{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.573 visninger | Oprettet:

Martin L
Martin L
Tilmeldt:
16. apr 2006
Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128

Køb af surround receiver!!!! {{forumTopicSubject}}

Har gået og tænkt på, at udskifte min surround reciever
(JVC RX-7032V) til en nyere model på et tidspunkt.
Hælder nu mest til Denon eks. 3806, men hvis der er nogle som har nogle forslag til hvilke mærker som jeg skal gå efter, så gi lyd fra jer!!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af surround receiver!!!!
  • #1   16. jul 2006 Hvor mange penge har du tænkt dig at bruge?????? Det er jo ret vigtigt!!!!!!
    Er der nogen bestemte features du er interesseret i ???????
    Hvor mange watt har du brug for?????

    (Har med vilje overdrevet mit brug af spørgsmålstegn og udråbstegn, for at vise dig hvor unødvendigt det er at bruge mere end et. I overskriften kunne det helt have været udenlandt.)


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #2   16. jul 2006 Har tænkt mig at bruge omkring 1o.oookkr.
    Effekten skal ligge på 7*120Watt.
    Har tænkt på at der skal kunne tilsluttes et mediacenter,
    samt hdmi ind/udgange....

    Håber at det var svar nok!


  • #4   16. jul 2006 Hmmm.. til 10k kan jeg stærkt anbefale dig at få én magen til min Marantz SR-8500. Har kun positive erfaringer med den. Pt. bruger jeg den blot til stereo, men dens surround-del er også fantastisk. Den har dog ikke HDMI, som du efterspørger, men 2*DVI-in og 1*DVI-out. Tag ihvertfald Marantz med i dine overvejelser..

  • Holger W
    Holger W Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    sep 2005

    Følger: 25 Følgere: 25 AV-enheder: 3 Emner: 142 Svar: 1.482
    #5   16. jul 2006 http://www.yamaha-online.de/index.php?lang=d&country=DK&idcat1=1

    den her HDMI

    og 7x190 watt (7x120 watt , 8 ohm)


  • #7   16. jul 2006 heh anders smiley

    Denon er yderst fornuftigt i den ende, ellers vis du vil gå over 10K så er der Rotel, med en Effekblok eks: RMB-1075 til 13K ny pris og så en soround forforstærker


  • #8   16. jul 2006 Hvilke højtalere skal den egentlig trække?

  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #9   16. jul 2006 Jonathan D:

    Den skal kunne trække følgende højttalere: Front: JBL LX 1000, Center: Infinity RS Video, Bag: Infinity Reference 1i.Ved ikke lige hvor meget effekt, hver enkelt højttaler er på, da jeg ikke har kunnet finde nogle oplysninger om dem på nettet.


  • #10   16. jul 2006 Du har vel ikke nogle specs på dem?

  • #11   16. jul 2006 den her,...
    her får du sgu noget,.
    (link fjernet)


  • #12   16. jul 2006 Anders A < "Alle lægger vægt på hvor mange watt den kan trække", gider du finde det i mit indlæg? Kan nemli ikke se det :S

    Søren A < Så vidt jeg kan se, bad han om en receiver til ca. 10k.. iflg. tapeconnection koster denne ca. 30k. Så den er lidt uden for kategori..


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #13   17. jul 2006 Jonathan D
    Har kun kunnet finde lidt specs på Front samt baghøjttalererne:
    JBL Lx 1ooo:H=108cm,B=32cm,D=36cm
    Bas=2*8"
    Mellemtone=5,25"
    Diskant=1"
    Short term.250w,Long term.150w(4Ohm).


    Infinity Reference 1i:H=34cm,B=20cm,D=22cm
    Short term.110w,Long term.60w(6Ohm).


  • #14   17. jul 2006 Hvis du kun skal bruge 5 kanaler er der inden grund til at betale for 2 ekstra.

    Jeg havde også 10.000 kroner til rådighed, og du kan jo se på min profil hvad jeg endte med at købe brugt.


  • #15   17. jul 2006 christian: heh okay, så ikke lige efter prisen.

  • #16   17. jul 2006 Søren A < Men du har ret, det er en lækker maskine.. Stod også og turbo-savlede over den da jeg købte min (SR-8500) i TC smiley Lækker maskine, Lækker maskine...

  • #17   17. jul 2006 ja det er ihvert fald helt sikkert,..
    jeg har selv en SR6200(ældre sag.)... og den spiller også bare MEGA godt.

    men nu sys jeg ikke vi skal "spame" dette emne.


  • #18   18. jul 2006 Søren A. < Nej det kan han nok ikke bruge til så meget smiley

    Martin L. < Men ihvf. bør du kigge på Marantz inden du beslutter dig for andet. I forhold til det hav af superlativer der bør smides efter disse, er der alt for få der har dem.


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #19   21. jul 2006 Claus F
    Du har da ret i at jeg sagtens kan nøjes med at købe en reciever, hvor kun er fem kanaler, men har tænkt på at udbygge mit system med 2 ekstra højttalere.

    Søren A

    Har såmænd været inde på Tape Connections hjemmeside, for at kigge på Marantz, men har imellem tiden købt en pladespiller incl.1600 vinylplader til billege penge af en af mine venner.Så der skulle gerne være en MM phono indgang på den reciever, som jeg skal ha på et tidspunkt.Det kan Marantz ikke lige opfylde, så det ender nok med at bli' en Denon som jeg køber mig!

    P.s: Tak for hjælpen Gutter


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #20   21. jul 2006 Den Sidste besked skulle ha været til Christian S istedet
    for Søren A.

    Undskyld forvirringen.


  • #21   26. jul 2006 Du kan købe min Pioneer smiley
    Hvis den er noget for dig?


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 1 Emner: 21 Svar: 128
    #22   27. jul 2006 Thoft*
    Mange tak for tilbudet, men takker desværre nej.
    Vil gerne holde mit anlæg i sort, min reciever som jeg har nu er sølvfarvet, men bli'r på et tidspunkt solgt til en af mine venner og erstattet af en denon.......


Kommentér på:
Køb af surround receiver!!!!

Annonce