{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.356 visninger | Oprettet:

michael r
michael r
Tilmeldt:
29. nov 2005
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

bilstereo på værelset opbygning {{forumTopicSubject}}

hey jeg har selv et projekt igang med bil højttalere og bil forstærker på mit værelse det går jo meget fint lige nu har jeg omkring 1000W sat til mit problem er de ligger bare frit = meget dårlig lyd men jeg ville høre om hvor store skal jeg bygge nogle kabinetter altså gerne i mål hvor store de skal være der er 2x9*6 på 400 W hvor store skal deres være??? og så har jeg 2x200W som er omring 5,5 tommer tror jeg hvor store skal deres kabinetter være??? og så en lille på 110W som faktisk sparker godt røv hvor stor skal dens nok lille kabinet være?? og men hensyn til diskanter skal de bygges ind i noget eller kan de godt bare hænge på væggen?? og så har jeg lige et sprøgsmål eller 2 mere smiley kan man "serie" koble 3 forstærkere fordi mit anlæg er bare sat til min pc så har ik mulighed for at sætte dem for sig selv hvordan gør jeg så en 300W 400W og en 500W arbejder sammen (grunden til de mange små er jeg har fået dem meget billigt en stor skal anskaffes snarest mulig) hvordan gør jeg det?? og et sidste spørgsmål mine højttalere støjet egenlig ikke når mit windows er ved at åbne men lige så snart det er åbent skratter de meget er det noget jeg kan få væk??? hvis ja hvordan??? problemet starter først hvis de er skruet op altså hvis jeg skruer HELT ned for dem siger de ik noget først når de bliver skruet op men tak for hjælpen ved godt jeg ikkar har sat nogle komma'er og punktumer men jeg er en spade til grammatik så jeg lader helt være med det ellers bliver det HELT galt hehe håber i kan hjælpe mig da jeg gerne vil have det til at yde optimalt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bilstereo på værelset opbygning
  • michael r
    michael r Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #1   29. nov 2005 er der slet ik nogen der kan hjælpe mig???eller gider i bare ik det kommer herind meget snart men ville gerne have kabinetter til det først

  • #2   29. nov 2005 Hmm.. Det kunne være rart hvis der var nogle billeder af dit anlæg? : /

  • #3   29. nov 2005 Nu har jeg ikke så meget forstand på hjemmebyg

    Men, hvorfor ikke bare bygge én kæmpe kasse? smiley


  • #4   30. nov 2005 Jeg har selv bilstereo på mit værelse.
    Jeg har anskaffet mig en gammel Fiat Punto bagklap.
    Prøv at kig mine billeder.
    Hvordan har du fået det til 230V?
    Har du ikke en omformer?


  • michael r
    michael r Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   30. nov 2005 lasse jamen kan ik ligesom bruge dit til noget da mit er totalt anderledes og MEGET større nej jeg køre på bil batteri plus en lader som står konstant og lader på batteriet har lige fået smidt en blæser på min forstærker nu bliver den ik så varm hehe en stik kontakt har slet ik power nok til at drive mit anlæg

  • martin h
    martin h Tilmeldt:
    nov 2005

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   3. dec 2005 okay, hør her. som jeg forstår det har du 3 forstærkere du skal ha til at spille, men kun et signal fra pcen, hvis dte er rigtigt kan du jo bare splitte signalet fra pcen med nogle fordelerkabler, mht. størrelse på kabinetter så skal du nok finde oplysningerne hos producenten af dine højtalere, nej diskanter behøver ikke indbygges. mht. din støj, så kan det meget vel være pga alt for mange ledninger det ligger og krydser hinanden, og især hvis dit signalkabel ligger hen over eller tæt på et strømkabel. var der mere???

  • #7   13. dec 2005 har nogle kabinetter du kan købe...de er custom made og bygget som kister... Der er klar til at blive lakeret hvis det er det man vil.. de er på ca 70 L har 2 stk.. var det noget???? så smid en mail så kan jeg mailer nogle billeder

  • #8   26. apr 2006 Hey

    Hmm... Du skal finde nogen specifikationer på de højttalere du skal have bygget i kabinet. Og kan du ikke det, skal du i hvert fald vide hvad de hedder... MDS dl210 fx.
    På producentens hjemmeside kan du sikkert se hvor mange liter hvert enkel enhed skal have. Og om der skal port eller noget i. Det er meget vigtigt at de ting som forhandleren skriver om liter, at de bliver overholdt... Det er tilpasset dine enheder.
    Lige sådan med porten... Det skal være nøjagtigt.

    Alle de watt du skriver om... Glem dem... Det siger ikke en skid om produktet i sig selv. Watt(vat) er noget du køber i poser i brugsen. Kom med noget konkret på det i stedet.

    Før kommer du ikke videre... Men surf ind forbi producenten og hjælp dig selv.

    Mht komma og punktum... Hver gang du laver et stop i dine tanker om hvad du skriver, så sæt et punktum... Det gør det meget lettere at læse det du skriver. smiley


Kommentér på:
bilstereo på værelset opbygning

Annonce