{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.363 visninger | Oprettet:

Anders S
Anders S
Tilmeldt:
24. jan 2008
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

Ang. Dali Ikon Serien Skal/Skal ikke ? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle.

Efter nogle år, godt undertrykt at min bedre halvdel, er vi endelig flyttet i noget større hvor der er plads til min bi-hobby YAY.

De har så 30 års jubilæum i HiFi Klubben, og har en ret godt tilbud på Dali Ikon serien.

Jeg overvejer at starte med at købe 2 stk Ikon 8 gulv højtalere, og en Denon AVR-2311. Da alle pengene desværre ikke er til køb af hele sættet, må resten komme hen af vejen.

Hvad siger i til det ? Jeg har ikke selv hørt Ikon 8 højtalerne endnu.

Alternativet er B&W højtalere, men der har pengepungen lidt sværere ved at følge med :).

Hvis i har alternativer til ovenstående så kom endelig med det. Jeg starter fra 0 punktet, så det er nu der skal ændres noget, hvis der skal ændres noget smiley

Mvh Anders









Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. Dali Ikon Serien Skal/Skal ikke ?
  • #1   31. aug 2010 jeg siger at du skulle finde noget andet

    der findes SÅ meget som er bedre til de samme penge

    prøv at søg i forum, dette emne har været diskuteret en del gange efterhånden


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #3   31. aug 2010 Syntes bare ikke jeg kan finde så meget om deres Ikon serie, men det er måske generelt med Dali at det bare er ved at være et lidt nedern mærke ?

    Årh det er bare svært at overskue alle de mærker, man vil jo gerne have mest ud af det, når man endelig skal købe. Det er ellers 9k man spare på deres Ikon serie ved køb af 5,1 sættet.

    Men hvis i har link til andre steder hvor folk har diskuteret noget lignende, så smid endelig link. Jeg kigger lige forum igennem engang mere :0).



  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #4   31. aug 2010 Nå det lykkedes mig da at finde lidt :).

    Problemet er bare ofte at folk linker til DBA eller lign, men min viden indenfor højtalere er desværre ikke stor nok, til jeg kan pege dem ud inde på DBA, og så derefter tage ud og lytte.

    Men måske man skulle kigge lidt på Dynaudio mærket. Syntes det går lidt igen ?

    Men nu kommer jeg jo fra en IT verden, hvor alt der er nogle år gammelt er forældet, kan næsten gætte det ikke forholder sig sådan med højtalere, eller hvad ?

    Hvis i har nogle foreslag i ca samme fysiske størrelse som IKON 8, og helst til under 10k for 2 front højtalere. Men jeg vil jo gerne ende med et samlet surround system, er det så dumt at købe brugte ting, det kan jo ofte være svært at samle de samme serier ?


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #5   31. aug 2010 Jeg har ikke noget imod at købe brugt, jeg bliver bare i tvivl, da jeg ikke har fulgt med i HiFi verdenen i nogle år efterhånden, og var faktisk ikke særlig gammel da jeg hang ud i HiFi klubben. Så folk kan næsten bilde mig det hele ind smiley

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #6   31. aug 2010 Det skal lige siges at de primært vil blive brugt til Film. Vil skyde på 70/30 til film

  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #7   31. aug 2010 Altså jeg vil sige, at mit absolutte max er 10000, men dermed ikke sagt at jeg skal bruge 10000 på det :). De Vifa Sense kunne helt sikkert godt være noget, vil prøve at læse lidt om dem på nettet.

    Men vil jeg kunne løbe ind i problemer når jeg så skal samle flere højtalere til et surround system, eller gør det ikke så meget der måske er et par mærker der er blandet ?


  • #8   31. aug 2010 Dali er bestemt ikke et nederen mærke.

    Personligt er jeg rigtig vild med mine dali 450. skal det være større så 850

    Nyere model hedder dali evidence 470 og 870 disse og flotter at se på og skulle efter sigende spille bedre end den gamle serie, som mine øre gør det super.

    gav 825kr for mine dali 450 men de står til 1200-1800kr for at sæt normalt.

    Evidence er dyere men selvføægelig også nyere model.

    Men de 10.000kr nor langt med et sæt evidence.


  • #9   31. aug 2010 et sæt dali grande, så behøver du ikke subs i al fald, det er da penge sparet

    de er efterhånden ved at være nede i en god pris, og egner sig faktisk også rigtig godt til snurre-rundt lyd



  • #11   31. aug 2010 vi kan kun give råd lyt til noget forskelligt nyt brugt lige meget det er dine øre og dig der skal være glad for at lytte til det

  • Troels E
    Troels E Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #12   3. sep 2010 Jeg har faktisk overvejet lidt det samme, mest pga. Den gamle ikon serie er kommet ned i en fornuftig pris, i forhold til lyd og ydelse.

    Men efter at have hørt den nye mk2 ikon serie, synes jeg ik jeg vil stille mig tilfreds med den gamle, der er faktisk meget stor forskel. Diskanten er blevet mere blød og det hele spiller bedre sammen, som en hel enhed, med en god bund og lækker mellemtone, altså set i forhold til pris klassen.

    Men da pengene jo ik hænger på træerne, Har jeg så valgt at starte med:
    ikon 2 mk2 på stander til front og den nye sub.

    Senere udbygges det så med mentor 6 eller ikon 7 mk2 til front, alt efter hvordan pengepungen lige ser ud. Forventer så at de ikon 2 vil være fine som bag, til den tid.


    Men tag ud og hør på de forskellige muligheder der er, jeg troede at jeg skulle ha Focal, da jeg altid har haft det i min bil, men efter at ha haft et sæt 836 på prøve, fandt jeg hurtigt ud af at de er alt for detaljeret i diskanten til min smag.


  • #13   6. sep 2010 Lyd er en smagssag, så i teorien kan du ikke bruge andres menig til en fis :o)
    Men tag ud og lyt til forskellige, men jeg vil stærkt anbefale Dali, har endnu ikke hørt nogle dårlige Dali højttalere smiley (udover concept måske ^^) men jeg synes også at den nye Ikon serie er genial, den har lige fået det pift i bunden den manglede, og styr på diskanten smiley


  • #14   10. sep 2010 Ja jeg vil da gerne lige forsvare Dali IKON her lidt, jeg giver folk ret at IKON 5 og til dels også IKON 6 mangler lidt i bunden, men så snart det bliver IKON 7 og IKON 8, så synes jeg squ der er mange B&W der halter bagefter. På Mk2 modellerne af IKON 5 og 6 har de hentet en del af det tabte i bunden.

    Mange siger en Dali er en meget lys højttaler, men det kommer altså meget an på hvilken forstærker du hænger på den. Mange har nemlig Denon fordi det ofte er købt i klubben og de har også en lys klang så lys + lys = meget lys. Tror det er her at kritikken med skinger diskant kommer fra også. Det sæt IKON 7 jeg har stående, drevet af en Harman Kardon AVR 460 er absolut ikke skinger at høre på, men har en lækker stram lyd når de får noget at leve af. Alle mine IKON højttalere er stadig så nye at de er ved at blive spillet til, så de har ikke engang deres fulde potentiale endnu.

    Pointen er at jeg har ikke fortrudt mit køb af IKON 7 et eneste sekund og dem er der altså efterhånden et par af til salg for omkring 7000 for et sæt på DBA.dk og der synes jeg dælme man får meget højttaler for.

    Men som de andre skriver, det er dig der skal ud og have højttalere, så du må ud og se hvad der behager dine ører.


  • Anders S
    Anders S Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9
    #15   10. sep 2010 Hej Tak for svarene.

    Jeg har stadig ikke besluttet mig endnu.

    Men jeg har gået og tænkt over en ting i et stykke tid nu. Jeg er jo langfra særlig god til at høre de små detalje forskelle i de forskellige højtalere, og forstærkere.
    Altså gør det virkelig så meget ?

    Jeg mener bare, lidt lys i lyden måske, for meget bass. Altså jeg kommer jo fra et skod computer anlæg :).

    Kan det overhovedet betale sig at give et par tusinde mere for front højtalere, for at få den sidste smule ekstra lyd ?

    Mvh Anders


  • #16   10. sep 2010 Du rammer selv sømmet lige på hovedet smiley Skide være med hvad alle andre mener, det er dine øre der skal afgøre hvad der lyder godt, så du må ud og lytte, de plejer at være mere end villige til at demonstrere deres grej i de forskellige butikker.

    Så kan du bagefter finde ud af hvad du synes der passer til din pengepung.


  • #17   10. sep 2010 Præcis som Søren A siger smiley

Kommentér på:
Ang. Dali Ikon Serien Skal/Skal ikke ?

Annonce