{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.615 visninger | Oprettet:

Valg af forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej med jer derude. Så er jeg endelig ved at være færdig med mit musikværelse og er i gang med at sætte al udstyret op. Meeen, jeg mangler en forstærker, der kan det jeg ønsker ( hvis det kan fås ). Kravene ( ønskerne ) er som følger:
Indgange til 4 x Tape ( ikke nødvendigvis med udgange ).
Indgang til CD
Indgang til DVD
Indgang til Tuner
Indgang til Pladespiller med MC
Indgang til TV
Gerne indgang til ( hvis det kan fås ) en “tuner” med netadgang / WiFi
4 HT udgange
Mindst 1 Sub udgang
Fjernbetjening
Effekten er ikke såååå vigtig, men gerne omkring 100W i 8 ohm.

Og her kommer det svære: der skal være bas / diskant justering direkte, også fra fjernbetjeningen. Altså IKKE noget med menuer og indviklede fastlåste systemer for toneregulering.

Har søgt højt og lavt uden held - men så spørger vi eksperterne ????


Kommentarer på:  Valg af forstærker
  • #1   24. apr 2019 De fleste fjernbetjeninger har vist ikke justering af bas diskant eller balance.
    Og de fleste forstærkere/receivere som er nye nok til at have dvd indgang og sub udgang, har ikke indbygget mc riaa til pladespiller indgangen, hvis de overhovedet har indgang til pladespiller er det enten mm eller helt uden riaa forstærker.
    De ældre surround receivere er nok dem med flest indgange, med alt det du vil have tilsluttet. Og nogle af dem har indgang til pladespiller, men enten mm eller helt uden riaa delen. Så du skal måske overveje en ekstern riaa forstærker.
    Men man kan købe en omskifter boks, hvor man kan tilslutte 3 ting i 1 indgang f.eks hvis man ikke har indgange nok.
    Ret mig endelig hvis jeg er helt forkert på den smiley


  • #3   25. apr 2019 Hej smiley
    Nogle af de gamle Marantz forstærker havde 3 tape indgange (dengang der skulle MD og DAT og Cass til) men de var "kun" stereo. Men nogle surround forstærker som Pioneer VSA E06, som var en fantastisk forstærker, havde mulighed for at tilslutte både digitalt og analogt til samme tape indgang. Så kunne man få RIGTIG mange indgange, men det var bøvlet at skifte, som tit skulle gøres på selve forstærker og ikke via fjernbetjeningen.
    Held og lykke med at finde din forstærker.
    Werner


  • #4   25. apr 2019 #2

    Det er godt nok et meget præcist svar..


  • Erik B
    Erik B Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #6   10. maj 2019 Tak for svarene - havde nok forventet noget i den retning. Når jeg skriver justering af bas /diskant via fjernbetjeningen ved jeg også godt, at det næppe er muligt - men det skulle da med på ønskelisten. Pointen er egentlig, at jeg ikke gider når der skal tonereguleres at gå ind i diverse menuer, der som regel er mere eller mindre indviklede og ufremkommelige. Har en ny Marantz receiver i stuen og den kan jo sikkert alt, men er for mig helt umulig at finde ud af. Manualen er på 400 sider og fyldt med udtryk og betegnelser, jeg ganske enkelt ikke orker at sætte mig ind i. Når vi når så langt, skal der vælges en forstærker og så efterfølgende nogle højttalere. Spiller rock/beat/soul og gerne rimeligt højt. Højttalerne skal kunne klare noget power med en ren diskant og en god bas, der kan sparke lidt R.. Køre i øjeblikket med nogle Luxor Orchestraline Højttalere og B&W M1 med tilhørende Sub på en ældre Sony Reciever. Spiller faktisk rimeligt godt, men kunne godt tænke mig lidt mere bund i bassen. Vender tilbage, men foreløbig tak for hjælpen derude.

Kommentér på:
Valg af forstærker

Annonce