{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.908 visninger | Oprettet:

Stephan A
Stephan A
Tilmeldt:
2. jan 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23

Dali ikon mk2 - brugt pris? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi-medlemmer.

Jeg har været inde og høre både Dali IKON 1 mk2 samt Monitor Audio RX1 silver.

Jeg er kommet frem til, at jeg godt kan lide lyden i begge. Da mine højtalere bliver nød til at hænge på væggen, er IKON det oplagte valg idet, at basporten er indrettet herefter.

Jeg har set nogle til salg, der kun har været lidt brugt i 10 måneder med vægbeslag til. Nyprisen er 5.400 kr. i dag, og de er sat til salg for 4.000.-

Bør en fair pris for disse brugte, om end ikke fine højtalere, ikke være lavere? Jeg havde en idé om at 3.000 kr. måske var fair, men jeg ved ikke om jeg er helt ved siden af.

Sammenligner jeg med DLS R60 højtalere samt subwoofer, der i 2009 kostede 14.000 samlet, så koster de, efter 3 års brug, kun 4.000 kr. http://www.dba.dk/dls-21-hoejttalersaet-hoejt/id-87712631/#

Det er også nogle højtalere jeg har overvejet, men jeg tror de vil blive for store. Som det fremgår af min lille stue, er pladsen knap.

Hvad er folks erfaring med Dali's højtalere? Og hvad bør en fair pris for de beskrevne være?

Ps: Ang. DLS så fandt jeg en pris der sagde, at de kostede 5.600 kr pr. sæt i sverige. Hvordan kan et sæt så koste 9xxx kr. i tape connection?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali ikon mk2 - brugt pris?
  • #1   1. dec 2012 Om det er for dyrt for de Dali er jo op til dig selv , hvis jeg opretter
    annonce med noget jeg vil sælge, sætter jeg altid prisen højere ,
    køber byder så laver og så mødes man på midten , og alle er glade
    Så giv manden et bud smiley


  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #2   1. dec 2012 Men hvordan kan brugtprisen på højtalere forventes at være efter 10 måneder generelt. Hvor mange procent af købsprisen er normalt?

  • #3   1. dec 2012 Brugtpriserne variere meget, så ingen kan give dig en præcis % formel, for hvad der er "normalt".
    Gør som Tommy H foreslår, giv manden et bud. Jeg tror dog ikke du får dem for 3000,- men det koster jo ikke noget at prøve.





  • #4   1. dec 2012 Har lige tjekket ny prisen på de ikon 1 mk2
    Den er på 2499,- pr. Stk.


  • #5   2. dec 2012 Og hvad så hvis han vil have 4000 for dem. Han har grisen, han sætter prisen. Hvis ikke du vil betale det som sælger ønsker, giver du enten et bud, eller hopper videre i systemet. Sværere er det vel ikke.



  • Stephan A
    Stephan A Tilmeldt:
    jan 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 23
    #6   2. dec 2012 Det har I helt ret i. Dog er jeg ny på brugt markedet, og vil derfor gerne vide, hvad en reel værdi af sådan brugte højtalere er - for på den måde at se, hvad et fair bud vil være. smiley

Kommentér på:
Dali ikon mk2 - brugt pris?

Annonce