{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

En forstærker til hver højttaler? {{forumTopicSubject}}

Har 2 cerwin Vega højttalere som godt kunne bruge lidt mere forstærker power.

Har læst omkring brokobling, bi-wiring osv, men har egentlig ik fået helt forståelse af det.

Har mulighed for at købe 2 nad effekt blokke.
Kan man smide en effekt blok til hver højttaler?? Skal effekt blokkene køre mono så?

Eller skal de tilsluttes hinanden?

Jeg forstår det ikke helt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En forstærker til hver højttaler?
  • #1   4. sep 2019 Håber nogen kan forklare mig det. Da jeg egentlig gerne ville have en effekt blok til hver højttaler

  • #7   5. sep 2019 Som Hifi2you.dk viser så fint, ved brokobling samles de 2 kanaler i en stereo forstærker til 1 kanal hvilket betyder du får ca. dobbelt effekt til rådighed.

    Ved bi-wiring (hvis højtalerne er forberedt på det) så vil det typisk være fordi man kan vælge et type kabel til bas sektionen og et til mellemtone / diskant
    Man kan også have en forstærker til hver af disse Bi-Amp. hvor en kanal i forstærkeren eller en mono amp trækker 1 af overstående.
    I mit eget tilfælde kunne jeg have en transistor baseret effektforstærker til bas sektionen og fks. rør forstærker til Mellemtone/diskant. Altså det giver dig flere muligheder
    Men det er kun brokobling der giver ekstra effekt, MEN den bliver også mere følsom over for den Ohm belastning du tilslutter den.


  • #8   5. sep 2019 okay, det vil sige at billede 2 som hifi 2you har lagt op, er den bedste/optimale måde at få mere power til et par store cerwin Vega højttalere?

    Altså og sætte en forstærker som køre mono til hver højtaler?


  • #10   5. sep 2019 okay nu er jeg med. mange tak. og super beskrivelse i linket du sendte!
    Tusind tak!


  • #12   6. sep 2019 Du kan sagtens købe en pa forstærker, ikke fordi du skal bruge sindsyg mange watt, men fordi du skal bruge mange krafter til at kontrollere dine højtaler med.

    Den her er 2 ohm stabil så den burde kunne trække dine højtaler
    https://www.thomann.de/dk/crown_xls_1502.htm


  • #13   6. sep 2019 #11 høre det ikke til i Marked, kan man godt lever 500 uægte rms watt smiley

  • Henning H
    Henning H Tilmeldt:
    nov 2018

    Følger: 2 Svar: 29
    #14   8. sep 2019 Bi-amping / trinamping kræver elektronisk/aktiv deling, altså frekvensdeling før effektforstækerne. Kobler man bare forstærkerne på, skal de “slås” mede de indbyggede passive filtre. Med aktiv deling kobles forstærkerne direkte på enhederne.
    Brokoblng til basser er en dårlig ide, ganske vist forøges effekten, men på bekostning af dæmpningen, der ved brokobling halveres.
    God bas kræver “muskler” og god dæmpning


Kommentér på:
En forstærker til hver højttaler?

Annonce