{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

Forforstærker med "pass through" {{forumTopicSubject}}

Hvad findes der af forforstærker der har funktionen "pass through"

Hvis man i forbindelse med stereo system vil have en surround processor til at sende front højtalernes lyden igennem en stereo forforstærker uden om tone/volume kontrollen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• indkøb 1.000 kr.
  • Reparation af hængsel på en skabslåge 1.320 kr.
  • Græsslåning af flere omgange 3.150 kr.
  • Hjælp til en dryppende vandhane 1.800 kr.
  • Jeg skal skifte fire tændrør på en Audi A4 2.0 TFSI, årgang 2010. 500 kr.
  • Rengøring af sommerhus 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forforstærker med "pass through"
  • #1   8. dec 2021 Jamen kære Søren hvorfor vil du da også have en surround forstærker til at sende lyd igennem en forforstærker???

• #2   8. dec 2021 Jeg vil ikke smiley Emil spurgte, tænker bare spørgsmålet er interessant, selv om jeg kalde altvidende og så meget andet smiley så er surround ikke min stærke side og det er mange år siden jeg rodede med det smiley

Den Mark Levinson 380S jeg havde engang havde en funktion de kalder SSP (tror jeg det hed) som var beregnet til at sende surround processorens front højtaler direkte igennem stereo forforstærkeren.
    Det er for at få den bedst mulige lyd til stereo ved at undgå surround processoren som forforstærker i stereo systemet.

• #3   8. dec 2021 Ok så er jeg med ALT IORDEN

Kenneth

• #5   9. dec 2021 Hvis du sender lyden igennem en surround processor først udfylder den vel rollen som forforstærker, hele pointen med en surround processor er jo at den tager styringen over kanalerne for at skabe surround effekten.
    når det så er sagt går jeg også ud fra at en surround processor også har en stereo funktion (evt. også med direct/pure direct), ligesom langt de fleste receivere har det, hvor den ikke "piller" ved lyden.

• #6   9. dec 2021 Pointen var ikke surround lyd.
    Det jeg spurgte søren om er om man kan få en stereo forforstærker med hdmi arc så jeg kan beholde fordelene ved hdmi arc, en anden løsning er at jeg kan beholde min surround receiver og forbinde den videre til forforstærkeren.

Grunden til en forforstærker er at jeg gerne vil have ren stereo lyd fra en netværksafspiller der ikke er farvet af en surround reciver.

• #7   9. dec 2021 #5 det var surround processoren der skal sende front kanalerne igennem forforstærkeren, uden om volumekontrol altså direkte fra input til output.
    Iden er at man kan bruge en god stereo forforstærker til musikdelen hvor man nok i de fleste tilfælde får bedst lyd på denne måde.

Nedestående er beskrivelsen fra Parasound 2100
    https://parasound.com/pdfs/2100Manual.pdf

profilbillede
  • #8   9. dec 2021 Fair nok, så misforstod jeg måske hvad øvelsen gik ud på.
    Jeg ved ikke hvad budgettet lyder på, men Marantz (og sikkert også andre) laver også 2-kanals receivere med hdmi arc, airplay og alle de andre moderne bekvemmeligheder som man sjældent får i en normal forstærker.

• #9   9. dec 2021 Ja jeg har godt set på marantz nr1200 og er da også fristet men til stereo burde det være bedst med seperat preamp og amp.

• #10   9. dec 2021 Marantz pm7000n får generelt ret gode anmeldelser.
    Jeg mener også at have set noget lignende fra Yamaha.
    https://www.whathifi.com/reviews/marantz-pm7000n

• #11   9. dec 2021 Hvis du alligevel kun har 2 højtalere tilsluttet, hvad så med optisk fra tv`et og en airplay/cromecast modtager til en god ekstern dac?
    Så får du frit valg på for/effekt forstærker delen af anlægget.
    Det giver jo kun mening at bruge hdmi når du vil overføre multikanals lyd.

• #12   9. dec 2021 Ja men med hdmi arc tænder udstyret sammen med tv'et og der er jo en kone der skal kunne betjene mine påfund smiley

• #13   9. dec 2021 I øvrigt behøver det ikke være hverken stereo eller surround receiver jeg kender bare ikke andet udstyr der har hdmi arc in og trigger out.
    Hvis en stereo forforstærker havde de to ting ville den være perfekt, men når jeg søger efter det så bliver det som regel en surround processor jeg finder.

• #14   9. dec 2021 Har du prøvet at sætte din receiver i source direct og sætte dit tv til kun at sende stereo ud.
    På den måde burde du netop undgå alle lydbehandlings kredsløbene i recieveren, så du kan bruge den som forforstærker.
    Så får du stadig alle fordelene ved tilslutningerne, og samtidig kraften fra din effektforstærker.

• #15   9. dec 2021 Ja jeg har den altid på "pure direct" men da stereo ikke har stået højest på listen da den blev designet og prisen taget i betragtning er det ikke den optimale forforstærker til musik.
    Derforvil jeg gerne have en forforstærker og en netværksafspiller med dac når jeg høre musik.

• #16   10. dec 2021 Jeg kan sagtens se dilemmaet, jeg har selv 2 separate anlæg i stuen.
    Har du overvejet at nedgradere tv lyden til en soundbar, evt. med små trådløse baghøjtalere så du får surround effekten som et lille plus?
    Så ville du til gengæld være fri til at vælge stereo setuppet, efter hvordan det lyder til musik.

Kommentér på:
Forforstærker med "pass through"

Annonce