{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

En sjov lytter den anden dag. {{forumTopicSubject}}

Jeg var på besøg hos en kammerat den anden dag som er den lykkelige ejer af et sæt Jamo Classic 8.

De fleste som har ejet denne højttaler ved at den har en tendens til en lidt skinger lyd i diskant og mellemtoneområdet. Dette var dog ikke tilfældet her, da han havde bygget dem lidt om.

Om det skyldes at han havde en god forstærker ved jeg ikke, men han ombygger-Classic 8 spillede som en drøm sammenlignet med en standard model.

Ændringerne forlød, at han havde dæmpet delefilteret i mellemtoneområdet (mellemtone-lejet er det mest skingre i modellen) samtidig med at han havde monteret bedre kabler indvendigt i højttaleren og det hele var så blevet finpudset med en Vifa rinradiator dometweeter i hver højttaler.

Utroligt så meget forskel dette kan gøre, men lyden var faktisk i særklasse og meget bedre end man er vant til fra en Jamo Classic model.

Jeg fik ikke fat i hvilke komponenter som var blevet udskiftet i mellemtoneregisteret på delefilteret, men jeg har overtalt ham til at tage en stak billeder og oprette en konto herinde så andre kan få de samme resultater.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En sjov lytter den anden dag.
Kommentér på:
En sjov lytter den anden dag.

Annonce