{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

Morten B
Morten B
Tilmeldt:
8. feb 2011
Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103

seks højtallere til en forstærker? :) {{forumTopicSubject}}

Hej folkens! smiley

Lige nu har jeg 4 stk´s dali 909 sat til min denon forstærker (med 4 udgange) det spiller ganske fint..
men skal spille et forsamlingshus op.. har to stk´s dali 109 ståedene også, kan jeg så ikke sætte mine 909 i samme udgang? altså de 4 stk´s 909 til speakers A og 109 til speakers B??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seks højtallere til en forstærker? :)
  • #1   23. dec 2011 held og lykke.!

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #2   23. dec 2011 tak???

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #3   23. dec 2011 Det er plads til to sæt højtallere i forstærkeren, så kan den vel også trække det?? det lyder fint med 4 stk. 909, men forstærkeren bliver dog forholdvis hurtig varm...

    Men jeres svar er at jeg ikke kan sætte de 109 til forstærkeren???

    Og hvorfor kan jeg enlig ikke sætte dem til? forstærker "burde" jo ikke bruge flere kræfter bare fordi at man sætter to kabler i istedet for et?


  • #4   23. dec 2011 Det er noget med at ohmen bliver halveret når du kommer 2 højttalere på en udgang. Det er det som er noget skidt for forstærkeren. Hvis den allerede nu bliver meget varm, vil du højest sandsynligt brænde den af.

  • #5   24. dec 2011 Jeg ville nøjes med et sæt til en forstærker, så er der heller ikke noget at være bekymret for og det lyder helt klart bedst smiley
    Men jo flere højttalere du sætter til en udgang jo mere kræft skal der jo til.
    Hvis det du siger var faktum, så ville man jo kunne blive ved med at sætte højttalere til, uden at dræbe forstærkeren smiley


  • #6   24. dec 2011 der er 2 måder du kan få det til at fungere på... købe en mere forstærker som du linker sammen med din nuværende så du i alt har 6-8 udgange... eller du køber en helt ny 7.2 surround forstærker hvor du har 2 fronter, 2 mid, 2 rear, 1 center og 2 subwoofer udgange...

    men den bliver nok halv pebret da der også skal være nogenlunde effekt til at trække de højtalere...


  • #7   24. dec 2011 nøjes med et sæt højttalere en på A og en på B. dennons forstærker bliver generalt varme. så det skal du ikke bekymre dig om.. held og lykke med det smiley

  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #8   24. dec 2011 kan den godt tåle at være varm i længere tid??

    Hvis jeg køber en nad c372, og sætter en effektblok på. Forøger den så de 4 udgange med extra watt eller øger til så bare så jeg kan sætte seks højtallere på??

    eller kan man købe en effektblok hvor den så kun øger de 4 udgange på forstærkeren?


  • #9   24. dec 2011 problemet er ikke effekten, Morten...

    problemet er at når du kobler 2 sæt højtalere til 1 udgang, så parralel kobler du højtalerne hvilket betyder at den ryger ned i ohm... måske ryger den ned i en modstand der er lavere end hvad forstærkeren kan klare, og så bliver forstærkeren meget varm og kan clippe i lyden...

    hvis du køber en effekt blok vil jeg mene du kan køre Dali 109 på Denon forstærkeren og så de 2 909 sæt på effektblokken... men det kræver en effektblok med 4 udgange, den du har fundet har kun 2...


  • #10   25. dec 2011 selvom du har speakers A-B på din forstærker, så har du alligevel KUN 2 kanaler til rådighed, de to udgange er bare trukket af et ræle og har IKKE en skid virkning, det salgsgas

    køb en effektforstærker


  • Morten B
    Morten B Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Emner: 45 Svar: 103
    #11   4. jan 2012 undskyld det sene svar smiley

    Men det kræver jo at jeg har pre out på forstærkeren, og det mangler jeg..

    Nu forstår jeg som om at der er "lidt" sprede meninger ..

    MEN hvis jeg køber en nad c 372 og sætter en effekt forstærker til med to udgange, vil det så fungere optimalt med 2 stk 909 på efekten og 2 på selve forstærkeren??


  • #12   4. jan 2012 ja så vil du jo have 4 kanaler

Kommentér på:
seks højtallere til en forstærker? :)

Annonce