{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  b&w 603 højtalere erfaring
  • #1   9. nov 2011 Hvilke serie vil du have infoen om, for der er jo lidt forskel.

    Men generelt så ja, de kan godt tåle at spille højt så længe man har en ordenlig forstærker bagved og ikke skruer op så det forvrænger.

    Det svageste led i dem er diskanten som godt kan finde på at ryge hvis de bliver misbrugt.

    men alt i alt en rigtigt god højttalere i alle serie, men jo nyere jo bedre diskant.

    Har selv et sæt 603s1 til salg, men har haft både dm600s3 dm601s3 dm603s1 dm604s1 og dm604s3

    604'ren er klart et stort skridt fra 603 men den er så også dobbelt så stort med dobbelt så mange enheder hehe.

    Køre p.t. med et 7.2 setup fra samme serie og er ret godt tilfres b[de til film og musik, speciel med lidt volume på.

    Bare husk lille forstærker, lille lyd, specielt bassen.


  • #2   10. nov 2011 Det er jo nok noget af det fedeste entrylevel højtaler i mine øjne. Erindrer kun modellen med S3 diskanten, men generelt er de nok lidt tørrer og tilbagelænet, med en boostet bas.
    Og sidstnævnte gør dem jo til en højtaler der imponerer dine gæster. På godt og ondt, for det er ikke en højtaler der er high-end korrekt. Men vil heller ikke sige at de løber løbsk på nogen måder.

    Med hensyn til det med at spille højt, så jow, de kan spille højt. Men de større model serier kan på trods af mindre enheder og mindre fysisk størrelse, faktisk spille højere! Men de har bare ikke den boostede bas, som i 6xx serien er en kvalitet i sig selv.

    (Og jeg ville aldrig købe en diskant der er kommet røg fra! Det er tydelig tegn på at de har spillet med forvrængning, og limen og lakken omring spolen er smeltet....)


    Og de kræver altså noget effekt for at spille, og din Sony forstærker bliver nok en flaskehals på det punkt. Har set tests at hvor Sonys watt opgivelser var helt hen i skoven, så selvom der står 100watt på den, så skal du nok ikke regne med at den reelt har mere end 10-20w at gøre med. (gir jo næsten sig selv, hvis den har et primær effekt forbrug på kun 220w.)
    Og 603 kan nok bedst li omkring 100 - 150w. for ikke at trække forstærkeren i alt for meget forvrængning.



    Med hensyn til lytterummet, så findes der højtalere der kan lave væsentlig større lyd. Men hvor stor rum snakker vi om?


  • #3   11. nov 2011 Ja min forstærker en str-de598
    Den har 6x100 watt selvom der står 6 x150 hehe
    Men ja de 220 watt den "afgiver" er sku nok ikke helt nok tror jeg


  • #4   11. nov 2011 den afgiver ikke 220 watt. den forbruger MAKSIMALT 220watt smiley
    og en håndregel siger at ca. 30% af det, ender i højtaleren.
    så i bedste fald, har du nok: 6kanaler / (220w x 0,3) = 11watt at gøre med.

    Og den test jeg har set, var det en sony på 5 x 120w, som blev udmålt til 5 x 6 watt.


  • #5   12. nov 2011 micma18 ja det var os det jeg mente at den forbruger de 220 watt det var derfor det var i anførsels tegn

Kommentér på:
b&w 603 højtalere erfaring

Annonce