{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.473 visninger | Oprettet:

HD vs. Det gode gamle {{forumTopicSubject}}

Hvor meget mener i man får ud af DTS-HD og DD-HD fremfor de gamle DTS og DD formater? Giver det en mærkbar og ikke mindst hørbar forbedring at udnytte HD-lyden via HDMI fremfor lyd via optisk eller Coax.

Kan huske i gamle dage hvor stor forbedringen var da jeg gik fra Dolby Pro Logic til AC-3 lyden fra min anden laserdisk afspiller. Det var jo noget som kunne mærkes og høres næsten ligemeget hvilket setup man havde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HD vs. Det gode gamle
  • #1   1. sep 2009 Personligt har vi kæmpe glæde af DTS-HD!!! Især de få udgivelser med DTS-HD MA 7.1!

    Der er betydeligt stor forskel...!


  • #2   1. sep 2009 Det skal lige tilføjes at min bio ikke er stor nok til et 7.1 setup og at jeg pt. kører med PS3'eren som kun kan levere HD-lyd via PCM. Der skulle vist være kommet en 3.0 opdatering i dag som skulle gøre noget ved lyden på de gamle PS3'ere, men er ikke sikker på om det er brugbart i den henseende.

  • #3   1. sep 2009 Der er ingen tvivl om at lyden er enormt meget mere rig på detaljer. Men det skulle jo også være underligt andet, når lydsporet på en Bluray er så stort. :o) Jeg har for sjov prøvet at sammenligne Master and Commander på DVD og Bluray. Lyden er helt FÆNOMENAL på bluray. Uha! :oD

    For at kunne udnytte HD lyd formaterne, skal din blurayafspiller kunne afvikle lyd i Bitrate - hvilket betyder at den sender lyden ubehandlet videre til receiveren, som så behandler det. Ingen opdatering vil kunne ændre det. Tilgengæld kommer PS3 Slim med mulighed for bitrate. Dog er der delte meninger om kvaliteten af dette.


  • #4   1. sep 2009 Jeg har ikke planlagt at købe en separat BD afspiller eller opgradere til slim.

    Jeg overvejer at købe et sæt Aragon Stage One m/Aragon 2005 Effekt samt nogle passende højtalere. Aragon understøtter dog ikke HDMI og dermed ikke HD-lydformatet. Derfor spørger jeg til forskellen, netop fordi Aragon er så svinedyr (arbejder på at købe det brugt).

    Mon ikke jeg kan få en klækkelig lydforbedring ved sådan en investering eller er det for dumt at låse sig fast på det gamle format?


  • #5   1. sep 2009 Altså... Det er efter min bedste overbevisning helt skidt at låse sig fast. Du siger det er en hjemmebiograf, og dermed er det altså tåbeligt at forsætte i de gamle formater. Du mister halvdelen af oplevelsen ved at kunne afspille Bluray. Når man opgardere må nøgleordet nødvendigvis være "fremtidssikring" - især fordi de nye formater er så gode, som de er.

    Lad mig vende den om.
    Hvad er dit budget på en evt. opgradering, og vil du hører mit forslag til forbedring, ud fra dit budget? :o)


  • #6   1. sep 2009 Jeg har et sidebud på en Pioneer VSX-LX70 til 7000kr for en demomodel - det er min backup. Jeg var bare brændt varm på processor/effekt ideen, men en ny stærkere receiver er måske en bedre fremtidssikring. Mit absolutte max til opgradering er 30K inklusive alt (Højtalere, kabler, forstærker, etc.)

  • #7   1. sep 2009 Kan også kun stå uforståeligt tilbage hvis ikke du opgradere til de nye lydspor!

    Der er enorm forskel på dem!!!
    Vi har netop opgraderet fra en lille 6.1 forstærker til den nye VSX-LX52... Og vi fortryder absolut ikke at kunne kører DTS-HD m. 7.1.

    Prøv engang at hører det derhjemme før du beslutter dig. De fleste respektable forhandlere vil låne dig en forstærker før du beslutter dig!


  • #8   1. sep 2009 Jakob:
    Du får lige et par spørgsmål mere.
    Hvor stort er dit biografrum?
    Hvad ligger du vægt på i et surround setup?


  • #9   1. sep 2009 Jeg kunne ikke lade være. Det her setuo består af højtalere, nye kabler, ny recveiver og blurayafspiller. Du har jo HDMI kabler, projektor og lærred.

    Højtaler system: Teufel System 5 II m/ stander og holdere: Ca. 15.000,- ( http://www.teufel.eu/THX/System5-THX-Select2.cfm?show=order?id=huhu)

    Receiver: Onkyo TX SR 807: Ca. 7.000,- ( http://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/1797636_-tx-nr807-onkyo.html)

    Kabler: W&M Silhuette sølvkabler: 54 kr./m. (Ex. 50m x 54 kr. = 2.700,-)

    Bluray: Panasonic DMP BD 80: ca. 2.500,- ((link fjernet)

    Ialt: 27.200 kr.

    Højtalersystemet består af 3 fronter, 2 subs og 2 dipol højtalere (der kan gøre det ud for 7.1 lyd) Læs lige review.
    Receiveren har masser af kraft til at drive dette sæt højtalere, og mulighed for at udviddelse, hvis det skulle blive aktuelt.
    Blurayafspilleren mener jeg er det bedste der findes på markedet idag. :o)
    Kablerne er de samme som jeg selv bruger... MUMS!


  • #10   1. sep 2009 Jeg afspiller blu ray på PS3, og kan med min nye forstærker og fronter klart høre forskel på de gamle og nye formater. Normal DTS lyder selvfølgelig også godt på blu ray da den er oppe og køre med 1.5mbps. Når man sætter en DVD på lyder det skam fint, men lydsporet lyder bare "rodet/uklar" og komprimeret i forhold til DD True HD eller DTS Master. Det er min erfaring;) Vil klart foreslå at du skifter til noget der kan dekode de nye lydformater. En Onkyo er som Thomas siger et godt bud smiley

  • #11   2. sep 2009 Men Jonas... Din PS3 kan jo ikke afsende HD lyden i Bitstream, hvilket gør at din receiver ikke kan afvikle lyden ordenligt? Du må skaffe dig en blurayafspiller, og så skal du bare se løjer! ;o)

  • #12   2. sep 2009 Hvad nu hvis man køber en Blu-Ray afspiller med indbygget HD decoder og så sender signalet fra den til Aragon Stage One?

    Vil det ikke give det samme.... såfremt decoderen er god nok.


  • #13   2. sep 2009 Selvom den ikke kan sende Bitstream lyder det stadig fantastisk. PS3 afspiller jo stadig DTS Master og DD True HD (Det viser den jo selv). Er uden tvivl overbevist om at det ville lyde endnu bedre hvis det blev sendt bitstream, men det er godt nok til mig. Gider ikke have flere apperater stående så længe det er i stuen. Havde jeg nu et rum der alene var dedikeret til hjemmebio (ligesom visse andre - misundelse er er dårlig ting;)) ville jeg være ligeglad med hvor mange apperater der var smiley

Kommentér på:
HD vs. Det gode gamle

Annonce