{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.045 visninger | Oprettet:

Van den hul the clearwater vs. Audioquest {{forumTopicSubject}}

Hey jeg var lige i hifiklubben og høre mine Oberon 9`ere jeg hørte Diana Krall - Temptation det lød fedt men der er faktisk ikke så stor forskel på hvordan det lyder herhjemme og hvordan det lød i Hifiklubben nu tænker jeg også på bassen jeg har jo skumgummi i portene det har hifiklubben ikke men jeg snakkede med en der hedder Michael og fortalte at jeg havde et problem med at det nemt blev meget skingert og han anbefalede mig noget Audioquest højttalerkabel frem for det Van den hul clearwater jeg har nu hvad synes i om det forslag????

Kenneth

Kommentarer på:  Van den hul the clearwater vs. Audioquest
  • #1   19. maj Han sagde ikke hvilket Audioquest højttalerkabel men bare at The clearwater var forsølvede og audioquest var rent kobber

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 34
    #2   19. maj Hvorfor stoler du ikke bare på hifiklubben som du gjorde med snakken om klasse a effekten i din forstærker ?

• #3   19. maj Øh hva nu? Jeg spurgte bare såmænd ikke andet

Kenneth

• #4   19. maj Jeg har haft VDH clearwater på mange anlæg og højtaler, og skinger har det aldrig været så tror problemet skal findes andet sted, måske noget akustik måske

• #5   19. maj Ja ok min gode Søren men som vi før har snakket om så tror jeg at det er når det ikke er godt optaget fordi netop Diana Krall - Temptation der er absolut intet problem med skinger diskant eller noget smiley smiley smiley

• #6   19. maj Og ja som du siger så kan det sagtens være der problemet ligger

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

Følger: 5 Følgere: 8 Svar: 28
    #7   19. maj Tror nu mere det er højttalerne der er problemet, og ikke det kabel du bruger.
    Oberon 9 lyder generelt skinger og kedelige

• #8   19. maj Øh ok det er så absolut ikke min opfattelse ihvertfald ikke med det nummer jeg snakker om Diana Krall - Temptation men who knows? det kan da godt være du har ret i dont know smiley

Kenneth

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

#9   19. maj Nu her jeg lige hørt det nummer og det ligger ikke op til at være skingert.
    Men som du selv skriver i første oplæg omkring omkring de lyder skinger, så kommer du ikke til at fjerne det ved at skifte kablet. det er sådan højttalerne er designet, ligesom de fleste dali højttalere er.

• #10   19. maj Hmm alright men de B&W`ere jeg havde før havde også et problem med skinger diskant ved ikke om det er min hørelse eller min opfattelse eller hva det er smiley

Jeg kan for sjov nævne nummeret med Queen - I want it all det lyder ikke godt på dem desuden streamer jeg fra Tidal

Hvad har du selv af "lydkilder" Joker? smiley

Kenneth

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

#11   19. maj B&W har det samme problem. Dem der udvikler højttalerne synes det giver "luft og klarhed" i lyden, hvilket det overhovedet ikke gør.
    Det lyder af helvede til når man spiller højt med det, hvis ikke højttaleren er placeret helt korrekt i forhold til lyttepositionen.

• #12   19. maj Hmm ok jamen øv

Kenneth

• Joker
    Joker Tilmeldt:
    maj 2013

#13   19. maj Du kan få opskriften på de højttalere jeg spiller på, så får du ikke problemet med skinger lyd. men det kræver at du selv går i gang med at bygge.

• #14   19. maj Ja ok det tror jeg så ikke jeg gør

Har du evt. et billede af dem bare for spas???

Kenneth

• #15   19. maj Søren kom glad smiley

Kenneth

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#16   19. maj Kom glad med hvad, der er jo ingen problemer ? smiley

• #17   19. maj Jeg kunne bare godt tænke mig at høre Sørens mening om disse ting

Kenneth

• #18   19. maj Det er lidt svært da jeg ikke kender mange Dali højtaler og da slet ikke de nye modeller
    Jeg har haft Dali 2002 (en mindre stander højtaler som blev brugt i værkstedet)
    Dali 18 mk2 samt Dali 40 de 2 højtaler syntes jeg spiller rigtig godt i forhold til prisen og skrev endda at Dali 40 er bland de bedste jeg har hørt " tag det med en grand salt" da der har været en del år hvor jeg har haft et sæt Snell AIII det er efterhånden mange år siden jeg havde B&W hvor jeg har haft Serie 801S3 samt matrix 800 som jeg syntes er gode med de rigtige forstærker sat til.
    Men det er sku svært at huske helt smiley alder trykker nok lidt i den henseende
    Så har jeg haft Revel, Martin Logan elektrostater og hjemmebyg flere slags..

Så jeg er ikke den rigtige at spørge om nymoderne DALI eller B&W men jeg syntes det er påfaldende at flere også helt dyre B&W har målekurver som jeg syntes stikker helt af.

• #19   19. maj Ok fair nok Søren smiley smiley Men skulle det ikke virke lidt underligt at de fleste højttalere i virkeligheden er fejlkonstruerede???

Kenneth

• #20   19. maj Jeg tror da de fleste producenter godt kan spørgsmålet er nok om der er penge i det, husk på os "hifi entusiaster" er der ikke specielt mange af og der bliver nok ikke flere..
    går alle unge ikke rundt med telefonen og høretelefoner ? der er der jo ikke meget hifi entusiasme over.
    Så tror det er vanskelige tider for producenterne.

• #21   19. maj Hmmm ok altvidende hifi hjælpe Søren ha ha lol smiley smiley smiley

• #22   19. maj Jeg er bestemt ikke altvidende, for så var jeg mega millionær og sidst jeg kikkede på kontoen var det altså ikke tilfældet smiley

• #23   19. maj Ikke være ked det var bare for spas smiley smiley smiley

Kenneth

• #24   19. maj Jeg vælger at tro på at problemet med skinger diskant er grundet dårlige optagelser mine dejlige Oberon 9`ere kan simpelthen ikke være fejlkonstruerede og det Queen nummer I want it all kan man høre er elendigt optaget Diana Krall - Temptation derimod er MEGET godt optaget og der er ingen problemer

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#25   19. maj Men du fik da muligheden for at skrive lidt mere smiley

• #26   19. maj Hva nu mand der sker jo ikke en skid herinde alligevel noget skal vi vel snakke om

Kenneth

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#27   19. maj Hvem siger det og hvorfor skal der snakkes om et eller andet ?

• #28   19. maj Øh i dont know forget everything i just said smiley

Synes bare ikke der er noget forkert i at jeg skriver???

Kenneth

• #29   19. maj Thomas vidste ikke du var 87år smiley så må du også kende til det med hukommelsen....og hørelsen smiley

• #30   19. maj Thomas jeg fatter ikke hvad meningen med det du gør er du sletter dine profiler gang på gang og opretter nye med div. Dæknavne??? Kan du fortælle mig hvad meningen er????

Kenneth

• #31   19. maj tænker sandsynligheden for at en 87årig tilmelder sig et hifi forum er meget lille og skulle det ske var det nok ikke med dette profil billede...sandsynligheden for jeg vinder den stor gevinst i eurojackpot er nok på samme højde tænker jeg.

Mon det er slette-mettes søn der er på banen ?

• #32   19. maj Ha ha ROTFL

Kenneth

• #33   19. maj For Mette hun var nede med det smiley smiley smiley

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

• #35   19. maj Hmm en smule mystisk hva? smiley

Kenneth

• #36   20. maj Hej kan se at du har været forbi den ny hifiklubben i sønderborg er det ok nu og vel kigge ind i morgen og se det nogle ny mvh per

• #37   21. maj Jamen det er helt ok Per smiley

Kenneth

• #38   21. maj Hey kom til at tænke på en pudsig lille ting lige når man kommer ind i forretningen så har de stillet Oberon 9`erne med en stol som lytteposition men som sagt det er lige indenfor døren hvorfor gør de det fordi det er det fedeste de har eller hva?

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#39   21. maj Du kunne jo ringe og spørge dem. Men man må da ikke håbe at det er det fedeste de har i butikken

• #40   21. maj Hej igen du skal også huske på at de spille på trægulv elle synes jeg at de spille god ,men han siger at de spille meget bedre i en stor sture ,,,,god lørdag mvh per

• #41   25. maj van den hul clearwater er ikke særlig godt

http://www.worldofhifi.dk/?page=galleries&album=hi-fi_og_elektronik-96_nr-1&img=27941

profilbillede
  • Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#42   25. maj Baserer du det på en test i et hifiblad ?

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#44   25. maj Hvorfor de kabler du linker til og hvorfor nej til mit spørgsmål ?

• #45   25. maj Har selv haft kablet

Kablerne er super gode til prisen, canare 4s11 er super godt, dyb kraftig bass og for meget gode anmeldelser prøv f.eks tharbamar på youtube

https://www.youtube.com/watch?v=snLExbyIJto

https://www.youtube.com/watch?v=cVo8pCO-rX0

Det andet cordial er godt, men det er faktisk det her jeg har

https://www.thomann.de/dk/sommer_cable_sc_meridian_sp260.htm

Den har en bedre kontrol af bassen en canare kablet som kan virke af lidt for meget i bunden

Begge kabler er så tykke at de kan klare alt det strøm trådopretters oberon 9 og denon forstærker kan trække og mere til, bruger de billige audioquest stik til mit sommercable

Evt læs anmeldelserne af sommercable på thomann.de

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#46   25. maj Er det ikke en anelse søgt at anbefale 2 helt forskellige kabler og ikke sige hvorfor ?

Jeg synes Kenneth skal beholde de kabler han har for det lyder jo ganske godt med den rigtige indspilning og så er der vel intet galt med kablerne ?

Hans højttalere dykker til 2 ohm i et lille område og han har max 2 meter fra højttaler til forstærker og der er 2 mm2 fint

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#47   25. maj Jeg er stoppet med at læse anmeldelser (salgstaler)
    Jeg holder mig til at ingen overhovedet kan høre forskel på højttalerkabler der har samme tværsnit og så holder jeg også lidt til at man kan få 8 millioner kroner hvis man kan høre forskel på et kabel til 450,- og et til 45.000,- med samme tværsnit.

At nogle hører dybere, kraftigere bas fordi de har skiftet et kabel til et på omtrent samme tværsnit er med 100% sikkerhed ren indbildning

Indbildning er forhandlernes middel

• #48   25. maj nej det er det ikke, de koster ikke det vilde og lyder godt

Som mange siger der ingen grund til at købe det dyreste kable bare det er tykt nok

Jeg ved ikke om du synes max 160kr for 4 meter + fragt af de kabler jeg anbefaler, er dyrt ?

Men der findes væsenligt dyrere hifi tweaks som nogen gange ikke gir nogen hørbar effekt, så kan han prøve det ene af de 2 kabler jeg anbefaler og så kommer tilbage og fortælle om han kan høre en forskel.

Jeg køber ihvertfald ikke højttalerkabler mere til i nærheden af 100kr meteren, nu har jeg så også 3 forskellige sæt jeg kan skifte med canare 4s11, Sommer Cable SC-Meridian SP260 og QED Silver Anniversary XT

Bi wire kabel, tykt single cable og sølvkabel

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#49   25. maj 160 kr + fragt er direkte hul i hovedet når han har kabler der gør det helt fint.

Hvorfor give penge for noget som intet giver ?

• #50   25. maj Vi ved intet om de gør en forskel da vi ikke har det samme anlæg som han har

Synes da det er mere direkte hul i hovedet at købe kabel til 79kr meteren når kabel til det halve eller endnu billigere gør det lige så godt eller bedre

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#51   25. maj Jo "vi" ved godt om det giver en forskel eller ej, det er der masser af beviser på at de ikke gør. Det kniber lidt med beviserne på at der er en forskel.

Hvis man har kabler på sit anlæg der gør det fint, så er det da direkte dumt at købe andre - uanset pris - når der ingen forskel er.

Du har skiftet diverse ting i dit setup, vel 50 gange og du er endnu ikke stødt på 2 ting der lyder ens - meget pudsigt ikke. Men det er fordi du skifter kablet eller andet og så har din hjerne allerede fået besked på at der bør være en forskel.

Men det skal du ikke være ked af, for sådan er mennesket helt enkelt indrettet og det benytter branchen sig af.
    Der skal skiftet en ting og man hører stoooor forskel, men måneden efter skal der skiftes igen og måneden efter igen osv osv.
    Jeg har oplevet mange personer høre forskel på 3 100% ens signalkabler (på nær farven), man skal bare sige de rigtige ting først, eller få dem til at læse en annonce/anmeldelse eller lignende først og så hører de præcis det de har læst eller blevet fortalt.

Det er nok det du også falder for smiley

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#52   25. maj Prøv lige at hør dette nummer

https://www.youtube.com/watch?v=p549Muj54Qs

• #53   26. maj Man kan jo helt klart konkluder at der er lige så mange meninger som der er kabler, det er jo lidt sjovt at testen giver Clearwater den laveste karakter og jeg syntes det er noget af det bedste jeg har prøvet men vil da også lige sige at jeg ikke har prøvet alverdens kabler.
    Kablerne jeg bruger er ikke valgt efter test men fordi jeg selv syntes de var de bedste af dem jeg har prøvet om der så er placebo indblandet eller ej kommer ikke så nøje da det jo reelt er ret billige kabler til omkring 70kr./meteren og signalkabler til ca. 300kr for et sæt på 1 meter.
    Men jeg er enig i at hvis en anden person bytter rundt så jeg ikke ved hvad der er tilsluttet så tvivler jeg på at jeg kan høre forskel men hørelsen er jo nok heller ikke hvad den har været smiley

• #54   26. maj Ok folkens jeg beholder bare mit clearwater kabel når det kan lyde så fedt med Diana Krall - Temptation så er det nok fint

Kenneth

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 16
    #55   28. maj Har du overvejet at prøve en anden amp på dine højtalere. Vh Michael smiley

• #56   29. maj Nej er glad for min Denon smiley

Kenneth

• Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 14 Emner: 1 Svar: 16
    #57   29. maj Det vil nok rette mere på lyden end dine kabler

• #58   29. maj Michael L har du selv haft VDH Clearwater ?
    Du skriver Nej til at du baser anbefalingerne på test men du henviser til en test som beskriver Clearwater som "dårligt" ??
    Det er faktisk lidt morsomt at læse test af de forskellige kabler, den der får højest karakter MIT som jeg kender også i en noget dyrere udgave er ifg mig et udmærket kabel men hvis du spørger mig så spiller Clearwater dobbelt trukken lige så godt, MEN til en helt anden pris.

• #59   29. maj Det har jeg svaret på, jeg har haft van den hul

• #60   29. maj Ok det har jeg nok overset, men du skrev stadig nej til at du baser anbefalingen på test og samtidig lagde du en test op som netop beskrev kablet som dårligt.
    Men ok det er jo din erfaring og det viser jo bare at der er mange meninger om emnet.

• #61   29. maj Har selv haft dem, synes det lød kedeligt, det ikke kun mig der synes det lyder kedeligt

Der var en tråd på hifi4all om kablet, nogen mente det lød bedre dobbelt lige som med talk 3 kablet

Mine 3 nævnte kabler lyder sku til prisen bedre og når man kun skal have 2x2 meter til max 40kr meteren + fragt, så det lige før man skal prøve bi wiring hvis man har muligheden, man kan bare bruge afisoleret kabel for at gøre det det billigt.

Man kan ikke afvise om noget er bedre eller dårligere før man har prøvet det og ja det er ikke dyrt når man har råd til dali oberon 9 og en stor denon forstærker, så har man råd til at ofte omkring 200-250kr for et sæt af de højttalerkabel jeg har, for at teste om det gør en forskel

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#62   29. maj De der testere i high fidelity er også ret dygtige og med klart bedre hørelse end normalt.
    De kunne f.eks høre at disse ringe blev lagt på gulvet, oven på højttalerne, oven på forstærkeren.
    Det gav et langt større soundstage.

Der er selvfølgelig også den mulighed at de var blevet påvirket af snak. smiley smiley

Og ja, folk skal jo også leve og det koster penge.

https://www.vandenhul.com/product/health-ring/

• #63   29. maj Ja ok det er meget muligt at jeg har råd til at ofre penge på dem smiley

men tager Sørens mening for gode varer desuden så som jeg har sagt 30 gange før så lyder nummeret med Diana Krall - Temptation helt fantastisk og så kan det sgu ikke være et helt dårligt kabel men tak for alle jeres inputs

PS: Ja jeg ved godt jeg er dum det har jeg fundet ud af efterhånden smiley

Kenneth

• Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#64   29. maj tager Sørens mening for gode varer

profilbillede
  • Juice
    Juice Tilmeldt:
    maj 2022

#65   29. maj Hvor langt har du fra forstærker til højttalerne ?

• #66   29. maj https://www.hifigalleri.dk/galleri/35583-musikanlaeg_khcs_setup
    Hej tror måske 1 elle 2 m

• #67   29. maj Jeg har ca. 1-1,5 Meter sådan ca. Ihvertfald

Kenneth

• #69   29. maj Men pudsigt nok så spurgte ham fra Hifiklubben om det samme smiley smiley smiley

Kenneth

• #70   29. maj Per

Du har ret 1-2 Meter det er ihvertfald ikke helt forkert

Kommentér på:
Van den hul the clearwater vs. Audioquest

x