817 visninger
|
Oprettet:
Forforstærker med "pass through" {{forumTopicSubject}}
Hvad findes der af forforstærker der har funktionen "pass through"
Hvis man i forbindelse med stereo system vil have en surround processor til at sende front højtalernes lyden igennem en stereo forforstærker uden om tone/volume kontrollen.
feb 2020
Følger: 11 Følgere: 142 AV-enheder: 1 Emner: 102 Svar: 1.889
jul 2019
Følger: 14 Følgere: 57 Emner: 29 Svar: 1.822
Den Mark Levinson 380S jeg havde engang havde en funktion de kalder SSP (tror jeg det hed) som var beregnet til at sende surround processorens front højtaler direkte igennem stereo forforstærkeren.
Det er for at få den bedst mulige lyd til stereo ved at undgå surround processoren som forforstærker i stereo systemet.
feb 2020
Følger: 11 Følgere: 142 AV-enheder: 1 Emner: 102 Svar: 1.889
Kenneth
jul 2019
mar 2018
Følger: 6 Følgere: 2 AV-enheder: 1 Svar: 75
når det så er sagt går jeg også ud fra at en surround processor også har en stereo funktion (evt. også med direct/pure direct), ligesom langt de fleste receivere har det, hvor den ikke "piller" ved lyden.
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 33 Emner: 31 Svar: 252
Det jeg spurgte søren om er om man kan få en stereo forforstærker med hdmi arc så jeg kan beholde fordelene ved hdmi arc, en anden løsning er at jeg kan beholde min surround receiver og forbinde den videre til forforstærkeren.
Grunden til en forforstærker er at jeg gerne vil have ren stereo lyd fra en netværksafspiller der ikke er farvet af en surround reciver.
jul 2019
Iden er at man kan bruge en god stereo forforstærker til musikdelen hvor man nok i de fleste tilfælde får bedst lyd på denne måde.
Nedestående er beskrivelsen fra Parasound 2100
https://parasound.com/pdfs/2100Manual.pdf
mar 2018
Jeg ved ikke hvad budgettet lyder på, men Marantz (og sikkert også andre) laver også 2-kanals receivere med hdmi arc, airplay og alle de andre moderne bekvemmeligheder som man sjældent får i en normal forstærker.
maj 2010
mar 2018
Jeg mener også at have set noget lignende fra Yamaha.
https://www.whathifi.com/reviews/marantz-pm7000n
mar 2018
Så får du frit valg på for/effekt forstærker delen af anlægget.
Det giver jo kun mening at bruge hdmi når du vil overføre multikanals lyd.
maj 2010
maj 2010
Hvis en stereo forforstærker havde de to ting ville den være perfekt, men når jeg søger efter det så bliver det som regel en surround processor jeg finder.
mar 2018
På den måde burde du netop undgå alle lydbehandlings kredsløbene i recieveren, så du kan bruge den som forforstærker.
Så får du stadig alle fordelene ved tilslutningerne, og samtidig kraften fra din effektforstærker.
maj 2010
Derforvil jeg gerne have en forforstærker og en netværksafspiller med dac når jeg høre musik.
mar 2018
Har du overvejet at nedgradere tv lyden til en soundbar, evt. med små trådløse baghøjtalere så du får surround effekten som et lille plus?
Så ville du til gengæld være fri til at vælge stereo setuppet, efter hvordan det lyder til musik.
Forforstærker med "pass through"