{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.672 visninger | Oprettet:

Hjælp til at sætte anlæg op - Amager. {{forumTopicSubject}}

Hej Hifi.

Har lige invisteret i en fin Harman Kardong forstærker og B&W 603 s3 højtalere samt 2x2 meter Supra 3.4 mm.

Nu skal det sættes sammen, men har ikke særlig meget forstand på det. Har fået en lyn-guide af ham jeg købte forstærkeren af - super fedt, men jeg har desværre ingen noget værktøj til at af isolere mine kabler. Derfor, vil jeg høre om der er en venlig sjæl der har tid til i 10 min at komme forbi i aften og hjælpe mig med at sætte mine højtalere til, så jeg ikke får brændt noget af eller laver andre fejl.

Håber der er en der vil hjælpe.

Hilsen Casper A. Pedersen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til at sætte anlæg op - Amager.
  • #1   24. jun 2013 hobbykniv burde kunne af isolere ledningerne smiley


  • #2   24. jun 2013 Som 23 årig er det vist ikke for tidligt at lære at bruge (evt. købe) en hobbykniv/skævbider smiley

    Mht tilslutning, så kan det vist næppe gå galt - ellers er det heller ikke for tidligt at tillægge sig den viden også smiley


  • #3   24. jun 2013 Det kan i godt have ret, men er vant til at låne min fars værktøj, så har intet.

    Hvad er det som jeg IKKE må gøre i forhold til kortslutning?


  • #4   24. jun 2013 hehe du kan også bruge tænderne smiley


    sørg for at ledningerne til højttalerne ikke rør selve forstærkeren og kun terminalerne (;

    så burde der sku ikke ske noget (:


  • #5   24. jun 2013 Så har div. butikker da stadig åbent, så du kan nå at erhverve dig sådan et uundværligt stykke værktøj smiley

    Når først højttaler kablerne er koblet til forstærkeren, så må de 2 ledere i den anden ende ikke røre hinanden (det er selvfølgelig ligegyldigt, så længe forstærkeren ikke er tændt).

    Det kan ikke gå helt galt smiley


  • #6   24. jun 2013 Tak skal i ha, køber en hobbykniv idag.

    Så jeg tager et lille stykke ledning og kører fra HF til LF og så ledning fra forstærker med pilenene gående mod højtalerne og sætte dem i sort/rød LF?


  • Casper C
    Casper C Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 302
    #7   25. jun 2013 Ja. Nap et lille stykke af plastikken af hver ledning. Så er det bare plus i plus og minus i minus.

    Det med pilene er ligegyldigt. (Mon jeg får hug her) smiley


  • #9   25. jun 2013 Yep, fik lidt vejledning over mobil af medlem Jack.

    De spiller skide godt! Men syntes måske at der er lige lovli meget bas. Det var der også på det andet dårlige anlæg jeg havde. Kan det have noget at gøre med det phonokabel jeg bruger?

    Og så er der noget jeg ikke forstår. Når jeg afspiller fra min computer eller mobil, så skal de næsten være skruet helt i bund, ellers skal forstærkeren.

    Der kommer støj hvis jeg skruer næsten helt ned for mobilen og op for forstærkeren - omvendt er der ikke noget?


  • #10   25. jun 2013 For meget bas kan lige så nemt skyldes din placering af højttaleren eller placeringen af dig selv i forhold til dem.
    Vægge og især hjørner forstærker bassen, så prøv at ryk lidt rundt med dem, hvis du har pladsen til det.
    Der er sikkert også en simpel tone kontrol på din forstærker, som du kan lege med.

    Når du afspiller fra pc eller mobil, så vend dig netop til at have dem skruet helt op og reguler volumen på forstærkeren.
    Det du hører når du gør det omvendt er forstærkeren som skal forstærke det lille signal så meget, at du også kommer til at høre den støj, som dit (sikkert lange) ubalancerede phono kabel samler op, fordi det nu også bliver forstærket.
    Giver det mening? -ellers spørg igen smiley


  • #13   26. jun 2013 Tak for svar:).

    Vil det give mening at købe et kvalitets Phono-stik?
    Det jeg har, er for kort og ikke så godt mere.



  • #16   28. jun 2013 Sidder lige og lytter til lidt musik, og lægger mærke til at diskanten i den ene højtaler er begyndt at skratte.

    Den er hverken bulet eller andet. Har ikke spillet vildt højt.
    Er den sprunget, eller kan der være andet galt?


  • #18   28. jun 2013 Tak.

Kommentér på:
Hjælp til at sætte anlæg op - Amager.

Annonce