{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.282 visninger | Oprettet:

Jannik A
Jannik A
Tilmeldt:
2. dec 2010
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11

Dali.. {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley

Jeg skal træffe et valg ang. højtalere.

Jeg er på udkig efter Dali. Jeg har kigget på Lektor 6, Ikon MK2, & Ikon 6. Jeg skal snart op i HIFI og høre. Men inden kunne jeg godt tænke mig og høre, hvad i foretrækker af de 3?

- Og hvilken receiver ville i anbefale, til en rimelig pris,? (Har tænkt at finde mig en brugt receiver) Evt. Nad T747, Denon AVR-1911, eller?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dali..
  • #1   7. dec 2010 Hvis det var mig der skulle vælge, så skulle du købe en lektor 6 med en denon avr-1911.

    syntes helt sikkert du kan udelukke dail ikon 6.
    JEG syntes den lyder ringe.


  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #2   7. dec 2010 Tak for svar Morten! smiley

    - Har ikke hørt nogle af dem endnu, KUN dali lektor, som lyder rigtig godt!!
    - Men hvorfor syntes du at Ikon 6 lyder ringe? smiley


  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #3   7. dec 2010 Det skal lige siges, at jeg også tænker lidt ud i fremtiden, dvs. jeg venter med subwoofer & center, og det skal receiveren self også kunne trække.

  • #4   7. dec 2010 Ville slet ikke røre nogen af dem

  • #5   7. dec 2010 hvorfor ikke lige udvide din horisont og tage lidt rundt og lytte noget forskelligt, så er jeg overbevist om at du vil finde andre alternativer som er lige så gode, måske bedre, og bedst af alle, måske lidt billigere

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #6   7. dec 2010 * MAJIK CABLE GUY * : Jeg har tænkt mig at finde noget brugt.

    - Hvad vil du da anbefale jeg skal kigge efter, som også er "lidt billigere" ? , ved godt at jeg skal ud og lytte!... Men inden jeg lytter vil jeg forhøre mig.


  • #7   7. dec 2010 jamen det kan jeg ikke rigtig sige dig, kommer jo an på smag samt, pungen

  • #8   7. dec 2010 Dali evidence der er et helt sæt til salg på dba.dk

    også en NAD 747 der er vist en til salg herinde.


  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #9   8. dec 2010 Morten A: Er Nad & Denon ikke meget ens? lydmæssigt? smiley

  • #10   8. dec 2010 Det er de langt fra. Denon er lang mere lys i lyden og Vil mene NAD er kraftigere. ligesom Onkyo og H/K også er strøm stærke.

    Denon og dali ikon dur ihvertfald ikke ret godt sammen har jeg læst mig til fra andre brugere.

    NAD og dali har en neutral og mørk lyd.


  • #11   8. dec 2010 Jeg Drømmer om et sæt Dali mentor 5 eller stører. men det kommer til at tage tid.

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #12   8. dec 2010 Hej Igen smiley

    Morten: UPS! , Jeg mente faktisk om Denon & Onkyo ikke er meget ens?
    Jeg har kigget meget på Onkyo, og de får rigtig god anmeldelser, af langt de fleste! , så jeg tror faktisk at jeg vil kigge efter noget Onkyo.
    Har kigget på Onkyo TX-SR 608 SOM NY! , & Onkyo TX-NR 708 SOM BRUGT! . Hvad mener i om dem? smiley

    Morten igen: De ser også rigtig lækre ud!! :D. Har også hørt godt om dem smiley

    Dennis: Mange tak for din forklaring! smiley Tror så ikke det er DENON jeg skal kigge efter smiley , Og tak for dine links, jeg søger mere Dali Ikon smiley


  • #13   8. dec 2010 onkyo har jeg også læst meget godt om så dem tror jeg roligt du kan kigge mere på.

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #14   8. dec 2010 Okay tak smiley

    Hvis der er nogle der kan sige noget omkring Onkyo TX-SR 608 & Onkyo TX-NR-708, vil jeg meget gerne høre.. smiley Hvis der er nogle som evt. Har haft en af dem smiley


  • #15   8. dec 2010 onkyo = kedelig

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #16   8. dec 2010 Du = Trist!?

    Hvorfor er det kedeligt?


  • #17   8. dec 2010 fordi de mangler nærvær i musikken og filmene de spiller, samt JEG synes de lyder træls når der bliver skruet godt op

  • #18   8. dec 2010 Er enig med MAJIK. Hvis det skal være Onkyo, skal man op i de store modeller for at de har kræfter. Der vil en harman/kardon være et bedre alternativ.

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #19   8. dec 2010 Tak begge to.

    Allan A: Hvad for en Harmon Kardon vil du da anbefale?
    Altså jeg havde selv tænkt på Onkyo TX-SR 608, til 3500 ,-

    Men efter som jeg kigger lidt på HK, så har de da ikke nær så mange watt som Onkyo?


  • #20   8. dec 2010 De fleste harman/kardon har samme klangballance. Harman´s watt er mere reelle end dem som Onkyo, NAD og Denon oplyser. Plus der er meget mere power i dem

  • Jannik A
    Jannik A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 11
    #21   8. dec 2010 Har i hørt Onkyo TX-SR 608? :), eller er det bare nogle andre Onkyo´s som i har hørt der var kedelige i lyden smiley

    - Men HK er også noget dyere syntes jeg, altså med hensyn til watt, så har HK ikke lige så mange ser det ud til. Eller er det bare fordi alle de andre mærker snyder lidt med watt´ene, og det gør HK ikke eller hvad?
    Har lige kigget hurtigt, på en HK AVR 255, 7x50 watt? Samme pris som Onkyo..


  • #22   8. dec 2010 Hvorfor er der ikke nogle der nævner Rotel? det lyder heller ikke helt dårligt på Dali. Men det måske kun mig der synes det?
    Rotel har i hvert fald nogle godt watt, ligesom H/K. Og lyden er næsten ens. stadig i den varme ende.


  • #23   8. dec 2010 Rotel er osse en super valg..

    H/K´s watt opgivelser er meget præcise og konservative sammenlignet med de andre der er nævnt. Modsat de andre så er deres watt opgivelser ægte


  • #24   8. dec 2010 Allan, det vil jeg nu også mene at Rotel's er smiley

  • #25   8. dec 2010 Det er de osse. Har heller ikke sagt at de ikke er smiley

  • #26   8. dec 2010 "H/K´s watt opgivelser er meget præcise og konservative sammenlignet med de andre der er nævnt. Modsat de andre så er deres watt opgivelser ægte"

    Misforstod bare det du skrev så. My bad smiley


  • #27   8. dec 2010 Jannik : Når du sammenligner watt tal, skal du se på, hvordan der er målt, ellers giver en sammenligning slet ingen mening. Du får meget forskellige tal, hvis du måler samme forstærker ved 8 ohm, 20-20.000 hz og 0,01 THD, versus feks 4 ohm, 1000 hz og 1% THD.

    Hvis du endelig skal "papir" sammenligne, så giver det mere mening, at sammenligne forstærkeres strømforbrug.
















Kommentér på:
Dali..

Annonce