{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med køleskab 1.125 kr.
  • Hjælp til opsætning af TV på væg 500 kr.
  • 2 stk grille - en Weber kul grill med bord og en CharBroil gas grill med 6 tændere 700 kr.
  • Elektrikker 500 kr.
  • Installation af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Køleskab køler ikke 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg af forstærker
  • #1   19. dec 2014 Mit valg ville klart være technics har selv dx930 og den spiller hammer godt. Prøvede på et tidspunkt at udskifte den med en Yamaha (model meget stører end den du overvejer) og ja den kunne spille en del højere, men mellemtoneområdet var svært forringet næsten ikke eksisterende .
    Den Yamaha model du har kigget på ligger tæt op af technicsen, så det ville ikke engang være et tæt løb i min verden.

Det eneste der er ved technicsen er at den model kan blive voldsomt varm og blæseren er ikke så god til at fjerne varmen ... Men hvis du ikke sætter den ind et sted hvor den ikke kan få luft, så sker der ikke en skid har haft min i 5 år og den var brugt da jeg købte den. Har aldrig haft et problem med den super tech med lækker lyd.
    Håber jeg kunne hjælpe

• #3   19. dec 2014 Tja....... Jeg taler af erfaring og giver ikke en krone for tilfældige specs.
    Mine øre og hvad de høre bestemmes ikke hvad der står i et datablad, tal siger intet i forhold til lyden i ens eget øre.

Jeg solgte min Yamaha dsp av-1092 (som er model markant stører end RX-V459) for ca. 1md. siden kunne simpelthen ikke levere mellemtone hvorimod min Technics sa-dx930 står her ved siden af mig nu og spiller rent og højt har på trods af "små kondensatorer" trukket adskillige og forskellige sæt gulvhøjtalere uden problemer.

Coffee: det er da ærgerligt at du ikke har hørt en god Technics, jeg ved bare ikke om det er fordi du ikke har hørt den model der bliver talt om i denne tråd, for den giver fin lyd.
    Hvad er din erfaring med de modeller der her bliver nævnt.?

• #5   19. dec 2014 Nu skal jeg starte med at sige jeg hverken har hørt den ene eller den anden. Men rent teknisk ville jeg nu også vælge Yamaha'en. Technics er et meget ukurant mærke, og altså også et af de svageste mærker i forstærkere, hvorimod Yamaha er meget mere kendt. Jeg tror bestemt ikke du bliver glad for den Technics, det er bare min vurdering. Rent udseensmæssigt er Technics også ret grimme, men det er vel en smagsag. Det har selvfølgelig intet med lyden at gøre... I know.

• #6   19. dec 2014 jeg kender stadig begge forstærker
    og ja Lasse B ingen tvivl om at den Yamaha er meget pænere end technics'en men ved bare den specs. ikke har meget med virkeligheden at gøre.
    desuden syntes jeg du er lidt hård overfor Technics UKURANT?
    Mærket har sådan set leveret high end Hifi fra årene 1966-2000 både integreret forstærkere, effektforstærkere og legendariske pladespiller
    f.eks.
    SE-a7000, SE 10000, SU-A2, SE-A900m2, SL 1200og det bare for at nævne et par.
    Mærket får nu igen relaunch med nogle seriøse emner godt nok under navnet Panasonic men det virker for mig sku sådan rimelig seriøst. Det er også med et seriøst prismærke.

http://www.whathifi.com/news/technics-first-look-and-confirmed-prices-new-hi-fi-range

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 1 Emner: 5 Svar: 327
    #8   21. dec 2014 Jeg har i øjeblikket selv en sa-ax7 stående og jeg må sige at den imponere på flere områder.

Bass området er uhyre kontrolleret i forhold til både specs og pris. Diskanten området er luftigt og behagelig, mellemtonen gemmer sig en smule - Men dette kan og må forventes ved stort set alle surround receiver. Derudover er der et ganske fornuftigt design og let tilgængelig justering på fronten. Fjernbetjeningen er noget værre skrammel, både design og funktionalitet - Præcis som alle andre remotes fra den tid smiley

Hvad skal du give for dem?

• #9   21. dec 2014 YAMAHA

Det må absolut være dagens nemmeste spørgsmål

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

#11   21. dec 2014 Det er altså ret sjovt at så stor procentdel af jer har hørt lige præcis RX-V459 og derfor ved med sikkerhed at det er en god receiver. Spændende smiley Jeg elsker simpelthen Hifigalleri.

• #12   21. dec 2014 Just:Lige min pointe........ Men nu tror jeg heller ikke at der nødvendigvis er mange her på tråden der rent faktisk har hørt den, men bare kender mærket smiley
    og der er åbenbart nok til at råde folk.

• #13   21. dec 2014 Jeg vil sige at begge mærker har lavet godt grej. Jeg vil dog sige at hvis jeg skulle vælge imellem de 2 ville jeg vælge Yamaha'en. Jeg har selv haft begge mærker (Har Yamaha nu) og på surround fronten var Yamaha en af de første producenter til hjemme surround. Ikke at det skal være en afgørende faktor for at vælge producent. Jeg har haft Technics forstærker. En integreret model som hed SU-V620 MK2. Den lød ganske hæderligt og trak uden problemer mine daværende Jamo Laser Power 3000 (identisk med Jamo D-265) Men jeg ville dog nødig spænde den for mine B&W højttalere, det magter den sgu ikke. Men til letdrevne højttalere kan de sagtens bruges. Men en Yamaha vil være bedre til lidt tungere højttalere. Nyprisen på den Technics jeg havde kontra den Yamaha jeg dengang skiftede til var også noget lavere. 2700 kostede den i 99 hvor den Yamaha AX-490 jeg fik bagefter kostede 1000 mere. Det har lidt at sige.

• #15   21. dec 2014 Technics har været store og lavet gode og vellydende forstærkere men efter omkring 1983 synes jeg det gik ned ad bakke for dem. Deres nyere grej er mere billigt produceret

• Just
    Just Tilmeldt:
    mar 2013

#16   23. dec 2014 coffee: Jeg må igen sige at jeg er imponeret over at så mange herinde har hørt så mange Technis receivere. Især med deres danske købs historie taget i betragtning.

Lukker du bare lort ud eller har du faktisk hørt mange af deres modeller (Skal skynde mig at sige at rigtig mange aldrig nåede de danske hylder)

Jeg vil aldrig påstå at Technics laver de bedst lydende receivere. Der er flere jeg langt foretrækker. Men snakker vi generelt om disse billige forstærkere. Så laver de alle rigtig mange møg produkter. Både Yamaha, Pioneer og Onkyo kan nævnes. Så at skære det med en kam fordi du har hørt hvor mange Technics, 5? Det syntes jeg er direkte latterligt.

Kommentér på:
Valg af forstærker

Annonce