{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.251 visninger | Oprettet:

Ny surround reciever, hvilke? {{forumTopicSubject}}

Jeg havde enligt bestemt mig for at jeg skulle have en Marantz SR "x"007 model men da de stadig ikke er til at få fat på ville jeg lige høre hvilke anbefalinger folk har.

Jeg har p.t. en Denon top model og den er jeg ikke tilfreds med lyden på.

Jeg har også haft NAD og det passer ikke sammen med mine B&W højttalere.

Jeg er heller ikke interesseret i Yamaha eller Pioneer.

Så hvad jeg enligt søger er altså en ny reciever som ikke kommer fra Denon, Nad, Yamaha eller Pioneer, hvilke er de mærker men typisk ser her hjemme.


Mine krav til den er som følger.

HDMI (mindst en 4 ind og 1 ud)
7.1 (helst 7.2, altså 2 sub stik)
3D support
Håndtering af de nyeste lydformater
7.1 preout
7.1 input
Net radio
Farve Sort

Og så selvfølgelig at den rent faktisk lyder godt og passer til B&W i lyden.

Den behøver ikke have massere af kræfter men den må gerne kunne trække 4x B&W 601S3 uden at spille dårligt, men regner med at have effekter på alle kanaler inden længe.

Prisklassen er nok en 5000~15000

Nogle der har et forslag?

Er der mere info i vil have inden i kan svare så spørg endelig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny surround reciever, hvilke?
  • morten t
    morten t Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 851
    #1   4. sep 2012 Hvordan er B&W i lyden ? Og hvordan i alverden skulle vi dog kunne vide hvad der lige behager dig ? smiley

    Stik da snuden ud til et par forhandlere, og hør hvad de har at byde på... Jeg har haft en del Rotel og Primare gennem tiderne. Det har jeg været rimeligt glad for, men det er jo ikke ensbetydende med det på nogen måde tiltaler dig smiley

    Ud og lyt, god tur smiley


  • #2   4. sep 2012 hifitossen,

    Ja har skrevet til dem et par gange angående de nye modeller uden at få svar, men har også søgt nettet tyndt efter steder i EU der forhandler de nye modeller men har ikke kunne finde nogle der faktisk også gider sende til Danmark.

    Men vil jo gerne høre om alternativer.

    morten t,

    Jeg ved ikke helt hvordan jeg vil beskrive B&W, men jeg tænker lidt lyst men har kun hørt dem på denon og nad, min oplevelse er at denon enligt lyder fint i forhold til kvalitet men mangler kontrol over de lavere frekvenser, Nad gav det massere af bund men detaljer var ikke så gode.

    Jeg spørg ikke efter ting som lydmæsigt passer til mig da det jo kun er mig der kan svare på det, men efter mærker/modeller der matcher mine krav/behov som folk i forvejen har gode erfaringer med.

    Jeg har hørt positivt om Rotel og Primare flere gange men kun som stereo systemer.

    Så vil da prøve og læse lidt om hvad deres muligheder er i et surround setup


  • #3   4. sep 2012 Vincent har lavet nogle surround forforstærkere, men jeg ved så ikke hvad de koster eller om man kan få dem herhjemme.
    Det kunne måske være noget hvis du alligevel regner med at skulle udvide med effektforstærkere.


  • #4   4. sep 2012 Går uden om Pioneer primært pga deres design, dem jeg har set brød jeg mig bestemt ikke om.

  • #5   5. sep 2012 Har du kigget på Harman Kardon? smiley

  • Brian K
    Brian K Tilmeldt:
    nov 2006

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 51
    #6   5. sep 2012 Men hvis du forventer at sætte effektforstærkere på inden længe, er det så ikke ret ligemeget hvilket reciver du køber? Så bliver det jo effektforstærkerne, som både trækker og præger lyden.

    Måske du skulle beholde din nuværende denon og så købe effektforstærkere i stedetfor. Ellers spilde du da egentligt bare penge smiley


  • #7   5. sep 2012 Har allerede effekter på både front og center og kan tydeligt høre forskel alt efter hvilke kilde der sender lyd ind i dem.

    har ikke rigtigt kigget på HK men bryder mig ikke vildt meget om deres design.


  • #8   9. sep 2012 Harman/Kardon havde jeg valgt, de er fuldt på højde med Marantz & Pioneer

Kommentér på:
Ny surround reciever, hvilke?

Annonce