1.039 visninger
|
Oprettet:
Valg af forstærker {{forumTopicSubject}}
Jeg skal have en ny, brugt forstærker, og valget står imellem Technics SE-DX940 og en Yamaha RX-V459. Prisen er den sammen, hvilken en er bedst?
mar 2013
Følger: 11 Følgere: 15 AV-enheder: 1 Emner: 6 Svar: 129
Den Yamaha model du har kigget på ligger tæt op af technicsen, så det ville ikke engang være et tæt løb i min verden.
Det eneste der er ved technicsen er at den model kan blive voldsomt varm og blæseren er ikke så god til at fjerne varmen ... Men hvis du ikke sætter den ind et sted hvor den ikke kan få luft, så sker der ikke en skid har haft min i 5 år og den var brugt da jeg købte den. Har aldrig haft et problem med den super tech med lækker lyd.
Håber jeg kunne hjælpe
mar 2013
Mine øre og hvad de høre bestemmes ikke hvad der står i et datablad, tal siger intet i forhold til lyden i ens eget øre.
Jeg solgte min Yamaha dsp av-1092 (som er model markant stører end RX-V459) for ca. 1md. siden kunne simpelthen ikke levere mellemtone hvorimod min Technics sa-dx930 står her ved siden af mig nu og spiller rent og højt har på trods af "små kondensatorer" trukket adskillige og forskellige sæt gulvhøjtalere uden problemer.
Coffee: det er da ærgerligt at du ikke har hørt en god Technics, jeg ved bare ikke om det er fordi du ikke har hørt den model der bliver talt om i denne tråd, for den giver fin lyd.
Hvad er din erfaring med de modeller der her bliver nævnt.?
nov 2012
Følger: 6 Følgere: 7 AV-enheder: 2 Emner: 21 Svar: 376
mar 2013
og ja Lasse B ingen tvivl om at den Yamaha er meget pænere end technics'en men ved bare den specs. ikke har meget med virkeligheden at gøre.
desuden syntes jeg du er lidt hård overfor Technics UKURANT?
Mærket har sådan set leveret high end Hifi fra årene 1966-2000 både integreret forstærkere, effektforstærkere og legendariske pladespiller
f.eks.
SE-a7000, SE 10000, SU-A2, SE-A900m2, SL 1200og det bare for at nævne et par.
Mærket får nu igen relaunch med nogle seriøse emner godt nok under navnet Panasonic men det virker for mig sku sådan rimelig seriøst. Det er også med et seriøst prismærke.
http://www.whathifi.com/news/technics-first-look-and-confirmed-prices-new-hi-fi-range
mar 2013
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
Bass området er uhyre kontrolleret i forhold til både specs og pris. Diskanten området er luftigt og behagelig, mellemtonen gemmer sig en smule - Men dette kan og må forventes ved stort set alle surround receiver. Derudover er der et ganske fornuftigt design og let tilgængelig justering på fronten. Fjernbetjeningen er noget værre skrammel, både design og funktionalitet - Præcis som alle andre remotes fra den tid
Hvad skal du give for dem?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
Det må absolut være dagens nemmeste spørgsmål
mar 2013
mar 2013
og der er åbenbart nok til at råde folk.
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
aug 2005
Følger: 55 Følgere: 65 AV-enheder: 8 Emner: 196 Svar: 4.568
mar 2013
Lukker du bare lort ud eller har du faktisk hørt mange af deres modeller (Skal skynde mig at sige at rigtig mange aldrig nåede de danske hylder)
Jeg vil aldrig påstå at Technics laver de bedst lydende receivere. Der er flere jeg langt foretrækker. Men snakker vi generelt om disse billige forstærkere. Så laver de alle rigtig mange møg produkter. Både Yamaha, Pioneer og Onkyo kan nævnes. Så at skære det med en kam fordi du har hørt hvor mange Technics, 5? Det syntes jeg er direkte latterligt.
Valg af forstærker