{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.621 visninger | Oprettet:

Morten  M
Morten M
Tilmeldt:
15. jul 2012
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Køb af hjemmebio {{forumTopicSubject}}

Hej hifigalleri brugere.

Jeg har længe gået og leget med tanken om at lave en hjemmebiograf. Men jeg er også af den opfattelse, at hvis jeg skal lave en hjemmebiograf, skal det gøres ordentligt, og ikke kun halvt.

Derfor skal jeg have et godt billede, samt god lyd. Da det er min første hjemmebiograf, har jeg absolut ingen forstand på udstyr, samt hvad man skal give for det. Derfor håber jeg at I kan hjælpe mig med at sætte et system op.

Her er følgende krav:

- Projektor: min 1080p (ser ikke film i 3D)

- Lærred: 108", og selvfølgelig et kvalitetslærred, der giver bedst mulig billedkvalitet.

Lyd: har ingen forstand på om man skal vælge 5.1, 7.1 eller noget helt andet. Men det skal i hvert fald være ordentlig lyd

andet???? noget jeg evt har glemt???

budget: 50.000 kr - er det nok til nyt udstyr, hvis man ikke ønsker at gå på kompromis ? eller vil I anbefale at spare mere op??? for som sagt, vil jeg hellere vente, end at gå på kompromis..


Sætter pris på alt den hjælp jeg kan få. skriv endelig, hvis I mangler flere informationer til mine krav/behov eller hvis jeg mangler at oplyse andet, for at I kan give god vejledning


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af hjemmebio
  • Morten  M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #1   15. jul 2012 Har forresten en NAS server til at stå, som jeg gerne vil have forbundet til systemet. Derudover vil jeg også gerne have muligheden for at man kan få TV signal på den, så man kan se sports begivenheder

  • #3   15. jul 2012 Du mangler lige at beskrive et par, væsentlige, faktorer.


    Rumstørrelse?
    Skal det spille musik også?
    Ønsker du at købe brugt udstyr?
    Hvor skal udstyret befinde sig henne af i landet?


  • Morten  M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   15. jul 2012 rumstørrelsen er på ca 30 kvm. så okay stort - Som udgangspunkt, skal det kun være til film. Hvis det koster ekstra at det kan spille musik, skal det ikke med.

    Er lidt i tvivl om jeg skal købe brugt. aner som sagt ikke hvad de forskellige ting er værd, og kan derfor let blive snydt i en handel. Derfor hælder jeg mest til nyt, for at sikre mig ikke at blive snydt


  • Morten  M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   15. jul 2012 munk ser nice ud. så har jeg ca. 19.000 til køb af projektor, lærred og kabler. Er det nok til at få en ordentlig projektor? samt lærred..... som sagt er 3d ikke et krav, da jeg ikke ser 3d film. skal udelukkende have en projekter der er high end inden for 2d film.... er 3d med, fordi man ikke kan få gode projektorer kun med 2d, tager jeg selvfølgelig det med. men gider ikke kun betale ekstra for en projektor, hvis det kun er for 3d effekten

  • Morten  M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   15. jul 2012 munk Hvilke kabler vil du anbefale til det setup her ?

    Skal jo være kabler der gør at jeg får maksimalt ud af det, men omvendt vil jeg heller ikke købe for dyre kabler, som er totalt overkill.

    Så hjælp mig lige endnu en gang, har du været fantastisk til ind til videre


  • #12   15. jul 2012 Avconnection
    Hifi-Freaks
    Dans TV & Hifi-Center

    Er også steder at finde noget. Om ikke andet, må de kunne lave et fornuftigt tilbud, såfremt du ligger et sådant beløb i deres butik.

    Med det sagt, så er brugtmarkedet altså ret fornuftigt - specielt når det kommer til højttalere og deslige. Det er hurtigt at se om de eventuelt skulle fejle noget og man kan hurtigt spare 2/3 af nyprisen.


  • Morten  M
    Morten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #13   15. jul 2012 Casper T > ville også gerne købe brugt mht. højtaler udstyr. Men er bare bange for at brænde fingrene på at købe til overpris.

  • #15   15. jul 2012 Du sammenligner blot priserne på nettet og ser om det ikke ligger i fornuftigt leje - oftest gør det.

    Munk - Måske der skal ventes med kabler, til højttalere OG forstærker er købt, for at få det til at passe klangmæssigt :o)

    Tapeconnection har også nye systemer.

    - Brugtmarkedet kan bl.a. findes på

    hifi4all.dk
    nerds.dk
    avconnection.dk


  • #19   15. jul 2012 Der er mange gode projektorer på markedet, Optoma og BenQ er mærker, hvor man generelt får meget for pengene ;

    www.hifiklubben.dk/produkter/fladskarm/projektor/

    Højttaler kabler vil jeg råde dig til at købe, alle andre steder end en hi-fi forretning, da priserne der alt for høje. Kig i elektronik forretninger, du får samme kvalitet for meget færre penge, feks ;

    https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H25413

    19- kroner meteren, ved køb af mindst 25 meter, for 2x2,5mm kobber kabel.

    Den Pioneer LX 75, som munk har linket til, er et godt bud på en surround receiver.

    Højttalere ; prøv evt at se, om du kan finde et komplet Dali Evidence surround sæt, med Evidence 870 som fronthøjttalere.

    Så er der rigelig penge til et godt lærred, indenfor dit budget ;

    www.av-connection.dk/?ML=255











  • #20   15. jul 2012 Her er et sæt Dali Evidence 870 ;

    www.dba.dk/hoejttaler-dali-evidence-870/id-84054696/

    De står til 5000,- men det meste på DBA, kan jo forhandles lidt ned, så måske du kan få dem for 4500,-. Det er en super ht. til både film og musik.

    Så skal du lige finde, baghøjttalere, center og en subwoofer i samme serie, for at være godt kørende på højttaler siden : )






Kommentér på:
Køb af hjemmebio

Annonce