{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.990 visninger | Oprettet:

Anton F
Anton F
Tilmeldt:
19. feb 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1

Jamo eller Dali. {{forumTopicSubject}}

Hej. Er lidt i tvivl ang. højtalervalg. Har "kikket" på Jamo classic 10 og Dali 850, Stor set samme pris. Min musiksmag er meget bred hører næsten alt. Vil lige sige at jeg aldrig har hørt de nævnte højtalere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jamo eller Dali.
  • #1   28. feb 2012 Hvor er du fra ? Jeg har begge dele, så kan du bare komme og lytte smiley

  • Anton F
    Anton F Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 1
    #2   28. feb 2012 Tak for dit fine tilbud. Bor på fyn.

  • #3   28. feb 2012 Synes personlig at Jamo Classic serien er ret fesne.

    Ikke den store bund i dem og til tider mangler de virkeligt bassen,.

    Til gengæld mener jeg Dali 850 har det de mangler. Altså masser af bund og tilpas med bas.

    Så af de 2 havde jeg klart valgt Dali 850.


  • #4   28. feb 2012 Danni-Boy

    Classic 10 var også fesne herude ved mig, indtil jeg fik en effektforstærker på dem smiley Så blev der sku hug under


  • #5   28. feb 2012 Det er svært at anbefale en forstærker over en anden.. Det er i den sidste ende op til en selv at vurdere hvor vidt den højtaler man har kig på er den rette for en..
    Jeg spurgte også selv til råds omkring Dali Ikon mk2 Vs. Focal Chorus 800 og folk kom med vidt forskellige meninger, jeg prøvede så først ikon i butikken og det lød da 'ok'. Men efter en demo af Marantz sr7005 og 2xFocal Chorus 836V var jeg solgt lige på stedet :D!!

    Jeg kan dog fortælle dig at mange folk er utrolig glade for deres Dali 850'ere..


  • #6   28. feb 2012 Ikon'erne havde sikkert også spillet langt bedre på din Marantz fremfor NAD/DENON. Hvis jeg tager ind i klubben og lytter til Lektor lyder de også MEGA tamt i forhold til herhjemme!

  • #7   28. feb 2012 Der blev lyttet på Denon 3312 som specs mæssigt er den samme som min marantz.. Men jeg er glad for at jeg valgte focal.. Fik alligevel 6500 kr. i rabat ved hifi freaks + jeg måtte få det flere måneder før jeg kunne betale?? smiley

    Den service får du ikke i klubben..


  • #8   28. feb 2012 Det giver selvfølgelig altid en god fornemmelse når man får en god rabat. Men tvivler på at Denon 3312 er i samme liga som Marantz mht musikalitet. SR 7005 står jo til den dobbelte pris vejledende.

  • #9   28. feb 2012 3312 er faldet en del siden release.. mener den stod til 8k da marantz stod til 12k.. Det sjovt er bare når man unboxer dem begge ser de 100% ens ud og er tilmed ejet af det samme overordnede firma.. Mange siger at Marantz efterhånden er luksus versionen af Denon.. ligesom med Lexus og Toyota.

  • #10   28. feb 2012 Jamen det er jo på sin vis også rigtig nok. Det er jo så også derfor jeg mener Marantzen gerne skulle være væsentlig bedre end Denon'en, eftersom den er "luksus" udgaven. Lexus'en er også bedre end Toyota smiley Og nej de er ikke 100% ens uden tøj, men ligner hinanden meget..ja smiley

  • #11   28. feb 2012 Har testet op mod en 3312 jeg lånte med hjem af klubben (sagde jeg gerne ville have lov at prøve den på mine højtalere inden køb) og jeg kunne altså ikke høre forskel? Der var en MEGA lille forskel når jeg begyndt på hvilke modes lyden skulle behandles på af forstærkerne..
    Men ud over at Marantz'en ser pænest ud og ligner en dyrere forstærker end denon'en er der ikke rigtig nogen forskel..

    Det derfor jeg siger som jeg gør smiley
    Men kan jo også bare være mig som ikke kan høre en skid forskel?


  • #12   29. feb 2012 Nå okay, så er forskellen nok ikke så vild igen. Det er nok fordi jeg bruger så meget Equalizer/rumkalibrering at jeg opnår meget bedre lyd end med "almindelige" forstærkere. Har både haft lånt NAD C375 og Lyngdorf SDAI 2175, ingen af dem kunne tilnærmelsesvis hamle op med lyden fra Lx75'eren. Men de har heller ingen EQ.



  • #13   29. feb 2012 Ved ikke smiley
    Jeg ville bare gerne teste 3312 mod min Marantz da jeg havde hørt at man betaler for designet ved dem.. Og det fik jeg så til dels ret, for ved jo ikke om andre hører forskel ift. mig.. smiley Men er nu glad for min Marantz, selvom jeg kunne have "nøjes" med denon..


  • #14   29. feb 2012 Ham her:

    http://www.hifigalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=7671

    er lige gået fra Denon 4311 til Marantz SR7005, han siger Marantzen er langt bedre.


  • #15   29. feb 2012 ^^
    Forstår så ikke hvorfor man vælger det når de i bund og grund kan det samme? smiley Men det nok bare mig der ikke kan høre forskellen så..


  • #16   29. feb 2012 Kan også meget vel bare være ham som er ramt af placebo effekt smiley

  • #17   29. feb 2012 Nemlig smiley 4311 har jo mere power så at sige smiley

  • #18   1. mar 2012 Blander mig lidt ang Denon og Marantz

    Thomas jeg kan se at ham der skiftede fra denon til marantz
    Også har effekt nu, ved om ikke om det var tilfældet før

    Vh tommy


  • #19   2. mar 2012 Nej det havde han da vist egentlig ikke. Men den Marantz effekt er sku også lidt fesen. Yder jo ikke engang mere end 4311.

  • #20   2. mar 2012 Også lidt unfair at sammenligne en topmodel receiver med en medium-end effekt.. Men enig i at den lyder fesent specmæssigt når en Rotel 1572 "yder" 2x250w rms 8 ohm vs. dennes 140w som så ikke engang passer..

Kommentér på:
Jamo eller Dali.

Annonce