{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.860 visninger | Oprettet:

Dali Oberon 9 {{forumTopicSubject}}

Hey alle i hifi elskere!

Dali Oberon 9 koster nu 16K
Dengang jeg købte dem kostede de 12K
Og jeg kan forsikre jer for at de lyder godt
de kalder dem True high end hifi speaker
nogle vil så mene at det ikke er rigtig high end
men de spiller helt fantastisk og jeg vil nok sige at det er high end når de kan spille så fedt men kan varmt anbefale dem
at de så kan fås så relativt billigt er mig en gåde

Det var alt fra mig

Kommentarer på:  Dali Oberon 9
  • Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 5 Følgere: 8 Svar: 31
    #2   11. sep 2022 Hvis Oberon 9 er high end så er alt nærmest high end efterhånden.
    De er ikke særlig inspirerende at lytte til. de lyder temmelig skingert i diskanten når de spiller højt og lyden er lidt mudret. de bære præg af billige enheder og delefilter komponenter.
    Til de penge om det er 12 eller 16k, kan man nemt bygge noget selv som lyder meget bedre.

• #3   11. sep 2022 Hmm ja ok men ikke desto mindre skriver de om dem at de er high end og jeg synes de lyder for fedt specielt med det nummer af Diana Krall - Temptation

Kenneth

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 5 Følgere: 8 Svar: 31
    #4   11. sep 2022 Hifiklubben lidt for god til at slynge om sig med ordet high end selvom mange af produkterne aldrig har været i high end klassen. det er bare salgs tale for naive forbrugere der ikke ved noget om det.
    Du vil få en helt anden opfattelse af hvad en high end højttaler er hvis du prøver at lytte til en.

• #5   11. sep 2022 Ja ok men det er så ikke hifiklubben der skriver det det er Dali selv og det sjove er at Epicon 8 som er MEGET dyre skriver de ikke engang er high end

• #9   12. sep 2022 Hvad er high end ?? hvis man spurgte mig så er det det ypperste en producent kan lave og skal være på samme højde som øvrige producenters high end.
    Men der er sikkert andre opfattelser af dette begreb smiley
    Men ja alt for meget kaldes high end, selv ganske almindelig udstyr, jeg tænker heller ikke Oberon 9 er en high end højtaler, men en udmærket almindelig højtaler blandt den store mængde i denne kategori.

• #11   12. sep 2022 En anden ting der undrer mig er at de helt dyre Dali knækker ved samme frekvens som mine Oberon 9`ere gør nemlig ved 35Hz (-3Db)

Kenneth

• #12   12. sep 2022 når ordet "high end" ikke er nok længere (fordi alle bruger det i flæng) så opfinder man et nyt for at forny virkningen altså " true high end"

Der er ikke noget vider underligt i at frekvensen nedad er opgivet til det samme, det er nok bare et sammentræf, målinger i reelle omgivelser kan dog vise at de ikke måler ens i bunden selv om opgivelserne er ens.

• #13   12. sep 2022 Nå ok på den måde Søren smiley smiley smiley

Kenneth

• #14   27. dec 2022 https://www.hifiklubben.dk/dali-oberon-9-gulvhoejtaler/dalioberon9wa/
    Hej er næsten sikke på at de komme mere ned i pris hvis de ikke blive solgt mvh per

Kommentér på:
Dali Oberon 9

Annonce