere og mere transistent bass gengivelse..

  • #4   14. jan 2009 Portstøj kan dæmpes med sugerør.....
    Det er et kedeligt arbejde, men hele porten kan fyldes op med sugerør, der har samme længde som selve porten.
    Man kan endda lege lidt med farverne, hvis der bruges kulørte sugerør..


  • #5   14. jan 2009 okay?...det lyder meget mærkeligt med de sugerør? :P...

    men hvad der undrer mig endnu mere er, at den ene højtaler har betydeligt mere portstøj end den anden?...kan der være nogen speciel grund til det? :S


  • #6   14. jan 2009
    det kan vlre dårlig bearbejdning af overfladen eller krattede kanter i røret. du vil ikke få en lavere luftgennemstrømnings hastighed ved at gøre røret længere, så skal du gøre røret større, men idet du gør det større skal det også være længere. en akustisk ventil, prop kald det hva man vil, er et brugt princip i mange højttalere, det kan eleminere portstøj fuldstændig. man mister lidt af dybden, men bassen bliver gerne bedre.. for at give dig et eksempel, mine infinity har akustiske propper i bassrefleks røret, de har absolut ingen port støj overhovedet.


  • #7   14. jan 2009 kunne man prøve at se dine infinity højtalere? med den der basport? smiley

  • #8   14. jan 2009 Jeg kan så oplyse om, at basrefleksporten er trompetformet på classic-serien. Det er den på næsten alle nyere Jamo-modeller.

    Man kan osse få nogle skum-puder, som man kan montere i porten, men om man kan til Classic ved jeg ikke.


  • #9   14. jan 2009 nogen der sådan ved hvor man generelt kan købe noget "stof-filter-ting" til at stoppe i basporten?...hvis det da er noget specielt materiale man skal bruge? :)...eller skal man bare ud og finde noget skumgummi-agtig ting, og så skære det til? smiley

  • #10   14. jan 2009 Prøv du at smide en uldsok i og se om det ikke hjælper smiley

  • #11   14. jan 2009 haha...seriøst? smiley

  • #12   14. jan 2009 en uldsok er da et forsøg værd, hvis jeg vil ændre min diy sub fra åben til lukket drift, stopper jeg 2 viskestykker meget fint rullet op i pølse i refleksrøret, man ser det ikke, det er jo bagpå, og det virker..

    skumgummi skal du ikke bruge. men noget filt.. kan købes hos www.frequence-shop.dk

    det koster ikke ret meget.

    men når nu du siger det kun er den ene port der snakker, er du så sikker på at det er porten . og at det ikke er noget der er løst inde i højttaleren,


Kommentér på:
Jamo Classic 10 spørgsmål...

Annonce