1.438 visninger
|
Oprettet:
Projektor billedkvalitet og Hz vs fladskærm {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg overvejer om jeg skal have fladskærm eller projektor i min nye stue. Jeg skal alligevel op og have 55" eller mere så overvejede projektor. Men kan se når jeg søger at næsten alle er 120 Hz. Så mit spørgsmål er: Er projektor lige så flydende i billedet og skarpt som hvis man købte et tv i 12.000 kr ca. Hvis vi nu snakker en projektor til under 12.000?
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Billedet der kommer fra udbyderen, kommer jo med 25 billeder pr. sekund. (24 fra blu-ray)
Og selvom apparatet viser 120 billeder pr. sekund (det er nok kun 100 når vi snakker pal i Danmark, og 120 når det er NTSC i eks. usa)
Så hver gang der kommer ét billede fra filmen, så skal apparatet vise 4. Og det kommer jo helt an på teknologierne der er indbygget, om den bare viser 4 ens billeder, eller på mere eller mindre intelligent vis, genererer 3 nye mellemliggende billeder.
Du kan kun få en fornemmelse af, hvordan det ser ud, hvis du får det demonstreret!
Philips er helt klart de mest aggressive, hvad angår den slags, men der er meget blandede meninger og følelser omkring, hvad der er mest rigtig og korrekt.
(Personligt er jeg ikke til hakkende lysbilledeshow, men nogle mener også det kommer til at ligne sæbeopera, når billedet flyder mere naturligt.)
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 20 AV-enheder: 5 Emner: 51 Svar: 2.219
Effektiviteten og kvaliteten af ovenstående, har ekstremt meget med prisen på apparatet at gøre!!! Så forvent ikke at få hele pakken, til den halve pris
dec 2006
Følger: 1 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 18
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
dec 2006
Kan man ikke få projektor der kan vise på en skråflade?
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 4 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 194
Hvis du skal se meget tv dagligt så vælg et godt tv
Skal du bruge den til at se film på, så tag ud og få demoer af af de forskellige modeller (LCD, DLP & D-ILA) og lyt/se på fordele og ulemper ved de forskellige.
God jagt:-)
dec 2006
Tak for svaret. Meningen var at mit 42" LCD skulle hænge bagved hvis jeg skulle se noget om dagen
Projektor billedkvalitet og Hz vs fladskærm