{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.067 visninger | Oprettet:

morten o
morten o
Tilmeldt:
26. maj 2007
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25

hvilke bundkasser/forstærker {{forumTopicSubject}}

hey hifigalleri
skal have nogle nye bund kasser så har kigget på nogle
cerwin vega ts42 og en t-amp 3000 proline forstærker
er det et godt match eller ville i foreslå noget andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvilke bundkasser/forstærker
  • #1   26. jan 2012 Jeg ville ikke tage noget af det der....

    Kig på markedet på djz.dk det er en masse godt !

    Den.grund til jeg ikke ville tage noget af det der er at proline maskinen tror jeg ikke er fandens fed igen.. Og de cv kasser er ikke det værd tror jeg ikke.. Hvad er prisen på dem ?


  • #2   26. jan 2012 Jeg har hørt Cv kasser i aktion og de spiller faktisk ret fedt, men hvor vidt den t-amp er god ved jeg ikke kender ikke til den.


  • #3   26. jan 2012 Jeg har hørt en del Thomann forstærkere og de er lidt sløve i betrækket syntes jeg når de skal lave noget seriøst!

  • #4   27. jan 2012 Jacob: havde du ikke selv købt overnævnte forstærker?

  • #5   27. jan 2012 Jacob hvor bevidst er du om de forskellige ting?
    Synes snart du kender til en mappe forskelligt udstyr smiley

    Martin: ønsker du nyt eller er det lige medvirke?


  • #6   27. jan 2012 Nej jeg købte den ikke og gør ikke...

    Og man kommer til at kende til det man lytter til og får et indtryk af det smiley og det er ved at være en del efterhånden!


  • #7   27. jan 2012 Det jo den enste måde man kan vide hvad man skal købe og ikke købe på .. brug ørerne smiley

  • #8   28. jan 2012 Jamen har du hørt så mange forskellige ting osv?
    Fordi du siger jo dine stac og 3 vejs toppe spiller syyygt godt.
    Bob bob bob, så jeg ved desværre ikke hvad godt er længere


  • #9   28. jan 2012 Som udgangspunkt mener jeg slet ikke man kan "tillade" sig at parre et par bundkasser til 22000 kr. med en forstærker til under 4000 kr.. Der skal være lidt sammenhæng i tingene og køber man dyre kasser, så skal man også have noget ud af dem.
    Vil mene man skal op i noget der ligner 1500W/8 ohm RMS effekt i en kvali amp før det er sjovt. Crown iTech 6000 kunne være et bud


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #10   28. jan 2012 regner med at bruge ca 25.000 på et nyt sæt bunde inkl forstærker så kom med foreslag er lidt ny inden for det her vil godt have noget der rykker max og det skal være nyt! har haft dårlig erfaring med brugt

  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #11   28. jan 2012 tænkte på om det er bedre at købe 2 BEHRINGER EP4000 EUROPOWER forstærker og så brokoble dem så der er en forstærker til hver bund?

  • #12   28. jan 2012 Hvis du har så mange penge, så køber du bare ikke behringer smiley
    En crown Marcotech 5000 med 2 dobbelt 18 g-sub, så har du noget der rykker synes jeg smiley


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #13   28. jan 2012 hvordan skulle jeg få råd til det? husk at det skal købes fra ny af køber ikke noget brugt!


  • #14   29. jan 2012 Jeg synes du skal lede efter brugt udstyr.
    Du bliver meget mere glad for, at få noget ordentligt.


  • #15   29. jan 2012 Jeg ville helt klart også kigge brugt til de penge. Der kan du få noget ret fornuftigt.

    Alternativt, hvis det SKAL være nyt ..
    2x Nova VS215 2x15" bund
    1x Nova DXP2300 2x1200W forstærker

    =21500 kr.. Du kan sikkert også få lidt rabat ved samlet køb, så du måske kan hente det hele til 20k lige ud. Så er der også penge til lidt andet sjov.
    Det er i hvert fald et setup som balancere bedre end dyre bundkasser med billig amp eller omvendt.
    Har selv ejet et sæt bundkasser magen til og haft et ordentlig svin af en forstærker på og så kan de sagtens arbejde en hel del. Samtidig er de dejlig kompakte og til at slæbe rundt på (i modsætning til fx den CV bund du selv linkede til).


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #16   29. jan 2012 har købt brugt før og det har kun givet problemer så det skal være nyt denne gang smiley

  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #17   29. jan 2012 tænkte på om dette sæt er noget værd?
    http://www.thomann.de/dk/the_box_pro_achat_215218_amp_bundle.htm

    så ville jeg jo også få skiftet de gamle topkasser ud men er det noget der sparker røv eller er det noget lort?


  • #18   29. jan 2012 Som udgangspunkt ville jeg sige at amp skabet er for svagt i forhold til hvad det skal slæbe .. Derudover tror jeg ikke du finder så mange erfaringer med systemet.
    Til gengæld, så tror jeg helt sikkert der er god value-for-money når vi snakker 25k for et spritnyt system af den størrelse.
    Helt klart en kandidat, hvis det død og pine SKAL være nyt smiley


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #19   29. jan 2012 har bare dårlig erfaring med at købe brugt men hvis det nu må være brugt hvad ville du/i foreslå?

  • #20   29. jan 2012 Det her er faktisk mit gamle anlæg for mange år siden:
    http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/31099/
    Så smid den her bagved:
    http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/31749/

    Det kan blive et system der sparker seriøst røv for peanuts penge


  • morten o
    morten o Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 25
    #21   29. jan 2012 der er noget galt med den ene bass hvor får man lavet det?


  • #22   29. jan 2012 Skal lige siges, at jeg var oppe og se høre anlægget.
    Tror ikke på, at de kasser er lavet efter de rigtige tegninger (ejer selv en original dobbelt front af dem).
    Og de har været igennem en hård omgang, ved ikke hvor meget liv der er tilbage af dem


  • #23   30. jan 2012 Havde ikke lige set den ene enhed skal recones, min fejl, selvom det da selvfølgelig kan lade sig gøre.

    Vil nu mene de er lavet efter original tegninger. Ellers er det urimeligt tæt på. Refleks portene sidder på samme måde osv.

    Men så er der et par muligheder mere:
    http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/32899/
    http://djz.dk/interaktivt/marked/annonce/32585/

    B52 anlægget har jeg faktisk spillet på et par gange. B52 er normalvis kendt for deres billigere serier, men de her kasser spiller faktisk ret fornuftigt og så er kasserne heller ikke voldsomt gamle.
    JBL anlægget har navnet med sig, men det er jo ikke nær så transport venligt og har sikkert også nogen år på bagen. Derudover koster det jo trods alt lige 50% mere end B52 anlægget.


  • #24   30. jan 2012 Vi vurdere det ikke sådan (vi er mig, min far og Kent bille Nielsen).
    Men der er ellers sygt meget tryk i en soundpower front.
    Du skal bare også have forstærkeren bag den.


  • #25   30. jan 2012 Man kan komme langt med en single Sound Power front - kræver som du siger bare, at man også har effekten bag.
    Der er også relativt ofte originale singlefronte til salg til fornuftige penge. Det kan godt være de har mange år på bagen, men de leverer varen til pengene


  • #26   30. jan 2012 Casper - Jeg synes Soundpower front gør det som en af de bedste i branchen til de penge.
    De har jo ikke været billige i sin tid.


Kommentér på:
hvilke bundkasser/forstærker

Annonce