{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Kenneth C
Kenneth C
Online Tilmeldt:
2. feb 2020
Følger: 1 Følgere: 54 Emner: 39 Svar: 880

Verdens bedste indspilning {{forumTopicSubject}}

Hey! smiley

Kan i ikke give mig et nummer der er verdens bedste indspilning???

Synes bare jeg burde kunne spille højere uden at det bliver skingert men det er jo nok fordi noget af det jeg spiller er dårligt optaget
Altså de kalder mine højttalere for true high end måske er det derfor at det der ikke er godt indspillet ikke er til at holde ud at høre på

Kenneth

Kommentarer på:  Verdens bedste indspilning
  • #1   17. apr Hmm Verdes bedste indspilning, der findes en del gode indspilninger som er i øverste kategori og vil mene at du har fået nogle stykker forslået i en anden tråd.. Kan ikke lige huske hvor "alderen trykker nok lidt" men i aften vil jeg da lige smide et par forslag..

At dine Dali skulle være High End er nok lige at tage munden lidt for fuld, hvis du spørger mig ad, Jeg definer High End med hvad et givent firma (Dali) kan lave (altså det ypperste og ikke en højtaler i middelklassen)

• #2   17. apr Ok godt såååååå smiley

L.O.V.E conquers all smiley

Kenneth

• #3   17. apr Det må gerne også være noget med fed bas

bas er fedt smiley smiley smiley

• #4   17. apr Her er et bud på en af de bedste indspilninger
    https://en.wikipedia.org/wiki/Friday_Night_in_San_Francisco
    Så er der Jazz at the Pawnshop
    Hvis vi skulle tage 13 skalaen i brug så ville jeg vurder de er til 13.

Kenneth du kan ikke få i både i pose og i sæk smiley

• #5   17. apr Jamen kan man da sige at et band er godt optaget altså jeg mener alt det de har lavet der er vel forskel på de forskellige numre???

• #6   17. apr Jazz at the pawnshop er det et band eller???

• #7   17. apr Nå nu er jeg med tror jeg begge dine forslag er med Various artists????

Og jazz at the pawnshop er et album med føromtalte band?

• #8   17. apr Eller Jazz at the pawnshop er med Arne Domnèrus jeg fandt et 30th anniversary album der hedder jazz at the pawnshop men jeg kan godt høre det er godt indspillet der er ikke noget skingert over det så jeg tror som vi før har konkluderet så er det jeg synes er skingert dårligt indspillet

• #9   17. apr Så mangler jeg bare noget med en kælderdyb bas som er godt indspillet

Tøhø

Kenneth

• #10   17. apr https://www.youtube.com/watch?v=Ucmo6hDZRSY
    Hej kan den brug

• #11   18. apr Klassisk Ravel Boleo smiley https://www.youtube.com/watch?v=Q4wb11w0ZHQ
    Men find den på Tidal i master kvalitet.

Kælder dyb bas så skal du jo have orgel for en stor trommer går jo ikke kælder dyb.

• #12   18. apr Ja ok ved godt jeg sagde kælder dyb bas men jeg tror den går så langt ned så mine højttalere ikke kan gengive det

Men ok folkens så bare noget med noget fed bas som er godt indspillet KOM GLAD

Kenneth

• #13   18. apr Nu lyder overskriften jo "Verdens bedste indspilning" og ikke super bas til Kenneth smiley

• #14   18. apr He he ok Søren men kan vi evt. få noget fed bas som er godt indspillet presset ind mellem linjerne? smiley smiley smiley

• #15   18. apr Hmm stakkels dine naboer smiley Jeg kender ikke (husker) noget specielt, hvor bas er i fokus som sådan. hvad med Pink Floyd ?

• #16   18. apr https://www.youtube.com/watch?v=El4AEHR1ANw
    Blæs hjerne ud smiley men det kræver en 150" projektor og super lyd system.. HUSK total mørke i rummet når du ser og fyre op under den og en stiv whisky eller rom gør underværker.
    Den findes i forskellige versioner og flere er gode den fra Pulse albummet er også god.

• #17   18. apr og ikke forglemme https://www.youtube.com/watch?v=XAeqBJ7WGa4

• #18   18. apr så Kenneth så kan du godt smide hæmningerne og danse nøgen rundt smiley smiley
    https://open.spotify.com/artist/1fZpYWNWdL5Z3wrDtISFUH

Shaky gravers, unknown Legend

• #19   21. apr Hey Søren min ven smiley så er Oberon 9`erne vidst ved at være spillet til skulle jeg mene Diana Krall med Temptation lyder bare skide godt på dem det er et vildt fedt nummer men hva så Søren har du fået noget Sønderjydsk kagebord for nylig????

• #20   21. apr Nej så fint er det ikke i de midtjyske, her må vi jo nøjes...
    Det lyder sku da godt de er ved at være spillet til, Diana Krall har også plader som er helt i top hvad lyd kvalitet angår så det skulle meget gerne lyde super godt.

Jeg er ved at lægge sidste hånd på byggeriet (gildesalen) så inden alt for længe så smider jeg lige et par billeder op, men mangler lide at få slebet gulvet og malet den.

• #21   21. apr Ok det lyder godt Søren med gildesalen jeg har lige fået lækker Hamburgerryg og kålpølser kartofler grøntsager og sovs og det var sgu sovs for den var da tyk ha ha smiley smiley jeg er sgu gået hen og blevet meget glad for mad med årene kålpølser er jo en Sønderjydsk tradition men det vil ikke sige at der er kål i det troede jeg nemlig men det hedder kålpølser fordi man ofte får det til kål f.eks grønlangkål det er vidst også Sønderjydsk tradition

Noget andet er at vi havde jo påskefrokost for lidt siden og der fik vi blandt andet selvfølgelig solæg jeg ved ikke om du har hørt om det men det er altså æg der er kogt i 40min så knækker man skallen på dem og så bliver de lagt i saltlage en uge og når man så serverer dem så skærer man dem over så de er halve så tager man blommen op og putter sennep tabasco hvidvinseddike og olivenolie i og lægger blommen tilbage så der er plads til godterne og jeg elsker dem det er virkelig en delikatesse efter min mening det er vidst for syvende og sidst også en Sønderjydsk tradition

• #22   21. apr muddy waters folk singer

• #23   21. apr Imponerende kvalitet har lige hørt hele albummet i Master kvalitet det lyder fedt er godt optaget og er et klasse album tak for det Michael smiley

Kenneth

• #24   21. apr Prøv Eva Cassidy Live at blues alley

profilbillede
  • #25   21. apr John lee hooker the healer

profilbillede
  • #26   22. apr #22 og den originale fra 1964 er den bedste, den nye såkaldte Remastered edition, er som det er så tit et skridt tilbage i kvalitet.

• #27   22. apr #26

Har bare en nyere version, nogen original plader er bare så dyre b.la steppeulvene hip som man bør have i samling lige som kim larsen's værsgo

• #28   22. apr Det er ihvertfald også godt indspillet/optaget det i har foreslået tak for det

• #29   22. apr Nummeret Fields of gold af Eva Cassidy er jeg lidt vild med Sting har også lavet den noget andet er at Eva Cassidy ser pisse godt ud he he smiley smiley

• #30   22. apr Spirit & The Blues - Eric Bibb & Needed Time er også en super god indspilning

Mighty Sam Mcclain vil fremhæve fgl albums alle med god lyd
    Give it up to love fra 1992
    Keep on movin fra 1995
    Journey fra 1998

DVD
    Her kan jeg anbefale Bee Gees, One night only fra 1997 som er en super koncert og med god lyd.

#27 bare det ikke er Remastet så er det fint nok.

• #31   22. apr https://tidal.com/album/622401
    Once upon a time in the west

• #32   22. apr Stochfish records gør ret meget ud af deres mastering osv.
    Tror også de fleste udgivelser er på 180gr. vinyl.

• #33   22. apr Hejsa

Med hensyn til at det lyder skingert, kan være fordi at din forstærker ikke er strøm stærk nok. Eller at du bruger forsølvet kabler. Eller at dine højtalere, og forstærkere ikke passer sammen. Det kan også være for tynd diameter på dine højtalere kabler.
    Alle de ting jeg nævner her, er noget jeg selv har haft store problemer med, og testet i stor stil.
    Jeg kunne godt tænke mig at prøve med en mere strøm stærk forstærker på mine røde baroner.

Vil da også liiige give et par bud på noget musik der er på min playliste.
    Prøv Trentemøller - Moan feks. Den går ret dybt.

Ellers har jeg en LP med Depeche Mode, og på den er der en sang der hedder Happiest Girl. Den går så dybt at alt rasler herhjemme, og der kommer små bølger i mit akvarie. smiley .

Ellers er der på Spotify
    Yellow Claw - DJ turn it up
    Sash - Lichter aus
    Dualhead - Ameno (Remix)
    Clemens - Flammende Oprør
    L.O.C - Fellatio - XxxCouture
    Storm -Time to burn
    Michael Jackson- Liberien Girl
    Adamski, Seal - Killer
    Sugarbabes - Stronger

Og mange mange flere. Har masser af andre fede nummer man kan bruge.

Sæt i gang.... smiley Hvor mange timers tilspilning er du oppe på Kenneth?

• #34   22. apr Øh hvor mange timer det ved jeg sgu ikke ihvertfald 100 tror jeg har spillet ret meget radio på dem men tror ikke at det er fordi forstærkeren ikke er strømstærk nok og endnu engang må vi have Søren på banen men det er en Denon PMA S10 II og den skulle vidst være ret strømstærk og kablerne er også ret tykke (Jeg er blond igen) men det er Van den hul som Søren også snakker om the clearwater hedder de vidst

• #35   22. apr Nu hvor der bliver snakket om L.O.C. så kan jeg huske da det legendariske album XXX Couture og Melankolia kom så var jeg oppe i den lokale pladebiks (musik eksperten) og købe det så spurgte jeg ekspedienten om de havde solgt mange af dem så sagde hun vi har solgt 1 i sekundet musik eksperten er jo en kæde

• #36   22. apr Men musik på min playliste???

Fragma - Memory (Klaas radiomix)

2pac - California love

Emma Nicoline - Står lige her

Axel Rudi Pell - Forever angel

Madonna - La isla bonita

Linda Ronstadt Aaron Neville - Dont know much (Feat. Aaron Neville)

Carl Emil Petersen - Amager forbrænding

Det er nogle af de nyeste numre jeg har tilføjet i Tidal jeg har en meget bred musiksmag

Håber i kan bruge noget af det

Kenneth

• #37   22. apr Og så er der jo klassikeren over dem alle nemlig Sandra - Maria Magdalena den hørte jeg meget en overgang samt mange andre af hendes numre og så hørte jeg Europe Nirvana Guns n roses Metallica blandt meget andet

Sandra - 18 Greatest hits (Album) der er mange gode numre på

• #38   22. apr Kenneth nu er jeg jo ikke en altvidne hifi guru smiley
    Jeg kender ikke dine højtaler og din forstærker har jeg hørt for en del år tilbage og kan ikke huske hvordan den spillede, Denon har aldrig været øverst på min ønskeliste (jeg har nok hørt og haft de forkerte modeller)

Men kikker man nærmer på specifikationer og på dens opbygning samt komponent valg så er den i den gode klasse og skal nok kunne styre dine Dali (men der er jo altid noget der er bedre - ikke?)
    Dit allerstørste problem hvad angår lyd, det er du jo godt klar over hvad skyldes ikke ?
    Der er helt klart dit rum og mulig opstilling altså akustikken.

• #39   22. apr Ja ok Søren men jeg magter ikke at lave om på opstilling og akustik det bliver ikke meget bedre synes det er lidt overkill. Desuden så lyder meget af det i har foreslået som gode indspilninger godt nok og der er ingen problemer

• #40   22. apr Siger heller ikke du skal lave om, der er mange hifi entusiaster hvor netop (konen), akustik og opstilling er deres største problem.
    Der hvor jeg vil hen er bare at sige at om man så smider det bedst lydende hifi grej ind i et rum der er akustisk dårlig så er slut resultatet også dårligt.
    Dine højtaler ville med garanti lyde helt anderledes i et godt rum.

• #41   22. apr ja ok Søren det kan selvfølgelig være smiley

• 1234
    1234 Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Svar: 2
    #42   22. apr Gode indspilninger. Tidal master, hvis du kan.

Carl Orff - Carmina Burana: O Fortuna
    Pink Floyd - Money
    Tool - Invincibel
    Tool - Culling Voices
    David Guetta fest Sia - Titanium
    The White Stripes - Steven Nation Army

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #43   22. apr Det her nummer er SUPER lækkert produceret, indspillet i ypperste kvalitet, og har hele frekvensspektret med.

Det er referencetrack for mange af de dygtigste lydteknikere.

Chris Jones - No Sanctuary Here

https://tidal.com/track/109597132

Spotify:
    https://open.spotify.com/track/3hY8OJgng110JLV0Xl5W6w?si=Az-c5xS5TxOyb0r8gqEj6g&utm_source=copy-link

Men den bedste lyd køber man som download i FLAC 24/44.1 eller på LP her:
    https://sfrshop.de/epages/8bc55054-7644-4582-abe9-aacc9769e6d3.mobile/en_GB/?ObjectPath=/Shops/8bc55054-7644-4582-abe9-aacc9769e6d3/Products/SFR357.2027.0&Locale=en_GB

• Martin J
    Martin J Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 6
    #44   22. apr Blog:
    "Test tracks: Stereo – Bass"
    https://www.tonmeister.ca/wordpress/stereo-recordings-bass/

• Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #45   23. apr Prøv Michael Jackson
    2000 watt eller Wolt tror jeg det hedder
    god kval og masser af bass

• #46   25. apr Nu har du selv nævnt metallica.
    Black albummet er nu også godt indspillet.
    Ellers prøv med david gilmour i pompeii 2016 sorrow.
    God aften

• #47   25. apr

profilbillede
  • #48   29. apr Hey!

Har fundet ud af noget FORDI vi har en computer nede i stuen med nogle af de der typiske discount Logitech højttalere og en subwoofer og på de højttalere er det også skingert når det ikke er godt optaget så det er ikke mit anlæg der er noget galt med det frygtede jeg

And now all we have to do is to rediscover fire (Eller sådan noget)

Kenneth

• #49   29. apr Men jeg synes nu at du er en altvidende hifiguru sagde grislingen til Peter Plys

Men andre ord SØREN jeg synes du er MEGET klog nogle ved lidt om meget andre ved meget om lidt og Søren lille skat du er vidst en af dem der ved meget om lidt (Tror jeg nok)

• #50   29. apr Takker for de fine ord, Jeg har gået op i HiFi i over 40år så lidt vej jeg da smiley men der er jo også delte meninger om en hel del så der er jeg jo ikke altid enig med andre.
    Det med indspilninger og deres kvalitet så var det netop grunden til at jeg skippede mit High end Mark Levinson anlæg, gode indspilninger lød super duper dårlige (almindelige) lød elendig og gad ikke et anlæg skulle bestemme hvilke musik jeg ville lytte til.

• #51   29. apr Nej ok fair nok Søren min skat L.O.V.E Conquers all smiley

• #52   4. maj https://www.youtube.com/watch?v=yOJsjyq_GsE så er der bass.

Kommentér på:
Verdens bedste indspilning

x