{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Dts vs Hd lyd (surround) {{forumTopicSubject}}

Hey!!

Jeg har diskuteret lidt frem og til bage med en kammerat ang. DTS og HD lyd..

Hvor meget lydforskel er der på disse formater???

Ingen af os har HD lyd Nemlig.. Og tænker på om det er sådan en Reciver man skal ud og indvistere i næste gang???? Og så kræver det vel også lige en Bluray selvfølgelig!

smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dts vs Hd lyd (surround)
  • #1   9. mar 2009 google er din ven igen... her står lidt om det

    http://www.highdefdigest.com/news/show/1064


  • #2   9. mar 2009 Tommy n..
    Ville gerne hører meninger herfra Hifi-galleri???

    Der var jo 2 kilometer tekst på den sidde der. smiley


  • #3   9. mar 2009 Et alm DD samt DTS spor vs. HD lydformater........ Der er verdner til forskel.
    Prøv at gå i klubben eller et ligende sted og få dem til at sætte 3:10 to Yuma på. Brug en af de første scener i filmen hvor hestevognen bliver angrebet. Lyt først i DD og derefter i DTS Master. Når kuglerne rammer metallet ved DD afspilning lyder det fedt ved et godt surround anlæg, men ved DTS master lyder det som en kugle der rammer metal. Meget mere åbent og rigtigt i lyden.


    Så har du en hjemmebif uden HD lyd, kan jeg kun sige....... KAN DU SÅ KOMME IGANG MED AT INVESTERE smiley


  • #4   9. mar 2009 Mange tak for svaret...

    Jeg må hellere se og komme i klubben og lytte så smiley


  • #5   9. mar 2009 Det lyder sgu godt syntes jeg også....

    Men kan godt se at feks. Denon eller NAD er rimelig høje i pris med HD!

    Men det skal da prøves kan jeg høre på jer smiley


  • #6   9. mar 2009 man behøver slet slet ikke anskaffe sig en dyr receiver med hd-dekoder, bare anskaf dig en bluray afspiller med 7.1 eller 5.1 analog udgang og sæt den til din nuværende receiver analogt og wupti.....hd lyd. og der er kææææmpe forskel mellem hd og alm DD eller DTS

  • #7   9. mar 2009 Virkelig??? Er det så også selvom man ikk ser Bluray film, og bare almindelig dvd??? smiley

  • #8   9. mar 2009 nej kun ved bluray

  • #9   10. mar 2009 Uh jeg oplevede i weekenden Dolby TrueHD, ved filmen Batman The Dark Knight smiley

    Sikke en oplevelse, først og fremmest billede kvaliteten 1080p24 og så lyden i Dolby TrueHD...

    Så detaljeret og korrekt lyd, jeg har helt lyst til at invitere alt og alle forbi, så de kan opleve noget så lækkert smiley

    Det kan varmt anbefales, DD og DTS lyder skide godt på mit setup, nu har jeg så ikke prøvet DTS HD, men Dolby TrueHD lyder bare endnu bedre...


  • #11   10. mar 2009 Daniel:
    Ja det kan du!! du skal bare bruge din analoge indgange på din marantz....tror den hedder 6/8 channel extern in. Det hed det på min tidligere marantz og så skal du ind i menu'en på din panasonic og indstille den til at køre lyd ud via analog og så dekoder den i din afspiller og marantzen forstærker bare signalet....såfremt der er ordentlige komponenter i din bluray og i din marantz hvilket der jo plejer at være!!!
    så er det faktisk så god en løsning lydmæssigt at du skal op i den tunge ende af receivere med hd-dekoder for at få samme kvalitet


  • #13   10. mar 2009 det er 100% fordi du gør et eller andet forkert, jeg har lige tjekket specs på din afspiller og din receiver.... det skal den bare kunne !!! det eneste du skal bruge er selvfølgelig 5 phonokabler

  • #15   11. mar 2009 ja daniel du skal ikke bruge nogen dekoder på din marantz.... din marantz skal bare forstærke signalet så er det extern in eller 7.1 channel in du skal finde på din receiver

Kommentér på:
Dts vs Hd lyd (surround)

Annonce