Højtalere Kabler - Kom frisk {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Nu er det hele ved at falde på plads så nu mangler jeg bare detaljerne KABLER
Sagens kerne:
Onkyo TX-NR 616
XTZ - 99.36
XTZ Subwoofer (Ikke bestemt mig om det skal være 10" eller 12")
Jeg er somsagt ny i hifi'ens forunderlige verden men har af flere (blandt andet Hifiklubben og flere brugere i forskellige forumer) at højtalerkabler hver i sær har deres egen karakteristik afhængig af sammensætningen af materialer og man der ved også kan ændre lydens karakteristik via forskellige kabler
Men jeg ved at snakke om kabler er som en slags religion - nogen tror på det andre er skeptiske
Mit sprøgsmål er:
Hvad mener i ?
Hvad vil i anbefale i så fald? (mærke, prisleje)
Kom gerne med jeres egen erfaring
Jeg kunne godt tænke mig at skære noget af toppen af diskanten af på XTZ - 99.36 og få lidt mere detalje og bass i mellem registeret - bassen og der er jeg blevet anbefalet at bi-wire den også smide et lidt dyre/bedre kvalitets kabel med godt punch og vægt på detaljerne til at styre mellem tone og bass og et billigere kobber kabel med mere varme og fyldighed til at styre diskanten det skulle give den ønskede effekt (Udover indstille den på selve højtaleren)
hvad mener i... Kan det lade sig gøre som han har forklaret mig? eller er det mere en myte?
Jeg har flere steder læst at det ikke er målbart og alt det med kabler bare er et salgs trick hvor mod min gamle morfar (Tidligere elektriker værktøjsmager og DIY hifi bygger) påstår at der er stor hørbar forskel.
Derfor meget splittet
Jeg håber vi kan få en sund konstruktiv debat om dette følsomme emne så jeg kan beslutte om det skal være kabler til 35 KR./M eller 150 KR./M
Kom Frisk!
Mvh
Michael
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 2 AV-enheder: 4 Emner: 7 Svar: 126
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 11 Svar: 53
ville det fungere i teorien? eller er det bare spild af penge?
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
jul 2008
Følger: 10 Følgere: 9 AV-enheder: 6 Emner: 10 Svar: 129
mar 2013
feb 2011
Følger: 2 Følgere: 1 AV-enheder: 2 Emner: 49 Svar: 864
kraftiger
mar 2013
feb 2011