{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.591 visninger | Oprettet:

rene  k
rene k
Tilmeldt:
28. nov 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

streaming af musik til anlæg {{forumTopicSubject}}

hej hifi galleri

jeg har tænkt mig at købe dette sourround system
http://dk.harmankardon.com/bds-770-series-dk/bds-770.html

mit spørgsmål er hvordan streamer jeg musik til sådan et indlæg? jeg kan se der en ethernet indgang. kan jeg så bare proppe et kabel fra min router direkte i recieveren? eller skal jeg tilkøbe en dyr gadget?

er der en løsning der er bedre end det system jeg kigger på?

det jeg vil streame musik fra er min galaxy tab, og kommende android telefon. min kærestes iphone min computer og selvfølgelig internettet. ja stort set alt

jeg ved ikke så meget om det her så en pædagogisk forklaring vil være rigtig fin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  streaming af musik til anlæg
  • #1   4. dec 2011 SKOD anlæg

    der findes bedre systemer, kig evt focal sib

    og så en apple airplay så er du kørende


  • rene  k
    rene k Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   4. dec 2011 ok det er da rene ord for pengene.

    hvad er der galt med det?

    har set airplay, men hvad gør man når det er android? troede kun det var apples egne produkter der arbejder sammen med


  • #3   4. dec 2011 næææ kan godt ske det er mig der forveksler det lidt, man kan få sådan en adaper man ætter i stikkontakten, hvor der så kommer linieudtag ud af, den streamer så signalet over i din forsærker

  • #4   4. dec 2011 Det du mener med En Apple AirPlay er en Apple AirPort Express smiley

    Den kan du ikke bruge (endnu) med Android! og heller ikke fra din computer hvis ikke du kun vil benytte iTunes - altså ingen YouTube eller Spotify (håber heller ikke der eksisterer flere der lytter til musik på YouTube smiley
    Dog kan du streame al lyd fra din pc via AirPlay hvis du køber programmet AirFoil, det koster 25$ og virker.

    Anyway, hvis du så tilgengæld kun benytter dig af iTunes eller din kæresten iPhone så skal jeg lige love for at du vil elske AirPlay - det er uhyggelig simpelt og virker. Altid.

    Det er en trådløs router som der så bare har en mini trs (mini jack) udgang på (og optisk udgang hvis du vil have bedre lyd - Jeg ser dog ingen problemer ved den egen DAC) og denne udgang smider du bare dirrekte i dit anlæg med et kabel og så er du kørende.

    Frem for at smide 10.000 på systemet der som dog godtnok ser lækkert nok ud, så ville jeg dog også vælge et standard hi-fi sæt med en forstærker og to højtalere af ordenlig kvalitet. Entet fra Hi-Fi klubben eller gerne ude fra verden af - Der findes TON af spændende højtalermærker til enhver smag og enhver økonomi smiley

    Når det gælder streaming så er mit bedste råd AirPlay - Ellers så skal du gå af Sonos vejen. Det er der sgu også stil over! - (De har lavet en Android app ik'?)


  • rene  k
    rene k Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #5   4. dec 2011 hej william

    tak for vejledning. ja har set airport express i brug. det er sgu lækkert. men det er jo forbandet man ikke endnu, hvis nogen sinde, kommer til bruge at kunne den til android også.

    ja jeg kan se der nok ikke er en simpelt løsning på problemet.
    jeg vil kigge lidt på det sonos.

    grunden til jeg gerne vil have det anlæge er der er indbygget bluray i recieveren. og det ikke fylder så meget. det samme gælder højtalerne.

    jeg kan sagtens forestille mig der er bedre højtaler sæt osv. men bliver de ikke meget store at det?
    jeg er ikke så stor lydentusiast som de fleste herinde.
    det vigtigste for mig er det har de features jeg søger her. har indbygget 3dblurayafspiller . og fornuftig lyd til musik og film. og ikke fylder hele stuen.
    men jeg er meget åben for andre bud.


  • #6   4. dec 2011 Hvis du ikke fokuserer lige så meget på kvaliteten af lyden så synes jeg ikke det sæt du har fundet er tosset, du har dog meget ringe muligheder for lækker streaming. Og så er sættet meget dyrt iforhold til hvad det kan synes jeg umiddelbart.

    .. Hi-fi klubben har en lille bluetoothdims man kan koble til anlæget, den burde du til både pc/android/iPhone uden problemer i så fald smiley
    (link fjernet)

    Den ville passe godt til et lille anlæg à la hvad du søger.
    Rækkeviden er dog begrænset skal man så huske. AirPortens rækkevide er jo hele dit trådløse internet, hvorimåd qed'en her er oplyst til 10m smiley


  • rene  k
    rene k Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #7   4. dec 2011 jeg har sådan en tilsluttet min nuværende anlæg.

    den fungerer fint. meeen synes det er en "billig" løsning

    hvis jeg nu finder en reciever med dnla udgang hvad er mulighederne så? er det bare at koble recieveren til hjemme netværket?

    har også kigget på denne her.Er det et bedre bud på det jeg søger?
    http://hifi-freaks.dk/webshop//product_info.php?cPath=94_95&products_id=744








  • #8   5. dec 2011 Så er det et krav at den kan streame fra hjemmenetværket, og det er ikke alle der kan det.

    Den HK du har kigget på bruger det kun til Blu-Ray Live funktionen.
    Ellers så kig på Denon avr1912, den koster lidt mere, men så får du det hele med i købet! Og så en blu-ray afspiller og et sæt små reolhøjtalere så kan du altså få hele sættet for under de 10k som HK'eren koster og så får du både noget der ser røv godt ud og samtidig har gode streaming muligheder og ikke fylder mere end HK sættet. Og så har du fantastisk lyd samtidig! smiley

    Jeg ville godtnok vælge denonen frem for marantzen


  • rene  k
    rene k Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #9   5. dec 2011 jeg har snakket med en fra hifi klubben idag. han siger at den denon du henviser til ikke på nogen måde kan streame musik fra android produkter, og man ikke pt kan få en reciever der kan.

    Men når jeg så kigger på den marantz skriver de den sagtens kan.

    hvad er det du ikke kan lide ved den marantz?





  • #10   6. dec 2011 Du kan streame via din bluetooth dims fra QED.

    ren og skær at du får flere watt, en større og umiddelbart kraftigere receiver på alle punkter.
    Og så har jeg en svaghed for Denon og synes deres kvalitet er super sprød! smiley


Kommentér på:
streaming af musik til anlæg

Annonce