{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.438 visninger | Oprettet:

Projektor billedkvalitet og Hz vs fladskærm {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg overvejer om jeg skal have fladskærm eller projektor i min nye stue. Jeg skal alligevel op og have 55" eller mere så overvejede projektor. Men kan se når jeg søger at næsten alle er 120 Hz. Så mit spørgsmål er: Er projektor lige så flydende i billedet og skarpt som hvis man købte et tv i 12.000 kr ca. Hvis vi nu snakker en projektor til under 12.000?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projektor billedkvalitet og Hz vs fladskærm
  • #1   3. jul 2013 Kommer jo helt an på apparatets kompenserende teknologier.
    Billedet der kommer fra udbyderen, kommer jo med 25 billeder pr. sekund. (24 fra blu-ray)
    Og selvom apparatet viser 120 billeder pr. sekund (det er nok kun 100 når vi snakker pal i Danmark, og 120 når det er NTSC i eks. usa)

Så hver gang der kommer ét billede fra filmen, så skal apparatet vise 4. Og det kommer jo helt an på teknologierne der er indbygget, om den bare viser 4 ens billeder, eller på mere eller mindre intelligent vis, genererer 3 nye mellemliggende billeder.
    Du kan kun få en fornemmelse af, hvordan det ser ud, hvis du får det demonstreret!

Philips er helt klart de mest aggressive, hvad angår den slags, men der er meget blandede meninger og følelser omkring, hvad der er mest rigtig og korrekt.

(Personligt er jeg ikke til hakkende lysbilledeshow, men nogle mener også det kommer til at ligne sæbeopera, når billedet flyder mere naturligt.)

• #2   3. jul 2013 P.S.
    Effektiviteten og kvaliteten af ovenstående, har ekstremt meget med prisen på apparatet at gøre!!! Så forvent ikke at få hele pakken, til den halve pris smiley

• #3   3. jul 2013 Okay tak for det fine svar smiley Må jo bare ud og se nogle prøver i brug og se hvad jeg mest er til smiley

• #4   3. jul 2013 Jeg har selv en 55 tommer Samsung fladskærm og er mega glad for det. Men hvis jeg skulle have det større, ville jeg er meget hellere have smidt 10.000kr mere oveni hatten, og få en ordenlig projektor og et lærred. Men det kan jeg desværre ikke da det er skråtag. smiley

• #5   3. jul 2013 Har set flere fladskærme til 10-12.000 som er fint til mit behov men hvis projektor kan klare det samme i en større skala ville det jo helt klart være bedre.

Kan man ikke få projektor der kan vise på en skråflade?

• #6   4. jul 2013 Hej hej. Du skal også lige have i tankerne at ved en projektor skal du altid have gardiner trukket for. (Med mindre den er meget lysstærk) Du skal finde en der ikke støjer meget i blæseren (kan blive mega irriterende at lytte til ved lav volumen)
    Hvis du skal se meget tv dagligt så vælg et godt tv smiley
    Skal du bruge den til at se film på, så tag ud og få demoer af af de forskellige modeller (LCD, DLP & D-ILA) og lyt/se på fordele og ulemper ved de forskellige.
    God jagt:-)

• #7   5. jul 2013 Kedde
    Tak for svaret. Meningen var at mit 42" LCD skulle hænge bagved hvis jeg skulle se noget om dagen smiley men tak for input det vil jeg da kigge efter smiley

Kommentér på:
Projektor billedkvalitet og Hz vs fladskærm

Annonce