{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.290 visninger | Oprettet:

Bedste router {{forumTopicSubject}}

Hej.
Som overskriften nok siger. så vil jeg gerne finde en ny router.
Den skal kunne holde til 2 PS3`er sidder på og spiller og 1 stationer og 3 bærbare sidder på samtidig.

Vi har lige fået fiber. Så nu burde der være fiberforbindelse nok til det:-) Den skal jo også kunne klare forbindelsen:-)

Nogle i kan andbefale??:-) PLZ HJÆLP!!:-(


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste router
  • #1   1. maj 2012 Nu hvor vi skriver 2012, burde enhver router så ikke kunne holde til et par enheder der er koblet op på den? Og ikke mindst burde hastigheden ikke afskræmme den heller.
    Du nævner dog heller ikke noget om, hvor stort et område dit Wi-Fi skal dække.

    (link fjernet)
    Zyxel NBG-419N kører klippestabilt med et større netværk og vi trækker en en fiber igennem, på 30/30.
    Har heller ikke været ude for at den skulle genstartes, fordi det trådløse gik i udu, som ofte ses på adskillige routere.

    Om det er den bedste router? Formentlig ikke, men mere rækker min viden nu ikke til.


  • #2   1. maj 2012 Vil også sige, at det kan betale sig at give lidt mere for en mærkevare router, end kina skrammel. Især den trådløse forbindelse kan varierer meget i kvalitet, fra mærke til mærke.

    Men min erfaring er også at zyxel er et seriøst mærke! Men ellers så bruger vi faktisk altid linksys, når vi tilbyder trådløse løsninger. De er rigtig fine med hensyn til signal kvalitet, og basal funktionalitet. Og prisen er god!


  • #3   1. maj 2012 Nu er det ikke en ny model men den holder smiley jeg bruger en d-link dir-655, den har kørt 4 stationær, 3 bærbar, en PlayStation samt dvs. Smartphone

  • #4   1. maj 2012 Nu skulle de fleste routere meget gerne kunne håndtere, op til 253 DHCP leases, og derfor er dette begrænsningen i, hvor mange brugere du kan smide på den.
    Og du kan i princippet koble endnu flere routere efter hinanden, så dette antal kan blive langt større. smiley Hvis behovet er der....

    Så det har ikke så meget med modellen at gøre, hvor mange enheder du kan koble til den. Det er mere en begrænsning i hvor mange tilgængelig adresser der er, i dit IP segment.
    Men selvfølgelig, visse routere har mere cpu power end andre. Og man kan nemt falde over modeller, der ikke kan have eks. 100mbit fra wan-lan. Men 30mbit, bør de fleste nok sagtens kunne klare.


  • #5   1. maj 2012 Jeg har haft mange SOHO router i mellem mine hænder i kraft af mit arbejde indenfor IT-branchen.

    Som en anden har skrevet vil jeg også satse på DLINK dir-655. Den er billig, den performer fantatisk i forbindelse med game, den har 1GB WAN 4*1GB Lan porte og med firmware 1.35b2, som giver også en god ydelse på WLAN.

    Du kan også i dens firmware lave QoS priotering via den indbygget QOS engine og det bedste det virker! Den har også mulighed for ALG(Application Level Gateway Configuration), men bruger IP telefoni bør du slå denne funktion fra for SIP.

    Alt i alt er meget god og stabil router, med mange muligheder.


  • #6   1. maj 2012 Bufferstørrelsen er også meget vigtig for en router der skal håndtere et par forbindelser. Hvis bufferen er for lille, så kan du risikere at den smider data væk, da den ikke kan tåle for meget og der er nogen af de mindre routere, der ikke kan tåle ret meget, især dem man får fra ISP'er.

  • #7   8. maj 2012 Den skal dække et område af ca 200 m2:-) Da den også skal virke i haven når nu vi holder fester:-) Har tænkt på en erstatning til en D-Link DIR 855:-) Da de siger det er en hardcore lille en:-) Har kigget på den Zyxel du har lagt op. Men hvad med den der er en tak dyre http://www.edbpriser.dk/router/zyxel-nbg-4604-id-4230379.aspx
    er det for meget eller??:-)


  • #8   8. maj 2012 200meter er rigtigt dyrt hvis du skal igemmen vægge osv.

  • Doctor-Madsen
    Doctor-Madsen Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 3 Følgere: 5 Emner: 3 Svar: 179
    #9   8. maj 2012 Thomas F

    Hvordan får du 200m2 til at blive 200 Meter?


  • #10   9. maj 2012 læste meter smiley

Kommentér på:
Bedste router

Annonce