{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
726 visninger | Oprettet:

Hvilke Forstærker? {{forumTopicSubject}}

Hey Gents and Ladies.

Jeg overvejer en NAD stereo forstærker, brugt eller ej!
Den skal drive mine Jamo C407
Den skal kunne trække dem fuldt ud!
Frequency Range (Hz) 35 - 20,000
Impedance (Ohm) 6
Midrange (mm/in) 165 / 6½
Overall dimensions (mm/in, HxWxD) 1112 x 209 x 365 / 43.8 x 8.2 x 14.4
Power (W, long/short term) 150 / 220
Product dimensions (mm/in, HxWxD) 1082 x 209 x 365 / 42.6 x 8.2 x 14.4
Sensitivity (dB, 2.8V/1m) 90
System Type 3-way bass-reflex
Tweeter (mm/in) 25 / 1 DTT
Weight (kg/lb) 25.8 / 56.8
Woofer (mm/in) 2 x 165 / 6½

http://www.qualifi.com.au/~rightlef/index.php?page=shop.product_details&flypage=vmj_genx_SR.tpl&product_id=11507&category_id=153&option=com_virtuemart&Itemid=242

Tak på forhånd.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilke Forstærker?
  • #1   11. jun 2012 Har du de 8000 kan du jo nemt købe nad´en med 150watt i hifiklubben.
    modellen mindre på 80watt burde osse kunne klare de højtalere uden problemer.

• #2   11. jun 2012 Køb en forforstærker og en nad 218 eller 216 hvis der skal spares, det kan klares samlet for omkring 4k brugt

• #3   11. jun 2012 ja eller nad 1300 og 2600 kan man tit få til omkring 3000 sammen. hvis du ikke har noget imod lidt ældre med færre indgange på forforstærkeren.

• #4   11. jun 2012 Bare lad være med at købe noget af deres surround grej, så kan du nok trække dem ret godt, selv med de aller mindste i NADs program.
    Men selvfølgelig, med en følsomhed på 90dB. (89dB står der også nogle steder på nettet) så ville det jo være optimalt med en del power i baghånden.

• #5   11. jun 2012 Jeg undrer mig over hvorfor folk herinde altid foreslår nad. Mere kedelig lyd skal man da lede længe efter.
    Der er så meget andet godt derude end hifiklubbens produkter.
    Hvad er dit budget på?

• #7   11. jun 2012 ICE-DIY ; jeg undre mig over, at du undre dig over, at folk forslår NAD forstærkere, når tråd opretter netop skriver, at han overvejer en NAD forstærker.
    Sådan er der jo så meget, at undre sig over..............

• #8   12. jun 2012 Det nok fordi han ikke kender til andet skal du se. Folk foreslår 9 ud af 10 gange : NAD, Cervin vega, b&w eller dali eller andre mærker fra Hifiklubben. Der findes langt bedre alternativer i prisklassen. Som også er en del mere musikalske.
    Den erfaring har jeg gjort mig for længst. Derfor jeg skriver min mening!

• #9   12. jun 2012 9 ud af 10 gange, det kan jeg ikke genkende, synes lige så ofte der kommer forslag som Harman Kardon, Marantz og Onkyo, når der snakkes forstærkere.. Men i en tråd om NAD forstærkere, er det vel meget naturligt, at der kommer forslag, om netop det tråden handler om.

• #10   12. jun 2012 Jeg prøver lige igen: Det er vel tilladt at foreslå et bedre alternativ, hvis manden ikke har stiftet bekendskab med andre mærker. Her tænker jeg ikke H/K osv. men mere "ukendte" mærker som fx Advance acoustic, Cayin , CAV osv. Det er mærker der giver noget for pengene. Samt langt mere strømstyrke end NAD modeller i samme prisklasse.

• Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #11   13. jun 2012 Der er også XTZ A100D3. Den kan sikkert findes til 3500 brugt. Eller som ICE DIY siger. Så får Cayin lige som xtz ros for at være value for money.

(link fjernet)

http://www.hifi4all.dk/content/templates/anmeldelser.asp?articleid=38&zoneid=3

Men hvis det skal være NAD så ville jeg foreslå en forforstærker og en effekt. som f.eks NAD 208 218 216.

• #12   13. jun 2012 Begge gode muligheder du byder ind med Casper. Specielt Cayin 252b er super fed.

• #13   13. jun 2012 ICE - DIY ; mht din kommentar (kl. 22.03).
    Jeg ved ikke hvorfor du skriver " Jeg prøver lige igen..." det giver jo ingen mening, og er noget direkte vrøvl, da du jo netop ikke kom med forslag om alternative forstærkere, i dit tidligere indlæg, men bare brokkede dig.
    Selvfølgelig er det ok, at komme med forslag til andre forstærkere, det er der ingen der har sagt det ikke er.

At et mærke som Advance Acoustic, skulle give mere for pengene end NAD, er jeg direkte uenig i, CAV og Cain kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har noget brugbart kendskab til de 2 mærker.

• #14   13. jun 2012 Nå du bliver da ved med at ordkløve. Jeg foreslog ham først at kigge efter andre produkter. Dernæst kom jeg med et par konkrete foreslag til hvilke det kunne være. Dvs "jeg lige prøvede igen".
    Kom med noget brugbart input til Mikkel F, i stedet for at komme med kommentare til noget du tydeligvis ikke har styr på. Den gætteleg får han jo ikke meget ud af.

Din kommentar til Advance Acoustic, vidner jo bare om din manglende indsigt i de forskellige produkter fra dem. For de er LANGT stærkere og mere musikalske. Her taler jeg af erfaring!

• #15   13. jun 2012 Jeg ordkløver bestemt ikke, men det er vel nok for meget forlangt, at du skal læse dine egne (2) første kommentarer igen, hvor er de konkrete forslag fra dig ?

Kan godt se jeg ikke har styr på noget - men det har du, ja jeg tror faktisk du er den eneste herinde, som har styr på noget. Udover dine problemer, med at læse dine egne indlæg, naturligvis.

Godt du er super glad for Advance Acoustic, jeg er ikke, så hellere NAD.

• Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

#16   14. jun 2012 Altså meninger om lyd kan man ikke diskutere, da det er individuel.

ICE DIY: Jeg har desværre ikke hørt Cayin 252b, men jeg har hørt 323b. Min næste forstærker bliver 252b. Jeg skal bare lige have prøvet lidt flere højtalere af på min XTZ.

Efter min mening spiller det NAD jeg har hørt, kedeligt.

Hvis det skal være fra HIFIKlubben så ville jeg måske kigge på Cambridge. Selvom jeg ikke har hørt det ret meget.

• #17   14. jun 2012 Casper C, man kan godt diskutere det, men ja lyd og alt andet, er jo i sidste ende altid et spørgsmål om personlig smag.

Mht. forstærkere så kan jeg godt anbefale NAD 218, en velspillende forstærker, med masser af "muskler". Eftersom HFK i sin tid solgte rigtig mange af den, er det ikke svær at finde en brugt.

• Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

#18   14. jun 2012 Kent N: vi er da enige om at det sagtens kan diskuteres. Jeg håbede bare på at jeg kunne stoppe diskussionen inden det blev til mudderkastning.

Jeg har ikke hørt 218 men jeg har hørt 216. 216 trækker fint et sæt Dali 909. Men jeg havde da valgt den største model i den serie hvis det er:-)

• Thomas K
    Thomas K Tilmeldt:
    jun 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #19   14. jun 2012 Jeg har en NAD 319 tilsalg hvis det er. har brugt den til mine 909

• #20   15. jun 2012 Casper du vil ikke fortryde en 252b. Som største delen af Cayins forstærkere, giver den virkelig meget for pengene. Kæmpe spring fra int. Nad forstærkere i samme prisklasse.

Lydklang er jo altid smag og behag. Men som vi begge har oplevet levere Nad forstærkene ikke ligefrem nogen lydoplevelse.

Kommentér på:
Hvilke Forstærker?

Annonce