{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
627 visninger | Oprettet:

Dez !
Dez !
Tilmeldt:
18. sep 2006
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16

2 forstærkere sat sammen {{forumTopicSubject}}

Hey, jeg har en gammel Marantz forstærker som spiller kanon godt, og derfor vil jeg ikke skifte den ud men der er ikke fjernbetjening til den, så jeg tænkte på at købe mig en forstærker mere og så kobel den på så jeg har fjernbetjening.. Så er spørgsmålet så om min Marantz kan holde til at stå på fuld skrald på volumen mens jeg styre lydstyrken på den nye forstærker?? Eller skal jeg nøjes med at stille min Marantz på halv styrke??

På forhånd tak

Dez


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  2 forstærkere sat sammen
  • #1   27. dec 2006 Den bruger jo ikke mere strøm ved at stå på maks volumen, hvis indgangs amplituden er tilsvarende lavere... Så ja, du kan i prinsippet godt bruge den som effek forstærker! Men det skal dog lige tilføjes, at det bedste resultat opnås ved at begrænse komponent antallet i signalvejen, så et ekstra kontrol trin, med tilhørende filtre, tonekontrol osv. i indgangen på din Marantz, det kan nok godt høre...

  • Dez !
    Dez ! Tilmeldt:
    sep 2006

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 16
    #2   27. dec 2006 Ok mange tak.. Har også equalizer så...

  • #3   27. dec 2006 Du må under ingen omstændigheder koble højttaler udgangen fra den nye forstærker, til indgangne på din gamle forstærker. Du kan kun bruge den nye til fjernbetjening, hvis der er pre-out på den, og main-in på den anden.

  • #4   28. dec 2006 Chris K:

    Man må og kan ikke smide højttaler signalet ind i en almindelig linie indgang. Hvis du ikke ved hvad du snakker om, er det bedst at tie stille. Vi ønsker jo ikke at han ødelægger sit grej, vel.


Kommentér på:
2 forstærkere sat sammen

Annonce