{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.359 visninger | Oprettet:

valg af forstærker {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.. Jeg går og overvejer en ny forstærker, men ved ikke hvad der ville være godt? smiley

Mine højtalere er to Eltax Concept 600, som jeg nu har haft i rigtig mange år, min forstærker lige pt er en Onkyo TX-SV515PRO2 på 250 watt, og det er så en surround forstærker, jeg hører meget musik, og ser også en film i ny og næ, men ikke i surround da jeg kun har 2 højtalere, så måske jeg kan nøjes med en alm stereo forstærker?

Jeg spørg mest fordi jeg gerne vil have en forstærker som er kraftig nok, har nemlig en anden onkyo forstærker på 220 watt, ved ikke lige hvad den hedder, men den har også været sat til før, og den er slet ikke kraftig nok, jovist den kan da trække mine højtalere, men lyden er ikke nær så god når den anden er tilsluttet, så kunne godt tænke mig at blive lidt klogere på hvad jeg skal kigge efter når jeg kigger på forstærkere, og så vide om det har nogle stor betydning om det er surround eller stereo jeg bruger.. Den anden forstærker er også en surround forstærker.. Håber på at måske kunne blive lidt klogere..


Kommentarer på:  valg af forstærker
  • #2   4. dec 2021 har du et godt bud på en forstærker som har de antal watts? smiley

  • #4   4. dec 2021 Har fundet en forstærker der har disse specs..

    Output power: @ 4 Ohm per channel 500W
    Output power: @ 8 Ohm per channel 350W

    Kan se at mine højtalere har disse specs:

    Long term Max power: 250 watts
    Short term Max power: 500 watts
    Impedance 4-8 Ohm..

    Vil det kunne gå sammen ?? Fandt forstærkeren inde hos Discoworld..

    Link: https://www.discoworld.dk/da_p/forstaerkere/effekt_forstaerkere/vpa1000_pa_amplifier_2x_500w_media_player_with_bt.html?osCsid=39dc76bc96ac811e316821ff8745aae6


  • #5   4. dec 2021 Personligt ville jeg nok hellere bruge pengene på en brugt forstærker af de mere kendte mærker.......eks. Marantz, Denon, Yamaha og hvad de ellers hedder alle sammen smiley
    Jeg kan rigtig godt lide lyden fra Marantz... men smag og behag smiley


  • #6   4. dec 2021 Personligt ville jeg aldrig smide penge efter en pa-forstærker fra discoworld eller lign.
    Start hellere med at fortælle os hvilke kilder du hører din musik på og hvordan det er tilsluttet, det vil gøre det en del nemmere at hjælpe.


  • #7   4. dec 2021 Hvorfor vil du skifte?
    Er det fordi du vil have en krafigere forstærker?
    Vil du have andre tilslutnings muligheder?

    Du kan jo købe en effektforstærker hvis du vil have mere effekt, hvis din onkyo har pre out.


  • #8   4. dec 2021 Har en Image line sta-400D med hypex modul, den spiller super godt, blæseren skal bare deaktiveres, men du har ingen udgange på forstærkerne du kan bruge til en effektforstærker

    https://www.dba.dk/integreret-forstaerker-nad/id-1085492810/


    profilbillede
  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 18
    #9   5. dec 2021 Jeg kan varmt anbefale crown xls serie. Lydløs pålidelig og rca indgang. Hold dig laaangt væk fra disco world forstærker. Jeg har selv et par stykker af dem. De gør hvad de skal og det er ikke kinøjser watt

    profilbillede
  • #10   5. dec 2021 Hvad skal han med en effektforstærker, når han ikke har en forforstærker?...

  • #11   5. dec 2021 #10

    Om han vil have en effektforstærker er op til ham selv, det er komme 2 forslag til forstærker med power

    https://www.hifigalleri.dk/forum/hoejttalere/266398-forbindelser_mellem_forstaerker_og_effektforstaerker


  • #12   5. dec 2021 #11

    Selvfølgelig er det fuldstændig op til ham selv, men jeg kan ikke se hvorfor han skulle bruge penge på en effektforstærker og bagefter ud og finde alt muligt gøgl for at tilslutte den.
    Det ville nok være en bedre løsning med en integreret forstærker eller 2-kanals receiver (alt efter hvilke tilslutninger han har brug for).


  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 18
    #14   5. dec 2021 Hvis nu han vil have en integreret forstærker med 2x300 watt plus. Som der kan skubbe lidt liv i hans vegaer. Så kommer han hurtig af med 20 kilo. Så det var bare et agoment for at komme billigt til noget power.

  • Jørgen M
    Jørgen M Tilmeldt:
    apr 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 57
    #16   10. dec 2021 Jeg er ikke helt med på hvad du har gang i, men hvis din nuværende forstærker er på 2x250W og det ikke kan spille højt nok, så får du ikke meget mere lyd af en 2x500W (kun 3dB mere).
    Hvad sker der, når du skruer op? Forvrænges lyden eller er den blot ikke høj nok? Måske er signalstyrken fra din kilde (CD, AUX) ikke høj nok.
    Hvis det er lydkvalitet til hjemmestereo ’en som du er ude efter, så tror jeg du skal finde en anden løsning end VPA1000. For det første en det en klasse-D forstærker, som nok piller lidt for meget i de høje frekvenser til at du vil være tilfreds, ligesom du skal være opmærksom på, at den har en indbygget blæser, som nok vil kunne høres når du ikke spiller højt.
    Det kan også være, at du skal overveje et bedre alternativ til Eltax’erne – der skal ikke så meget til, og det svageste led i kæden er altid højtalerne.


  • #17   10. dec 2021 #16

    Hans receiver er på 2x80 watt, de 250 watt han nævner er Størrelsen på transformeren (det står bag på den).


  • #19   11. dec 2021 Hej Jesper T

    Hvad har du af cash du vil smide efter en forstærker.? jeg vil jo mene at en tur på brugt markedet, er et meget godt sted at starte. Jeg har selv købt mine sidste 3-4 forstærkere brugt inden jeg fandt den der "åbnede himmelporten" for mig. Så vær ikke bange for at prøve dig frem.
    Jeg er selv gået over til 2 kanaler efter små 25+ år i snurrerundt lyd boblen.
    Jeg har dog fået det dilemma nu, at jeg jo lidt savner den gode lyd fra de film eller koncerter jeg ser. Så jeg er selv på jagt efter en anden bedre løsning/ tilføjelse til mit system.


  • #20   28. jun 2022 det er lidt forskelligt hvor jeg afspiller mine kilder, youtube og spotify er det jeg bruger mest. De forvrænger når jeg når et bestemt punkt med volume knappen på forstærken, men mest hvis det er musik med for meget bass i, så gammelt techno musik der kan jeg ikke skrue lige så meget op som jeg kan med f.eks noget Kim Larsen musik, der kan jeg næsten skrue helt op uden jeg kan hører forvræning, og det bliver temmeligt højt... Men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, om jeg skal ud og købe både nye brugte højtalere og forstærker eller om jeg skal finde en lidt kraftigere forstærker til at drive mine eltax højtalere, ved ikke om det vil have nogle stor forskel at måske få fat i en forstærker som laver 2*300 watt i forhold til de 2*80 watt, men så igen, der står jo også at mine højtalere er på 250 watt over lang tid og 500 over kort tid, så måske den ikke får nok at leve af med den forstærker jeg har nu.. Har kigget lidt på nogle Jamo D365, men kan ikke finde nogle som er til salg hehe, har ellers hørt det skulle være nogle okay højtalere smiley

  • #21   28. jun 2022 Glem Jamo D365 der noget skræmmel, surround receivere levere som regl ikke det de er opgivet til.

    Skal du have noget effektivt der samtidig kan tåle noget effekt, så kig efter dali 450,850 eller f.eks cerwin vega

    Her er noget der ihverfald kan lavere noget effekt

    https://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega-at/id-1091876247/

    https://www.dba.dk/hoejttaler-cerwin-vega/id-1091733643/

    Hvis du mangler en billig hifi forstærker med lidt effekt så kunne det være en Yamaha A-S201

    Dynamisk udgangseffekt/kanal (8/6/4/2 ohms) 125 W/150 W/165 W/180 W
    https://www.nbradio.dk/shop/yamaha-a-s201-forstaerker-11568p.html?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner


Kommentér på:
valg af forstærker

Annonce