{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ohm
  • #1   13. feb 2011 hvis du ikke ved hvad ohm er, så skal du slet ikke rode dig ud i hifi...

    du kan læse om det på nettet...


  • #2   13. feb 2011 ohm er basis viden omkring hifi, ligesom Watt, Strøm og Spænding...

  • #3   13. feb 2011 jamen der er fordi jeg en to jbl der køre 8ohm og min forstæker køre 6 gør der noget

  • #4   13. feb 2011 din forstærker kører ikke noget fast...

    din forstærker kan sikkert gå ned i 4 ohm... altså højtalerne har fast modstand (ohm), forstærkeren kan levere en vis effekt og dæmpningsfaktor ved en bestemt modstand (ohm)...

    jo lavere modstand, jo flere watt, men jo lavere dæmpningsfaktor... jo lavere dæmpningsfaktor betyder i store træk dårligere lydkvalitet...

    men at dine JBL'er er på 8 ohm gør bare at forstærkeren ikke smider så mange Watt ud til dem som den ville gøre hvis den var i 6 ohm eller 4 ohm... dæmpnigsfaktoren er derimod højere...


  • #5   13. feb 2011 Du kan godt bruge de JBL, din forstærker kører ikke 6 ohm : )



  • #6   13. feb 2011 Mikkel P

    Du tager nu lidt fejl i din udtalelse "altså højtalerne har fast modstand (ohm)".
    Det har de netop ikke - deres modstand ændres hele tiden, alt afhængig af hvad de skal foretage sig smiley


  • #7   13. feb 2011 Casper T:
    det har du ret i... men siden Nikolaj ikke rigtig ved hvad Ohm er, synes jeg vi skal holde den simpel... smiley

    men ja, impedansen ændres konstant, alt afhængig af kabinettet enheden sidder i og hvilken frekvens der bliver spillet...


  • #8   13. feb 2011 Mang tak


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #9   14. feb 2011 "Mikkel P

    hvis du ikke ved hvad ohm er, så skal du slet ikke rode dig ud i hifi..."

    Det var noget af en udtalelse...:-)

    Altså jeg har sq heller ikke den store forstand på hvad ohm er. Eller hvordan man ved om en forstærker er strømstærk, og hvordan man måler watt i en forstærker.

    Jeg har haft Hifi i 10 - 15 år nu, og det går nu altså fint. Jeg har haft meget forskelligt, og plejer at lytte mig frem..

    tror nu nok jeg ved hvad du mener. At man skal sætte sig lidt ind i tingene, inden man bevæger sig ud i det. Men det er jo også det han er i gang med...:-)

    Casper C.


  • #10   14. feb 2011 Casper C:
    han virker som om han ingen ide har om hvad Ohm er... smiley og så er det svært at sætte sig ordentligt ind i tingene og ha teorien på plads...



    Jeppe S:
    det var også i store træk... det er ikke så nemt, men i store træk...


Kommentér på:
ohm

Annonce