{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.063 visninger | Oprettet:

Kenneth C
Kenneth C
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

B&O BEOVOX M70 Højtalere - forstærker, kabler?? {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi-Galleri.

Jeg står i den situation, at jeg har fået et sæt højtalere af min far, nemlig 2 B&O Beovox M70 højtalere 4-8 ohm 70(100) watt.

Jeg ejer intet anlæg eller kabler til sådanne højtalere, og er på ret bar bund i forhold til hvor jeg eventuelt kunne skaffe disse ting??

Så hvis der var nogle flinke mennesker herinde der evt. kunne pege mig i den rigtige retning, ville der blive sat stort pris på det.

Mvh. Kenneth smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere et skab 500 kr.
  • Handyman til små opgave 500 kr.
  • Ophægning af 11 billeder 1.250 kr.
  • Deep Cleaning of Two Bathrooms (Including Mold & Limescale Removal) 1.500 kr.
  • Ophængning af to lamper 700 kr.
  • Få fjernet TV bord 250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  B&O BEOVOX M70 Højtalere - forstærker, kabler??
  • Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    mar 2013

AV-enheder: 1 Svar: 26
    #1   8. mar 2015 Hej Kenneth,

Hvis du vil holde dig til stilen, bør du kigge efter en velholdt BeoMaster 4400 - en af de bedste forstærkere B&O har lavet. B&O benytter sig af DIN stik, så du skal bruge følgende stik til højttaleren:

http://www.av-cables.dk/din-hoejttalerstik-2/din-hoejttaler-hun-stik-fleksibel.html

Hvis du finder dig en B&O forstærker til dem, skal du tilsvarende bruge følgende stik:

http://www.av-cables.dk/din-hoejttalerstik-2/din-hoejttaler-stik-fleksibel.html

Hvad kabler angår, kan du roligt benytte dig af et standard højttalerkabel. Følgende burde passe til stikkene:

http://www.av-cables.dk/Standard-hoejttalerkabel/hoejttalerkabel-2x0-75mm2-pris-pr-meter.html

Du skal dog være opmærksom på, at udstyr som dette efter 40 år på bagen efterhånden trænger til et eftersyn. Højttalerne vil nok have godt at et nyt sæt elektrolytter og magneterne på phase link enhederne kan forskubbe sig og dermed fastlåse membranen, så dem bør man lime fast med tokomponent epoxy. En BeoMaster 4400 vil ligeledes nok trænge til nye elektrolytter samt trimmere i udgangstrinnet med efterfølgende justering. Det lyder umiddelbart ret omfattende, og det er det også, hvis man ikke har forstand på det, så du skal evt. alliere dig med fagfolk til renoveringen. Du vil dog stå tilbage med et anlæg, der lydmæssigt kan måle sig med meget af det nyere hifi-udstyr - og det til en meget lavere pris.

Mvh. Dennis

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    mar 2015

#2   9. mar 2015 Hej Dennis!
    Og tak for henvendelsen!

Min far var i stand til at grave nogle gamle DIN-stik frem fra nogle kasser i garagen, så dem skulle der gerne være styr på.

Men hvis nu jeg vælger at bryde stilen og søge efter en lidt nyere forstærker til højtalerne, hvad skal jeg så lede efter? Og hvilke kabler skal jeg så have fat i? Og kan du evt. anbefale en forstærker?? smiley

mvh. Kenneth

• Dennis
    Dennis Tilmeldt:
    mar 2013

AV-enheder: 1 Svar: 26
    #3   9. mar 2015 Hej Kenneth,

Jeg har ikke rigtigt forstand på andet end B&O, så jeg kan desværre ikke komme med et bud på en non-B&O forstærker, hvis det er der, vi skal henad. Men du må nok specificere lidt, så de andre brugere evt. kan komme med bud på non-B&O forstærkere (budget, nyt eller brugt osv.).

Du kan benytte kablerne jeg linkede til ovenfor, uanset hvilken forstærker du vælger. I den ene ende af kablet skal der så sidde et DIN højttaler hun stik, som skal gå til højttaleren, og i den anden ende kommer det så an på, hvilken forstærker du finder. Nogle forstærkere har udgange til bananstik, andre har klemterminaler og nogle har noget helt tredje, så det er nok noget af det sidste, du får på plads.

Mvh. Dennis smiley

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    mar 2015

#4   9. mar 2015 Ja okay, jamen jeg takker for inputtet smiley

Budget på evt. forstærker ville nok ligge på omkring 1000-1500 kr. gerne brugt, men hvis en ny kunne findes til den pris ville jeg heller ikke klage smiley

• #5   9. mar 2015 Jeg selv synes f.eks at det gamle NAD, Proton, Technics og Pioneer lyder godt sammen med Beovox højtalere. Men skal du købe kabel til at sætte på de DIN-stik, så tag lige et af dem med i butikken. Er de for tykke kan det godt være lidt svært at få stikket på kablet.
    Men nu har jeg så også en svaghed for de ældre forstærkere, frem for de nye smiley

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    mar 2015

#6   9. mar 2015 Ville sådan en fætter her evt. kunne spille disse 2 højtalere op? smiley
    Og hvilke stik skulle jeg i så fald skaffe til dem? smiley

https://www.hifiklubben.dk/stereo/forstarkere/cambridge-audio-topaz-am5-forstarker/

- På forhånd tak smiley

• #7   12. mar 2015 Det ville da spille. Men ikke kunne spille højt.

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 209
    #8   12. mar 2015 Mht. kabler og nyere forstærker, kan du bare klippe stikket i forstærker-enden af og smide de to bare ledninger i forstærkeren.

• Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    mar 2015

#9   13. mar 2015 Hvilken forstærker skulle jeg evt. investere i for at kunne få dem til at spille højt og ordentligt?? smiley

• #10   14. mar 2015 Jeg ville gå efter noget Nad eller Denon. Har selv rigtig gode erfaringer med Denon.

• Niels Jørgen O
    Niels Jørgen O Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #11   6. jan 2016 Hej Kenneth køb dig en beomaster 7000 spiller fedt nem betjening fed fjernbetjening også så har du god forstærker og du kan tilslutte alt airplay og cd og gl grammofon hvis det er dig venlig hilsen Niels

• Niels Jørgen O
    Niels Jørgen O Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #12   6. jan 2016 Haha kan se det er langt tid siden

Kommentér på:
B&O BEOVOX M70 Højtalere - forstærker, kabler??

Annonce