{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.397 visninger | Oprettet:

Yamaha A1030 Aventage vs Denon x2500h {{forumTopicSubject}}

Hej derude


Jeg står lidt i et dilemma

Jeg kan købe en brugt Yamaha A1030 Aventage
Til en god pris , den er 4 år ca.

Eller en sprit ny Denon Avr-X2500H til 4000kr

Jeg har hele Concept serien, Concept 2, 6, center samt 12” subwoofer,

På papiret er Yamahaen lidt stærkere end Denon, & umildbart får jeg kun få yderligere funktioner ved at købe Denon

Funktioner som Dolby Atmos, DTS:x samt airplay 2

Har en gammel NAD t751 nu, og selv hvis jeg køber Yamaha’en, så får jeg jo HDMI Arc, airplay (1. Gen, kræver Lan stik men det er fint), alle de nye HD lydspor (Dolby True HD, DTS-HD Master Audio mm)


Ville i smide et par 1000 mere efter en ny Denon, fremfor en lidt ældre forstærker, til ca 9000 fra ny?


Uanset er det jo en upgrade & jeg behøver egentlig ikke airplay 2, atmos eller X Formater (endnu)

Så hvad siger i?

Pht.

Mvh Nicki


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Yamaha A1030 Aventage vs Denon x2500h
  • #1   24. mar 2019 Regner du med at få brug for de manglende funktioner?

  • #2   25. mar 2019 Ikke rigtig, så derfor købte jeg den Yamaha igår

    Har dog brugt flere timer på at få det indstillet, for jeg syntes at uanset hvad jeg gør, så er subwoofer meget “svag” i bulder & bas


    Jeg har sat den til via Pre Out Sub bagpå, fuldstændig som på min NAD

    Jeg har tjekket levels (det hjælper en smule at justere her) , slået dynamisk range, Night mode mm. Fra, men ingen foreskel


    Jeg fik indstillet et eller andet på et tidspunkt, hvor det spillede enormt godt & flydende, men da jeg skruede ned og lige lavede noget andet, så blev det det samme igen?


    Hvad faen er der sket?

    Alt er tripple tjekket at forbindelser & indstillinger, men der må være et eller andet jeg overser..?


  • #3   25. mar 2019 Har osse nulstillet den fuldstændig samt opsat den via både manuel & auto kalibrering, ved auto foreslår den selv at subwoofer indstilles til +10db, & jeg har indstillet gain direkte på subben til halv styrke (som de skriver man skal gøre før kalibrering) men selvom jeg så bagefter skruer op på subben, så er det ikke nok?

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 12 Svar: 30
    #4   1. apr 2019 Dynamik range skal sættes på max hvis du vil have hele frekvens området med (på yamaha’s) ihvertfald.

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 12 Svar: 30
    #5   1. apr 2019 Re: Med mindre de har tilføjet et "OFF" valg i dynamic range funktionen på Aventage modellerne !. Ellers er MAX = OFF.

  • #6   4. apr 2019 godt valg med yamahaen - det er bare en kanon receiver specielt aventage serien har jeg været glad for. De er skruet ordenligt sammen går aldrig i stykker!

    Jeg plejer også at booste bassen lidt ved at skrue lidt op eller skrue i den parametriske equalizer. Det lyder bedre end at bruge yamahas automatiske EQ efter min mening.


Kommentér på:
Yamaha A1030 Aventage vs Denon x2500h

Annonce