{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ohm
  • #1   26. jan 2013 Der er ikke noget der hedder "x ohm forstærker".
    Det er højttalerne som bestemmer hvilken impedans (ohm) forstærkeren arbejder i.

    Du kan så have en forstærker hvor de anbefaler fx min. 8ohm.
    Uden at vide hvilken forstærker du har, så vil jeg sige du sagtens kan tilslutte dine højttalere


  • #2   26. jan 2013 jeg har en sony DH-STR 500
    og der står kun 8 ohm nemlig smiley


  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 94
    #3   26. jan 2013 der er egentlig ikke noget der hedder en 6 ohms højttaler, impedansen af en højttaler varierer meget med frekvensen, se evt en impedanskurve, den kan f eks svinge mellem 5 ohm og 50 ohm

    for en typisk 8 ohms højttaler vil den laveste impedans være omkring 5 ohm

    producenter af forstærkere opgiver normalt en laveste anbefalet højttalerimpedans og det er det du mener når du skriver en 8 ohms forstærker

    jeg vil også tro du kan tilslutte en 6 ohms højttaler uden problemer og det værste der kan ske er nok at forstærkeren slår fra ved meget høje effekter

    det er fordi det er strømmen der bergrænser og med en 6 ohms højttaler nås max strømmen ved lidt lavere effekt end ved en 8 ohms højttaler


  • #4   26. jan 2013 Dog er Rune ikke helt ved siden af, for forstærkere har altså også et minimum de kan arbejde i.

    Rune hvis din forstærker siger lavest 8 ohm så ville jeg være påpasselig, men jeg kan forestille min at du ikke vil få problemer som Karsten også siger. .

    Find en datablad for forstærkeren og se hvad den kan trække af ohmske værdier.


  • #5   26. jan 2013 Okay, tak allesammen for hjælpen.
    så blev jeg da lidt klogere smiley


  • Karsten M
    Karsten M Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Svar: 94
    #6   27. jan 2013 ct, sikke en lang historie og en lang gang sludder

    du tror at en højere impedans er det samme som flere kg på ryggen smiley

    der er ingen sammenhæng mellem impedansen af en højttaler og vægt på ryggen,

    "I højttalere er impedansen "konstant" (det er en ikke-lineær kurve, men den forandrer sig aldrig)"

    giver i sig selv ingen mening og den er alt andet end konstant da den varierer meget f eks fra 5 ohm til 50 ohm ved forskellige frekvenser

    du skriver at en højttalere med højere impedans er sværere at trække for forstærkeren, det er lige omvendt

    jeg må undre mig over at man vil give andre råd når man intet har fattet selv


Kommentér på:
Ohm

Annonce