{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Terminering af højttalerkabel
  • #1   2. jan 2022 Det kommer jo an på hvilke spadestik du vil bruge, nogle er jo til lodning og så giver det jo sig selv, kan ikke se krympeflex skulle holde ilt ude fra et kabel så det vil ikke hjælpe på oxidering af kobber.
    er spadestik med skruemontering så vil jeg bare følge vejledningen som sikkert ikke anbefaler lodning på kablerne.


  • #2   2. jan 2022 Jeg havde tænkt på SUPRA CombiCon da man kan skifte til bananstik hvis man hellere vil det en dag.
    Kablet bliver et supra rondo 4x2,5 som er fortinnet.
    Jeg kan købe det termineret men det er jo noget billigere selv at gøre det.
    Da kablet er fortinnet vil det så være fint at ligge lidt tin på enden af det afklippede kabel?


  • #3   2. jan 2022 De der Supra stik er det ikke meningen de skal krimpes på med en tang ?
    ellers kan man vel lodde dem på.

    https://www.youtube.com/watch?v=zeBOIRfQIEc&list=UU3naB4fo3_gBJSm1qVCUq0Q&t=32s


  • #4   2. jan 2022 Der er 2 forskellige, den ene skal klemmes på, den anden tror jeg skal skrues.

  • #5   2. jan 2022 Ok hvis ellers lederne diameter passer til typen med skrue så ville jeg ikke lodde, men omvendt har det nok ikke den store betydning om man først lodder kablet eller ej

  • #6   2. jan 2022 Skal det forståes sådan at det ikke er så vigtigt at kobberet ikke får ilt?
    Det kan være jeg bare bestiller det termineret for 450 ekstra.


  • #7   2. jan 2022 Du vil ikke kunne undgå det alligevel

  • #8   2. jan 2022 Tak så blev jeg så meget klogere smiley
    Men hvis vi nu har 2 kabler, det ene er rent kobber og det andet er fortinnet eller forsølvet osv, er det så det første nævnte der vil oxidere først i en sådan grad at man burde klippe af og afisolere på ny?


  • #9   3. jan 2022 Ja det har du nok ret i, kobber vil oxider med tiden, hvis kablet er fortinnet i forvejen så kan jeg ikke se hvad det vil hjælpe at lodde kablet i enderne, troede heller ikke man brugte tin som belægning på et kabel da tin ikke er en speciel god leder

  • #11   5. jan 2022 Nu er det ikke for at overkomplicere emnet men.
    Den optimale terminering er vel ingen terminering?
    Hvorfor er high end kabler termineret hvis det ikke er den bedste løsning forbindelses messigt?
    Uden at vide det tænkte jeg at hvis du køber 2 ht kabler til fx 10k, har pruducenten termineret dem "ordenligt" så ikke de oxidere og kablet dermed holder længere og at man ikke behøver at afisolere kablet på ny fra tid til anden.


  • #13   5. jan 2022 Nu må vi se, jeg prøver at grave lidt i det.
    Jeg er ved at købe nogle audioquest Gibraltar fra sverige, de mangler stik i forstærker enden så det må jeg lige finde ud af.
    Ja jeg ved det, de er ikke hvide som jeg lovede min kone men jeg får dem til en god pris smiley
    Det kan være jeg skriver en mail til audioquest.


  • #15   5. jan 2022 Futte det skriver han jo at det ikke er ihvertfald som jeg forstår det




    Kenneth


  • #16   5. jan 2022 Der vil jo altid kunne trænge ilt ind mellem leder i et flertrådet kabel så oxidering vil forekomme med tiden.
    Chrimping er hvad jeg har læst skulle være den bedste samling, den med skruer kan sikkert også være ok, men kræver jo så også kablet passer perfekt til formålet.



  • P K
    P K Tilmeldt:
    mar 2006

    Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 8
    #17   6. jan 2022 Jeg bruger dem her.
    Kablet smurt med Silikone olie og derpå krympeflex,
    Yderkappen skrues på ingen problemer her smiley







    profilbillede
Kommentér på:
Terminering af højttalerkabel

Annonce