{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skinger diskant???
  • #1   15. nov 2020 Nå men alright nu håber jeg bare de nye Oberon 9`ere spiller godt og min Denon bamse klarer den til UG med kryds og slange og at diskanten er silkeblød som Søren siger det skulle ihvertfald være tekstil diskant de har hele 2 9" Basenheder hver Hå hå siger jeg bare

  • #2   15. nov 2020 Altså det kan tænkes det er indspilningen, det er heller ikke sikker din hovedtelefon out er af lige så god kvalitet som resten af forstærkeren og så er der jo B&O (bøvl & omkostninger) det kunne jo tænkes at der er brugt mere tid på design som på lyden som i de fleste af deres andre hifi produkter.

  • #3   15. nov 2020 Nå ja ok Søren men jeg hører musik over telefonen på dem (Bluetooth) men jeg TROR at det bare lige var mig der skulle vågne synes ikke der er det store problem nu


    Kenneth


  • #4   15. nov 2020 Nå Ja Kenneth jeg glemte jo også at hørelsen spiller ind smiley smiley

  • #5   15. nov 2020 He he ok

    BRED YMER OG KNÆHØJ KARSE

    Kenneth


  • #7   15. nov 2020 Hva nu Noname???

  • #8   19. nov 2020 Altså der er sgu ikke så meget gang i noget her på Hifigalleri for tiden Søren kom glad smiley

  • #9   19. nov 2020 Tjaa fik lige vandskuret et par af væggene i gildesalen, næste projekt er rionet og gulvvarme slanger før der skal lægges beton gulv så det skrider jo lidt frem, men glæder mig da til det bliver færdig, rummet burde være god til HiFi Den måler 12,2m i længden og 6,3 i bredden med en lofthøjde på 2,65 så med den rigtige dæmpning så er det langt bedre end min stue.
    Ps. og så gør det det jo ikke værre at baren er i den ene ende for en god øl eller rom (eller begge dele) er jo ikke at foragte smiley


  • #10   19. nov 2020 Nej ok har lige snakket med en fra Hifiklubben og spurgt hvad Oberon 9`ernes -6Db punkt var han snakkede så med Dali og fik at vide at de ikke havde målt deres +/- 6Db punkt men det ville komme i fremtiden når de havde dem hjemme så de kunne lave målinger af dem og ydermere at de skulle være på lager midt December så jeg kommer til at vente lidt længere end forventet men ham fra Dali sagde også ligesom mange af jer har sagt at -6Db punktet havde ikke så meget at sige fordi de går kun 1Hz længere ned end Oberon 7`erne men er dem langt overlegne med hensyn til basreproduktion og så har jeg læst et sted at Oberon 7`erne er tæt på majestætiske og hvis 9`erne så er dem langt overlegne så lyder det fandme ikke helt dårligt

    Kenneth

    PS: Det lyder godt med din gildesal Søren smiley


  • #11   19. nov 2020 De skriver om Oberon 9`erne at de er high end så det lyder ikke dårligt smiley

  • #12   19. nov 2020 De skriver IKKE om Oberon 7 at de er high end smiley :-) smiley

  • #13   19. nov 2020 Ydermere så sms`ede jeg med en fra Dali og han sagde at de famøse Oberon 9`ere spiller mere bas end ALLE B&W så jeg glæder mig godt nok til jeg får dem hjem de skulle være MEGET fede efter hvad jeg har forstået så håber jeg bare Denon bamsen ikke driller med input selectoren jeg gjorde jo som jeg fik at vide af jeg tror det var Noname og "motionerede" Input selector knappen og det ser ud til at det har virket da jeg så har "slidt" møget væk ved som sagt at motionere knappen

  • #15   19. nov 2020 Hmmm ok øv

  • #16   20. nov 2020 Hej Kenneth.

    Hvordan ser signal vejen ud, for den musik du afspiller?
    Husk på, at det er det svageste led i "kæden", der er afgørende for hvor god lyden er, når den når frem til dine ører.

    Det nytter ikke noget, at du har eksempelvis en DAC til 10.000kr der nærmest "kæler" for signalet, hvis det sidste led i signalvejen er et par Bluetooth høretelefoner til 1.800kr.

    For der sidder nemlig også en DAC i Bluetooth hovedtelefonen. Den er helt sikkert ganske fortrinlig til at videregive tante Odas stemme, - men som med stor sandsynlighed er årsagen til din dårlige diskant, ved afspilning af musik.

    Men Kenneth, du starter med at skrive:
    Jeg bliver ved med at have et problem med skinger diskant, selv i mine fede B&O hovedtelefoner.

    Er der andet i dit udstyr, der "driller" med hensyn til diskanten?

    Hilsen Tommy.


  • #17   20. nov 2020 Jamen Kære Tommy jeg tror måske det er indspilningerne på nogle bestemte numre fordi nogle andre numre kan jeg sagtens høre der er ingen problemer men signalvejen ser ud som følger computer usb kabel Argon dac1 phonokabler forstærker Denon PMA S10II men når jeg hører musik på hoved telefonerne så er det over teleefonen det er nogle B&O`ere til knap 4000,- jeg håber bare diskanten er mere silkeblød på de nye Oberon 9`ere da det er tekstil diskant på B&W`erne var det metal dome

  • #18   20. nov 2020 Du godt klar over der kommer nye dali opticon MK 2

    https://www.dali-speakers.com/products/opticon-mk2/opticon-8-mk2/


  • #19   21. nov 2020 Nej det var jeg så ikke men det er jeg nu men vil sige at det er nok trods alt lidt over mit budget smiley

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #20   10. dec 2020 Oberon 9
    er som concept 10
    en ganske udmærket højtaler
    spiler fint
    lavt eller højt


  • #22   10. dec 2020 oberon skulle gerne være en bedre højttaler end concept som er en lidt kedelig højtaler serie

  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #24   11. dec 2020 Vil jeg tro at de ligner lidt hinanden med hensyn til bas
    Og ro på lille pus
    Take Care Outhere


  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #26   11. dec 2020 Forsat Go dag til dig
    og god bedring lille pus


  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #27   11. dec 2020 Find dog et andet sted og gå amok
    Det er jo bare min mening
    Trods alt
    Take Care Outhere


  • Tom H
    Tom H Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
    #30   11. dec 2020 Ja det fint
    Vi lukker den her
    Take Care Outhere


  • #31   11. dec 2020 Hold kæft hvor er i dejlige allesammen ha ha *rotfl* smiley smiley smiley

    God jul til jer allesammen

    Kenneth


  • #32   11. dec 2020 Søren kom glad vi mangler dig her smiley

  • #33   12. dec 2020 Det eneste jeg kan fortælle dig er at der ikke er 2 forskellige højtaler der spiller 100% ens.
    Så er enig med Noname og ingen kan jo sige hvordan en højtaler spiller når man ikke har hørt dem.
    Så det er jo bare at vente og se om de ikke spiller fint med din Denon.


Kommentér på:
Skinger diskant???

Annonce