{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Sub problem {{forumTopicSubject}}

Hejs alle
Har købt en Dali k14 sub. Lækker sub og det hele.
Men har lagt mærke til når man ser film og på nogle tidspunkter i filmen kommer der nogle dybe og lidt kraftigere lyd, så arbejder den, men lige pludselig kommer et eller andet lyd ud af den. Som om når den Ska bevæge sig dybt så lyder den som om den rammer noget indeni. Som om noget rammer spolen.

Har haft den til kontrol men der var ik så meget at se.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sub problem
  • #1   18. nov 2019 Enten sidder der vel noget løs i den eller også belaster du din Sub for meget = for lille Sub eller den er måske ikke justeret korrekt.
    Kan anbefale at du ind juster din sub korrekt som det første, ved du hvordan du gør det bedst ?


  • #2   18. nov 2019 Den er ik vildsomt skruet op. Den står midt i volumen og ca 80 Hertz og den blir ik ballaster rigitg meger. Det er en 14” enhed. Som skulle klare en del.
    Hvordan indstille man den bedst


  • #3   18. nov 2019 Din Sub skal bare forlænge frekvensgangen ned ad og det skal ikke være sådan at du kan høre den, vil også anbefale dig at skære frekvensen meget dybt 70-80Hz med et ganske stejlt filter 18 + db/oktav det er især gavnligt hvor der kun anvendes 1 sub ellers vil du kunne lokaliser overtonerne fra din subwoofer.
    Her er en Video og følger du vejledningen så går du ikke helt galt i byen smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=xIEmZA_ruIg

    Når du har justeret den ind så er spørgsmålet om den så arter sig som den skal.


  • #4   19. nov 2019 Ok jeg prøver at læse og se på det. Mange tak Søren

  • #5   19. nov 2019 det var så lidt, håber du får det til at funger.

  • #6   19. nov 2019 Nu har jeg afleveret subben til hi-fi klubben, der er fejlmi spolen.

  • #7   19. nov 2019 godt du fandt fejle, når du får den retur så vil jeg anbefale at du bruger tid på opstilling og fin tuning, det vil give et meget bedre lyd resultat end hvis man bare stiller subwooferen et tilfældig sted.

  • #8   19. nov 2019 Ok jeg vender lige tilbage når den kommer tilbage

  • #9   4. dec 2019 Hej Søren
    Så har jeg fået min sub tilbage, der var en fejl i den. Så har fået ny enhed i.
    Har sat den på forstærkeren, at det er forstærkeren som styrer hz på den og sat til 80hz. Men jeg tør ik spiller højt med den endnu. Den Ska lige spilles lidt stille og roligt ..


Kommentér på:
Sub problem

Annonce